hirdetés
hirdetés

Trendforduló a tejágazatban

Trendforduló következett be a tejágazatban, az utóbbi időben a felvásárlási árak korábbi csökkenő tendenciája megállt és árnövekedés kezdődött a piacon - mondta a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.  

hirdetés

Mélykuti Tibor, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-vel kötött tagsági megállapodás aláírásakor elmondta: a kínai piac élénkülése miatt a tavasz végi 65-66 forintos literenkénti felvásárlási ár augusztusra 70 forint közelébe emelkedett. A kínai piacon tapasztalható keresletnövekedés hatását a magyar tejágazat szereplői közvetlenül is megtapasztalhatják, miután a tervek szerint októberben írják alá azt a kínai-magyar megállapodást, amely lehetővé teszi magyar tejtermékek szállítását Kínába.

 

A szakmaközi szervezet elnöke emlékeztetett: 2013-14-hez képest a nyerstej felvásárlási ára 2015-ben mintegy 27 százalékkal csökkent; az idei első fél évben pedig az árzuhanás tovább tartott és 12 százalékot tett ki. A piaci fellendülés most elsősorban az azonnali vásárlásoknál érződik. Itt ugyanis a korábbi 52-55 forintos literenkénti felvásárlási ár 90 forint fölé emelkedett. Ez azért fontos, mert a korábbi 65-66 forintos átlagos felvásárlási ár a termelők önköltségének csak mintegy 60 százalékát fedezte.

Azzal pedig, hogy az Aldi Magyarország belépett a szakmaközi szervezet tagjai közé – így a belföldön működő kilenc kiskereskedelmi áruházlánc közül hét már tagja a terméktanácsnak – tovább erősíthető a magyar tej pozíciója a belföldi piacon. Emellett a kereskedők segíthetik a magyar tejágazatot, főként a gyártókat az innovációban, a termékfejlesztésben is.

A szakmaközi szervezet javaslatot készített, amely szerint a következő három évben a tejtermék-gyártóknak mintegy 60 milliárd forint támogatásra lenne szükségük a fejlesztések – például a termékfejlesztés – elvégzéséhez a versenyképesség növelése érdekében – mondta Mélykuti Tibor.

Székács Tibor, az Aldi Magyarország ügyvezetője elmondta: a cég 2015-ben 133 milliárd forintos árbevételt ért el, ami az idén várhatóan 150-160 milliárd forintra nő. Az árbevétel mintegy ötödét a tejtermékek adják. Az Aldi üzleteiben árusított tejnek több mint 90 százaléka magyar. A mostani megállapodás egy régóta tartó együttműködés megerősítése – tette hozzá.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[193504] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél