hirdetés
hirdetés

30 bor képviseli a magyar borkultúrát

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) idei borválogatásába idén 30 kiváló minőségű magyar bor került, ezek képviselik a magyar borkultúrát a külképviseleteken és a KKM diplomáciai rendezvényein.

hirdetés

Balogh Csaba, a KKM közigazgatási államtitkára elmondta, hogy a tárca már 17 éve figyel a magyar borok célzott megjelenítésére.

A borvidékek egyedi adottságaiból és a pincészetek évszázados tudásából minden évben születnek ugyanis olyan borok, amelyek az országkép-formálás eszközeivé válhatnak a diplomáciai kapcsolatokban - tette hozzá.

A borokat szakmai zsűri választja ki minden évben, kizárólag magyar szőlő- és borfajták kerültek a válogatásba, például a kadarka, a kéknyelű, az Irsai Olivér, vagy a furmint. Miután 2017 a furmint éve volt, ez a fajta hangsúlyos eleme a mostani borválogatásnak.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


A szelekció során a KKM stratégiai partnere volt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), szakmailag pedig a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) véleményére hagyatkoztak nagymértékben. Emellett lengyel, cseh és szlovák borszakértőket is bevontak a munkába a V4 magyar elnökség kapcsán.
    
Mészáros Gabriella, a borválogatás zsűriének elnöke arról beszélt, hogy a mostani válogatás azért volt izgalmasabb az előzőeknél, mert a V4-ek három másik társországnak szakértői is részt vettek a bírálatban.

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com

A borválogatás azonban nem verseny, a fő szempont ugyanis az volt, hogy - a Kárpát-medence adottságait kihasználva - olyan borokat lehessen megmutatni, amelyeket máshol nincsenek - szögezte le.
    
Hajdu Zoltán, a HNT szakmaközi részlegvezetője hangsúlyozta: a KKM, az MTÜ, valamint a HNT háromoldalú együttműködése azt célozza, hogy a közösségi és az állami bormarketing minél egységesebb és hatékonyabb legyen.




hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél