hirdetés
hirdetés

Az Év Boltja 2016 – 174-es számú SPAR szupermarket

Az Élelmiszer szaklap „Az Év Boltja 2016” versenyének nagyméretű szupermarket kategóriájában a budai Mammut áruház −1. szintjén működő SPAR áruházat találta a díjra érdemesnek a szakmai zsűri. A két évvel ezelőtt teljes átalakuláson átesett szupermarketet Maczelka Márk, kommunikációs vezető mutatja be.

hirdetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kategória: Nagyméretű szupermarket

1024 Budapest, Lövőház u. 2–6.

   
Mit tart szupermarketük három fő erényének?

A kiváló átláthatóságot, a könnyű megközelíthetőséget és a széles szortimentet.

Hogyan mutatná be a díjazott SPAR szupermarketet?

Az áruház Budapest forgalmas részén, a II. kerületben található a Mammut bevásárlóközpontban, a −1. szinten. A nagy alapterületű szupermarket nagyszabású átalakítás után mai formájában 2014. augusztus végén nyitotta meg kapuit. Az átépítés nemzetközi kooperációban valósult meg. A koncepció közös kidolgozása mellett a hollandiai SPAR International, a SPAR Ausztria és a SPAR Magyarország Kft. együttműködésében zajlott a tervezés és alakult ki az áruvilág-alapú eladótér, amely a kis- és nagybevásárlásoknál egyaránt vevőbarát módon segíti az eligazodást. A tájékozódást az egyedi bolti vevőtájékoztatók is megkönnyítik.

A szupermarket előterében – a SPAR-üzletek között egyedülálló módon – saját „SPAR to go” étterem üzemel, melyben hideg- és melegkonyhai készítmények is kaphatók, elvihetőek vagy akár helyben is fogyaszthatóak. A SPAR to go snackbár kínálatában több mint kétszáz fogás szerepel a főzelékektől a frissensülteken át a grillételekig. Napi szinten 20-25 étel közül választhatnak a vendégek, valamennyi fogás helyben, friss alapanyagokból készül. A több ezer árucikket tartalmazó választék számos specialitást tartalmaz, így például naponta frissen érkező tengerihal-kínálatot is. A választékot a vásárlói szokásokat követve alakítottuk ki: a legalapvetőbb cikkektől a magas ár-érték aránnyal bíró saját márkás termékeken keresztül a szimbolikussá vált magas minőségű friss árukon át egészen a felső prémiumkategóriás termékekig minden elérhető.

Melyek voltak a legfontosabb szempontok az áruház átépítésekor?

A szupermarket teljes átépítése 2014-ben a SPAR által megálmodott és újonnan bevezetett „Friss piac” (Frische Markt) koncepció jegyében történt. Az eladótér – ahová a mozgólépcsőn leérkezve lépünk be – egyszerre tágas és otthonos, így a vásárlók kényelmesen és igazán esztétikus környezetben végezhetik a mindennapi és nagybevásárlásaikat. A mozgólépcsőn leérve azonnal hívogató belátás nyílik mind az üzletre, mind az ételbárra. A „SPAR to go” főzőkonyhás ételbár burkolataival, színeivel és a büfének hangsúlyt és keretet adó narancssárga LED-csíkkal rögtön modern, európai környezetet teremt. Az üzletben a „háromkörös bevásárlás” koncepció érvényesül, amely három egymástól különböző, az eltérő vásárlói csoportok igényét kiszolgáló bevásárlási útvonalat kínál a vevőknek.

Milyen korszerű, innovatív technológiai megoldásokat alkalmaztak az üzletben?

Az üzlet a legkorszerűbb épületgépészeti megoldásokkal és boltberendezésekkel üzemel, a legújabb energiahatékonysági elvárásoknak megfelelően. Magára az áruházra az átláthatóság jellemző: az üvegportál és alacsony bútorok alkalmazásával már a bolt bejáratán kívül belátást nyerünk a teljes „friss piac”-ra, sőt a pékség teljes előkészítőjébe és a kemencékre is bepillantást nyerhet a vásárló. A frisstermék-osztályokat egymáshoz közel, kissé tömörítve alakítottuk ki, ezzel is támogatva a piacérzetet. Az üzlet hátsó részében magas, hosszabb és alacsony, rövidebb elrendezésű regálsorok töltenek be kulcsszerepet. Az áruházban az építészeti alapmotívumok a vízmosta kövek, lekerekített pultok és regálvégek. A pultok mögött LED-del kiemelt és hangulatképekkel erősített motívumok láthatók.

Az üzlet eladóterének pontos bruttó mérete: 1984 m²
Nyitva tartás: Hétfőtől szombatig: 6.30−22.00, vasárnap: 8.00-20.00
Munkatársak száma: 71 fő


Az üzlet vevőszáma:
5000 fő/nap


„Az áruvilág-alapú eladótér vevőbarátságával segíti a tájékozódást.”



„Az előtérben SPAR to go étterem működik, az ott készült hideg- és melegkonyhai készítmények elvihetők vagy helyben is fogyaszthatók.”


„Az eladótér tágas és otthonos, a vásárlók kényelmesen és esztétikus környezetben vásárolhatnak.”


„Az áruházban vízmosta kövek, lekerekített pultok és reálvégek szolgálnak építészeti alapmotívumként.”

 

 

(forrás: Élelmiszer szaklap 2016/5.)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél