hirdetés
hirdetés

Kiemelkedően sikeres üzleti évet zárt a dm

A dm immár 20 éve van jelen a magyarországi drogéria piacon. Ezen időszak alatt dinamikus fejlődést ért el, mind expanzióban, mind pedig piacrészesedésben, mára 256 üzlettel rendelkező országos önkiszolgáló jellegű piacvezető hálózattá nőtte ki magát. 

hirdetés

A dm Magyarország 245 millió eurós forgalommal zárta a 2014/15-ös a gazdasági évet (2015.09.30-i árfolyam alapján: 313,32Ft / 1 EUR). A dm kft. továbbra is piacvezető a drogériák tekintetében, a teljes piacon pedig a 2014/15-ös gazdasági évben is megőrizte piaci részesedését.

Tizenkét országban ért el sikereket a dm

Az elmúlt gazdasági évben az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban, így Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában és Macedóniában a forgalom 6,74 százalékkal, 2 milliárd euróra nőtt. A dm csoport összforgalma 9,1 milliárd euró volt az elmúlt gazdasági évben. A dm 12 országban van jelen Európában, összesen több mint 55 ezer munkavállaló tartozik a dm gazdasági közösségéhez, valamint a dm-csoport országaiban 3224 üzletben szolgálja ki a vásárlói igényeket.

„Az életben a jó dolgok tartósak…”

A dm 2014 őszén megszervezett Árzuhanás kampányát 2015-től tovább erősítette. A koncepció lényegéből fakad, hogy a dm vásárlói számára nem a piacra gyakran jellemző akciós árakat, kiszámíthatatlanul felbukkanó kedvezményes napokat igyekszik szervezni, hanem egy megbízható, alacsonyabb árszinten tartott kínálatot és kedvező vásárlási lehetőséget biztosít a teljes szortimenten.

A kommunikációban a tartósan alacsony ár koncepció ölt testet, amely a „Mindig megéri” szlogennel közvetíti a dm kedvezményes ajánlatait és tartósan alacsony, 4 hónapig tartó garantált árait, amelyeket – a forgalmi növekedéssel visszaigazolhatóan – a vásárlók nagy figyelemmel és szimpátiával fogadnak.

Ajándékkártya karácsonyra

A dm az ünnepi időszakban a vásárlói igényekre reagálva a karácsonyi csomagok mellett ajándékutalványokat is kínál vásárlóinak. Kedvező adózásuk miatt az ajándékutalványok a cégek körében is kedvelt ajándékok. A dm üzleteiben megvásárolható plasztik ajándékkártyát tetszőleges összeggel tölthetik fel a vásárlók. Az idei évben a dm számtalan újdonsággal készült, többek között 2015 karácsonyára már nyolcféle motívum közül válogathatnak azok a vásárlók, akik ajándékkártyával kedveskednének szeretteiknek.

Új dm márka született: dmBio

A piaci trendeknek megfelelően minden márkán belül jelentős az új termékek száma, folyamatos az innováció, új hatóanyagok jellemzik az új dm márkás termékeket. A saját márkák piacrészesedése Magyarországon közel 33 százalék. Április közepén megszületett a 25. dm márka, a dmBio. A dm vásárlói nagy örömmel fogadták az új márka érkezését, a forgalom dinamikusan nőtt ezen a területen. December végéig a szortiment folyamatosan bővül, jelenleg 88 cikkelemből válogathatnak a vásárlók. 2015-ben ünnepelte 25. születésnapját a Denkmit, és 20 éves lett a Balea termékcsalád, a dm ez alkalomból limitált szériás termékekkel lepte meg vásárlóit. A drogéria üzleteiben az állateledelt keresők Dein Bestes termékekkel találkozhatnak, a boltok többségébe bekerült a VISIOMAX olvasószemüveg állvány, továbbá a FASCÍNO márka újdonságai is elérhetővé váltak minden üzletben.

Minden találkozás közös élmény

A drogéria dm márkás termékeit országos sportrendezvényeken is kipróbálhatták a vásárlók, a dm márka megjelent az Ultramaratonon, a Balatonman Füred Triatlonfesztiválon, az Ironman 70.3 Budapest és Irongirl rendezvényeken, valamint megtalálhatóak lesznek a Decathlon FittAréna eseményen. A várandósok, kismamák és egyéb érdeklődők csakúgy, mint a tavalyi évben, 2015-ben is találkozhatnak a dm csapatával a Baba-Mama Expo-n.

Innováció a termékek és a szolgáltatások terén

2015 októberétől debütált az üzletekben egy új magyarországi termékinnováció, a Dizolve mosókendő, amellyel a mosás egyszerűbbé, gazdaságosabbá és tökéletesen környezetbaráttá válik. Az innovatív termék nem tartalmaz mesterséges lazítószereket és oldószereket, a csomag kis helyen is elfér. Bekerültek a szortimentbe a Hund&Herrchen natúrkozmetikumok is, így a vásárlók természetes alapanyagok felhasználásával készült termékeket vásárolhatnak kutyáiknak és macskáiknak.

Új értékesítési elemekkel forgalmazza a boltokban az eddig is meglévő gyógyszereket a drogéria. A változásnak köszönhetően a kihelyezés esztétikusabbá, a termékek eladásának folyamata pedig egyszerűbbé vált. A dm vásárlói akasztókról tudják kiválasztani a kívánt gyógyszer laminált lapját, majd pedig ezekkel a mintakártyákkal tudják átvenni magát a termékeket a gyógyszerkiadó pénztáraknál.

A dm üzleteiben szájápolási center is megtalálható, ahol a vásárlók kipróbálhatják a megvásárolni kívánt elektronikus fogkeféket. Bővült a dekorkozmetikai termékek sora: 2015 februárjától használja a dm a L’Oreal Makeup genius applikációt, különlegességként Dr. Organic csigagéles krém és Dove derma spa prémium testápoló került a polcokra, a Rimmel márka a teljes bolthálózatban elérhető az idei évtől, gélekkel és lakkokkal bővült a s.he stylzone termékkínálata.

Dinamikus expanziós politika – tucatnyi dm üzlet újult meg

Az elmúlt évben 15 üzletet kibővített, hatot pedig felújított a vállalat. Az üzletek nyitásakor egyedi kedvezményekkel, játékokkal és programokkal lepi meg vásárlóit a drogéria. 2015 júniusától 11 üzletében fogad el a drogéria euró bankjegyeket, ezzel megkönnyítve a külföldi turistáknak a fizetést. Turisztikailag frekventált üzleteiben bővíti tovább a dm ezt a lehetőséget. Áprilistól pedig étkezési Erzsébet utalvány elfogadóhellyé vált a dm, ezzel is erősíteni szeretné a dm a fogyasztókban, hogy üzletei jelentős élelmiszer kínálattal rendelkeznek.

A dm üzletei folyamatosan megújulnak, idén új kerékpártároló dizájnnal kedveskedett kerékpáros vásárlóinak a drogéria, év végétől a dm munkatársai pedig megújult munkaruhában várják a vásárlókat.

A dm mint munkáltató

A dm Kft. folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít munkavállalóinak. 2015-ben a második alkalommal pályázott a Családbarát cím elnyerésére, amelyet ismét magáénak tudhat a drogéria. A dm Kft. 2015-ben elnyerte a legvonzóbb munkaadó díjat a magyar kereskedelemben. A dm célja olyan feltételek és lehetőségek biztosítása minden munkavállalójának, hogy képesek legyenek hatékonyan és stresszmentesen helyt állni a munkahelyen és a magánéletben egyaránt, ezáltal megteremtve a munka és a magánélet egyensúlyát. A dm-nél foglalkoztatott munkavállalók közül jelenleg is körülbelül kétszázan vannak gyermekükkel otthon, a dolgozók összesen 1735 gyermeket nevelnek.

A kisgyermekes nők számára részmunkaidős foglalkoztatást biztosít a dm, és a cég támogatja a rugalmas munkaidő alkalmazását. A dm munkatársai közül 20 fő több mint húsz éve, 179 munkatárs több mint 15 éve, 456-an pedig több mint tíz éve dolgoznak a vállalatnál. A vállalat díjazza munkatársai hűségét, az elmúlt 5 évben összességében átlag 20 százalékkal emelkedtek a munkabérek.

A cég szerepet vállal a duális képzésben, így a fiatalok számára vonzóvá teszi a kereskedelmi pályát. A szakmai gyakorlatos tanulók fogadásával az utánpótlás nevelésére fektet nagy hangsúlyt a vállalat, számtalan munkatárs belső tréner is, akik elsősorban a vállalat szellemiségét, kultúráját ismertetik meg a kollégákkal, valamint a munkavállalók közül többen fogyasztóvédelmi referensek, amely bizonyítja, hogy a vállalat magas színvonalú ügyfélkezelésre törekszik. A dm munkavállalói szakmai és személyiségfejlesztő tréningeken vehetnek részt, az új munkavállalók munkába illeszkedését mentorok és betanító üzletek segítik.

A dm 2015-ben a HVG-állásbörze kiállítójaként mutatta be nyitott pozícióit az érdeklődőknek.

Kártya rengeteg kedvezménnyel

A dm erősségei közé tartozik törzsvásárlói programjának magas ismertsége. A program nyújtotta kedvezmények kedveltek a vásárlók körében, a drogérialánc állandó pontpromóciókkal és egyedi vevői ajándékokkal lepi meg vásárlóit. Évente 2,7 millió alkalommal szólítja meg személyre szabott formában törzsvásárlóit a drogéria. A törzsvásárlói program folyamatosan fejlődik, ma 1,32 millió regisztrált vásárló használja ki az ajánlatokat. Hasonlóan kedvelt a dm kismamák számára elérhető baba bónusz programja, amely már a várandósság 5. hónapjától kezdve egészen a gyermek 3 éves koráig egyedi kedvezményeket kínál a kismamáknak és kisgyermekes szülőknek. Újdonságként on-line hírleveleket kapnak a szülők és e-kuponokkal kedveskednek a családoknak, mindemellett továbbra is számíthatnak a tagok a személyre szabott postai küldeményekre. Statisztikai adatok bizonyítják, hogy az újszülöttek 43%-a regisztrált kisbaba a programban. Idén nyáron köszöntötte a dm 200 ezredik regisztrált bababónusz tagját, akit a dm baba bónusz csapata személyesen is köszöntött. Az idei évtől a vásárlóknak lehetőségük van arra, hogy kedvezményeiket a kasszán keresztül is beváltsák, valamint a törzsvásárlók számára leegyszerűsödött az egyenleglekérdezés folyamata a terminálokon.

Szoros kapcsolatban a vásárlókkal

Az internet és a közösségi média szerves részei a mindennapjainknak, ezért is fontos, hogy a dm kövesse az aktuális trendeket, és azokon a felületeken legyen jelen, ahol a vásárlói is. A drogéria több mint 155 000 Facebook rajongóval osztja meg nap mint nap a márkával kapcsolatos híreket, újdonságokat, csaknem 6000 követőt ér el az Instagramon, Youtube csatornájára pedig több mint 1000 fő iratkozott fel, a drogéria 56 bloggerrel áll kapcsolatban.

A dm-nél továbbra is a vásárló áll a középpontban, így az offline világban is nagy hangsúlyt kap a vásárlókkal való kapcsolattartás, ebben fontos szerepet kap az active beauty magazin. A dm active beauty magazinja évi nyolc alkalommal jut el vásárlóikhoz, több mint 150 ezer példányban jelenik meg, emellett számos on-line csatorna és e-mail hírlevél biztosítja, hogy a dm szoros kapcsolatot ápoljon törzsvásárlóival. A jövő évtől a dm teljes körű ügyfélszolgálat felállítását is tervezi.

Minden, ami Mi vagyunk

Az új gazdasági évben új szlogennel találkozhatnak a dm vásárlói a drogéria kampányaiban: az „Én” helyébe a „Mi” lép, így született meg a „Minden, ami MI vagyunk” szlogen. A középpontban az ember és az emberek életét meghatározó szociális kapcsolatok lépnek, hiszen mindent, ami mi vagyunk, azok az emberek és találkozások alakítják, akik utunk során iránymutatóként szolgálnak.

A MI előtérbe helyezésével új perspektívák nyílnak, minél több személyes, valódi történetet szeretne bemutatni a dm kampányai során.

Együtt egymásért

A dm 2006 óta foglalkozik társadalmi felelősségvállalással. Programjai során vásárlóival közösen az egészségmegőrzés területén munkálkodik. Az „Együtt egymásért“ név alatt a dm négy CSR programot dolgozott ki, amelyek középpontjában az egészséges életmód, a gyermekek napvédelme, helyes fogápolásra nevelése, valamint a szociálisan hátrányos helyzetű kisgyermekes családok megsegítése áll.

A Nap gyermekei program az óvodás gyermekek napvédelmére hívatott felhívni a figyelmet. Az „Együtt a babákért” program célja a szociálisan hátrányos helyzetű családok megsegítése. Minden évben a dm összes üzlete keresztapai szerepet vállalva, fél évre elegendő pelenkát biztosít egy-egy nehéz körülmények között élő családnak. A „Mosolygó fogacskák” nevet viselő edukációs programmal a vállalat célul tűzte ki, hogy játékos formában hívja fel a szülők és pedagógusok figyelmét a kisgyerekek helyes fogápolásának fontosságára.

A dm társadalmi felelősségvállalás programjaiba vásárlóit is szeretné bevonni, ezért a cég törzsvásárlói rendszerint pontadományozással támogathatják a programokat. Az „Együtt egymásért” dolgozói önkéntes programmal a drogéria a civil szervezetek munkájára, és az önkéntes segítségnyújtás szerepére kívánja felhívni a figyelmet. A vállalat dolgozóinak lehetőségük van minden évben egy munkanapot önkéntes munkával tölteni. A munkatársak örömmel élnek a lehetőséggel és büszkék arra, hogy olyan munkahelyük van, amely környezetével és a társadalommal is foglalkozik. A dm több mint 50 szervezetet támogatott az elmúlt évben termékadományokkal, összesen mintegy 12 millió forint értékben.

Szakmai díjak

A dm sikereit szakmai díjak is jelzik, a drogéria az elmúlt gazdasági évben elnyerte az Élelmiszer szaklap Év boltja díját, a Best Buy Award felmérésén a dm első helyezést ért el ár/minőség arány kategóriában. Az alverde márka Joy Prix de Beauté díjat kapott és a Superbrands díjat is kiérdemelte, ami a legjobbak közzé emelte a márkát. A dm elnyerte a Felelős Támogató Védjegyet és a CSR Hungary 2014 díjat a Nap gyermekei CSR kampányért.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél