Az Év Boltja 2016 - Szega Market

Az Élelmiszer szaklap Az Év Boltja 2016 versenyén „Független szupermarket” kategóriában a Budagyöngye bevásárlóközpontban található SZEGA Market üzletet találta a díjra leginkább érdemesnek. A budai szupermarket koncepciójáról, a prémium-delikáttermékekben gazdag választékáról Gábossy Ádámot, SZEGA Foods ügyvezetőjét kérdeztük.

 

 

 

 

Kategória: Független szupermarket

1026 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 121., Budagyöngye bevásárlóközpont, −1 szint

 

 Mit tart üzletük legfontosabb jellemzőinek, legnagyobb erényeinek?

A prémiumkategóriás termékeket, a több mint húszéves szakmai tudást és a megbízhatóságot. A nálunk kapható termékek hetven-nyolcvan százaléka olyan brandektől származik, amelyek büszkék a hagyományaikra, így olyan minőségi áruk kerülnek a polcainkra a legjobb áron, amelyeket Magyarországon máshol nem lehet beszerezni. Üzletünkben nagy figyelmet fordítunk az alkalmazottak szaktudására.

Munkatársaink oktatásban részesülnek minden, a szupermarketünkbe kerülő termék történelméről, gyártástechnológiájáról, illetve származásáról. Fontos számunkra, hogy árucikkeinket olyan gyártóktól rendeljük, amelyek nagy hagyományokkal rendelkeznek, és tradicionális termékeikkel különleges értéket teremtenek.

Hogyan mutatná be röviden az üzletüket?

A SZEGA Market a második kerület centrumában, Budagyöngye bevásárlóközpont −1. szintjén található. Ez az ország első bevásárlóközpontja, amely az alapítás évétől, 1994-től a mai napig száz százalékban kistulajdonosok birtokában áll. A SZEGA az alapítás óta a tulajdonosi közösség tagja. Működését tíz négyzetméteren kezdte, folyamatosan fejlődve napjainkban közel 500 négyzetméteres területen tevékenykedik. Vállalkozásunk célja Magyarországról, Európából és a világ különböző tájairól származó, történelmi hagyományokkal rendelkező élelmiszerek népszerűsítése, értékesítése.

 

Üzletünkben számos olyan termék megtalálható, amely a származási ország büszkeségei közé tartozik, eredetvédett, akár több száz éves hagyománnyal és gyártástechnológiával rendelkezik. Boltunkban több mint háromezer termék található, választékunk lefedi a szupermarketek food kínálatát, beleértve a zöldség-gyümölcs szegmenst, amely az idei év fejlesztéseként március 18-án nyitotta meg kapuit. Közkedvelt alkoholmentes, alkoholos és égetett szeszes italválasztékunk mellett többek között megtalálhatóak olyan páratlan italkülönlegességek is, mint például a francia Elixia ásványvíz, a híres orosz Beluga Gold Line vodka vagy a 25 éves amerikai Jack Daniel’s whiskey. A hamisítatlan thai, kínai, német és mexikói tésztakülönlegességeken kívül kaphatóak a felső kategóriás olasz száraz- és friss tésztafajták, valamint az ehhez szükséges eredeti olasz szószok. Csokoládéválasztékunkban a csak a SZEGA Marketben forgalmazott, magas minőségű osztrák, német, angol, belga és svájci táblás csokoládék mellett a tradicionális csokigyártással foglalkozó országok kis manufaktúrákban előállított különlegességei is helyet kaptak. Büszkék vagyunk széles olívaolaj- és balzsamecet-kínálatunkra – amelyben többek között megtalálható olyan specialitás, mint a 25 évig érlelt balzsamecet –, a világ minden tájáról érkező sóritkaságainkra, valamint az országban legnagyobb anti-pasti termékpalettánkra, amely az olívabogyóktól egészen a különleges módon fűszerezett garnélarákig terjed.

„Convenience” ételkülönlegességeink házias ízvilágot testesítenek meg, és a legjobb alapanyagokból, saját konyhánkból kerülnek a vásárló asztalára. Kezdetekben választékunk meghatározó részét a sajt alkotta, de nyugodtan állíthatjuk, hogy hazánkban a mai napig nálunk a legbőségesebb a sajtkínálat, amelyben a leghíresebb sajtgyártó országok – például Franciaország, Olaszország, Svájc, Hollandia, Egyesült Királyság – eredetvédett sajtjai mellett megtalálható az Amerikában az év sajtjának választott Sartori is. Magyarországon, így nálunk is, kiemelt kategóriának számítanak a különféle felvágottak, nyers hús és egyéb húskészítmények. Sonkaválasztékunk méltóképp tükrözi az európai és hazai tradíciókat. Elérhetőek nálunk a hagyományosan híres sonkagyártó nemzetek (olasz, spanyol, francia, német, osztrák) jellegzetes termékei, köztük a főtt és érlelt pármai, valamint a spanyol sonkák királyának tartott Iberico (Pata Negra). Emellett jó áron kínálunk kiváló hazai és távoli országokból érkező friss húskülönlegességeket, például ausztrál és argentin marhabélszínt.

Milyen elvek, szempontok szerint alakították ki az üzletet?

Az üzlet modern szellemben épült, a kereskedelemben új utat mutató, lázadó, formabontó stílusjegyeket tartalmaz. A szupermarket egyik fő erénye az áttekinthetőség. A polc- és pultrendszernél törekedtünk arra, hogy semmilyen akadály ne kerüljön a termék és vevő közé. A polc- és hűtőrendszer teljesen egyedi, ezek megtervezése, szigetelése és építése általunk készült. A polcok kialakítása formabontó, csak az áru alátámasztására szolgál, aminek hatására a termékek különböző magasságban „lebegve” jelennek meg a vevő előtt. A termékek kihelyezésekor figyelembe vettük az alapvető árukategóriára vonatkozó szabályokat. A szupermarketet úgy alakítottuk ki, hogy a vevő az üzletház közlekedőfolyosójáról az árukészletre könnyedén ráláthasson, ezzel segítve a könnyebb tájékozódást és ezáltal a vásárlást. Az üzlet „designüveg” fényforrását energiatakarékos, környezetbarát LED technológiával világítottuk meg, és ezt a fajta kiegészítő megvilágítást használjuk a nyitvatartási időn kívül, ami biztosítja az energiatakarékos működtetést például a takarítási fázisban.

Az összes hűtőt energia-visszanyerő központi aggregátor működteti, amely a melegvíz-ellátást is biztosítja a szupermarket számára. A fogyasztók tájékoztatását a szupermarketen belül elhelyezett számítógépes programmal vezérelt reklámtévék segítik, amelyek lehetővé teszik a rugalmas és gyors információközlést. A termékek ártábláin feltüntetjük a származási országokat, valamint a magyar nyelvű vásárlói tájékoztatón az árura jellemző információkkal látjuk el a vevőket. Az üzletben a kóstoltatás mindennapos, ezenkívül szakképzett dolgozóink hétvégenként termékbemutatókat is tartanak. Az üzletház falán, fényújságon tájékoztatjuk az épület előtt elhaladó potenciális vevőinket az aktuális akciókról, promóciókról. A ház vonzáskörzetében lévő vásárlóinkkal a folyamatos kapcsolatot a helyi újságokon keresztül tartjuk. A bevásárlóközponttól messzebb lakó vásárlókkal a kommunikáció szakmai rendezvényeken és nívós fesztiválokon keresztül történik. Üzletünkben kártyás rendszert alakítottunk ki. A kilogrammos termékeket az eladó egy modern mérleg segítségével egy kártyára üti fel, aminek köszönhetően a megvásárolt árucikkek a pénztárnál leolvasott vonalkóddal rögtön az összeghez íródnak, ezzel könnyebbé és gyorsabbá téve a vásárlást.

Az üzlet eladóterének pontos bruttó mérete: 450 m² (eladótér + konyha + zöldséges)

Nyitva tartás: hétfő−péntek: 9-20; szombat: 8–20; SZEGA Konyha vasárnap: 9–15 óra között

Munkatársak száma: 28

„Saját pékségünk kizárólag üzletünk számára készíti pékáru és péksütemény-különlegességeit, a kínálatban – a magyar mellett – több ország tradicionális péktermékei megtalálhatóak.”


„Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy speciális igény esetén szinte egyetlen olyan sajtfajta sem létezik, amelyet ne tudnánk eladásra kínálni.”


„Szakítottunk a szögletes formákkal, helyette íves, kör alakú polcokat és hűtőpultokat használtunk, amely lehetővé teszi a kiváló áru-vevő kapcsolatot, valamint a kilencvenfokos közlekedőfolyosó megszűnését.”


„A sajtokat, felvágottakat frissen szeletelve áruljuk, ez azért fontos számunkra, hogy minimális távolságra, egy méterre kerüljenek a vevőtől, ami bizalomnövelő a termékek kiválasztásánál.”


„Különleges figyelmet fordítottunk a termékek megvilágítására, kiküszöbölve a sötét foltokat, kiemelve a termékek valós látványát.”

Császár László
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer szaklap 2016/5.)

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hírlevél regisztráció

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél