hirdetés
hirdetés

Két hónapja vár Erzsébetre az Auchan

Tuti tipp – új Auchan sajátmárka születik

Az Auchan februárban kezdett egyeztetéseket az Erzsébet-utalványok állami forgalmazójával arról, hogy az utalvánnyal az Auchan-hálózat most már 19 üzletében is lehessen fizetni. A szerződéstervezetüket áprilisban elküldték, azóta ott hever a Nemzeti Üdülési Szolgálat asztalán, de annak vezetője, Guller Zoltán „minden bizonnyal nagyon elfoglalt ember” – mondta Dominique Ducoux, a vállalat vezérigazgatója egy csütörtöki sajtótájékoztatón.

hirdetés

Arra a felvetésre, hogy az utalványt vizsgálja az Európai Bizottság, Ducoux azt mondta: nem gondolják, hogy az Erzsébet ügyét Brüsszelben kellene megoldani, hanem itthon.

A különadóval kapcsolatban elmondta, megértik annak bevezetését az ilyen nehéz gazdasági helyzetben, az viszont zavaró, hogy ez diszkriminatív módon történt, mert egyes cégek sok adót fizetnek, mások lényegében semmit, mondta a vezérigazgató. Ha a brüsszeli vizsgálat végén el elmarasztalják is a különadót, szerinte akkor sem kell „a magyar hatóságoknak lépéseket tenniük”, vagyis nem számít arra, hogy a döntés visszamenőleges auchanhatályú lesz. Ha azonban mégis, akkor az Auchan lépéseket fog tenni, hogy az elmúlt években befizetett adót visszakapja a magyar államtól. Ugyanakkor bízik abban, hogy a válságadó 2013-tól valóban kivezetésre kerül.

Azt is vizsgálják, milyen hatással lesz a cégre a januárban bevezetni tervezett tranzakciós adó. Ebben a kérdésben egyelőre nem látnak tisztán, de egyeztetnek számlavezető pénzintézeteikkel. Az Auchan forgalma tavaly 280 milliárd forint volt, egy egy ezrelékes adó tehát még a tavalyi forgalommal számolva is 280 milliós adóterhet jelentene, ami jelentős tétel – mondta Ducoux

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy év végéig befejezik a Cora és az Auchan integrációját. Az első szakasz, az informatikai átállás egy bolt kivételével már megtörtént, nyár végére, de legkésőbb az év végéig a Cora-cégéreket Auchan-feliratok váltják fel. A felvásárolt áruházlánc termékeiből vannak olyanok, – főképp felső kategóriába tartozók –, amelyek korábban nem voltak kaphatók az Auchannál, ezek egy részét belistázzák. A Cora sajátmárkás, Winny néven forgalmazott termékei közül is lehetne olyanok, amelyeket átvesznek, ez azonban nem automatikus átcsomagolást jelent. Ezeket is olyan szigorúan megvizsgálják, mint egy új beszállító termékét. A két lánc egyesüléséről elmondta, megpróbálják átírni a matematikai igazságot, és 1+1-ből hármat varázsolni – vagyis a két lánc erényeit összeolvasztva még valami extrát nyújtani a vásárlóknak az összes áruházban.

A plázastoppal kapcsolatban elmondta, három városban, Pécsen, Nyíregyházán éscora Budapesten már rendelkeznek érvényes építési engedéllyel, tehát ott bármikor megkezdhetik a munkát, a győri áruházzal kapcsolatos kérelmet – amelyet a város is támogat – ősszel tervezik benyújtani.

Az Auchan 2009 végén vezette be első sajátmárkás termékeit, melyek piaci részesedése a teljes eladott termékszám 0,07%-a volt abban az évben. Az áruházlánc sajátmárkás termékpolitikájának alapja az legnépszerűbb termékekkel versenyképes minőséget alacsonyabb áron – a mindenkori piacvezető terméknél 20%-kal olcsóbban – kínáló termékkínálat. Eleinte import termékekkel, később egyre nagyobb arányban Magyarországon fejlesztett sajátmárkás termékekkel bővült a választék, csak 2012-re 90 ilyen termékfejlesztést ütemeztek be. „Terveink szerint az idei év végére a teljes eladott termékszám 1,5-2%-a ezen termékek eladásából származik majd” – ismertette a terveket Dominique Ducoux.

A cég Tuti tipp néven – amely egy saját munkatárs ötlete – új sajátmárkás, kifejezetten olcsó termékcsaládot is elindít idén, miután idei első néhány havi tapasztalataik szerint jelentősen csökkent a lakossági vásárlóerő. A termékek nagyjából 80 százalékát magyar cégek állítják elő, a csomagolásuk háromnyelvű lesz – a magyar mellett román és lengyel –, mert az Auchan tervezi azok exportálását is. Ducoux példaként említette, hogy három romániai Auchanba a zöldséget és gyümölcsöt már most is magyar termelőktől vásárolják.

Pásztor Attila, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatója – aki korábban a Corában dolgozott hasonló területen – azt mondta: a cégnél évről évre nő a hazai sajátmárkás termékek száma, az idén 266 féle ilyen terméket kínálnak. A cég 2012 végére már a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát a sajátmárkás termékekből várja, az ezekből származó forgalom aránya tervei szerint 1,5-ről 2,5 százalékra nő.


(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél