hirdetés
hirdetés

5 dolog, amire feltétlenül figyeljen boltjai üzemeltetésekor, ha nyugodtabban akar aludni

Az üzletmenet folyamatos működésének biztosítása rendkívül fontos a kereskedők számára is, hiszen egy rendszerleállás vagy nem megfelelő működés nemcsak üzleti hátrányokkal járhat, hanem komoly hatósági szankciókkal is.

hirdetés

A Laurel Kft.-nél – a kereskedelmi informatikában szerzett 24 év tapasztalata alapján – bátran állítjuk, nem tudunk olyan, a kereskedők életében bekövetkezett esetet mondani, amivel ne találkoztunk volna. Számos tapasztalatot szereztünk abban, hogyan üzemelhet sikeresen egy kisbolt vagy akár egy több üzletes áruházlánc. Szakértőink most összegyűjtöttek öt olyan tippet, amely segít Önnek abban, hogy üzletmenetét ne veszélyeztesse semmilyen leállás, emellett tanácsot adunk abban, hogyan lehetnek az egyszeri vásárlókból visszatérő és elégedett vevői.

1. Csak jó rendszerrel lehet jól dolgozni!
Egy kereskedelmi informatikai rendszer akkor működik jól, ha láthatatlan marad, azaz a kereskedő úgy tud az üzletre koncentrálni, hogy közben az informatika észrevétlenül, ugyanakkor hatékonyan, a jogszabályoknak megfelelően, rugalmas és költséghatékony módon dolgozik a keze alá. Ehhez nélkülözhetetlen az üzleti folyamatokat támogató rendszerek folyamatos – hibamentes – üzemelése. Hibamentes rendszer az, ahol a havi hibabejelentések száma körülbelül egy. A jó megoldások általában nem a legolcsóbbak a piacon, ám hatékonyságuk verhetetlen: használatukkal a készletszint és a forgási napszám akár 10-15%-kal is csökkenhet, a belső folyamatok szervezettebbé válnak, így csökken az emberi erőforrás-szükséglete. Mindent egybevéve, egy jó készletvezető rendszer 1-1,5 év alatt megtérül és már az első perctől kezdve plusz pénzt termel Önnek.

2. Nemcsak a szoftver, a hardver minősége is legalább annyira fontos!
Hiába átfogó, innovatív és funkciógazdag egy program, ha a mögötte lévő számítógép, illetve pénztárgép nem képes tökéletesen futtatni azt. Az elavult géppark nem csak folyamatos karbantartási problémákkal jár, hanem hátráltatja a kereskedelmi tevékenységet is. Már 6-7 éves gépek esetén is érdemes elgondolkozni a cserén.

Egy csúcskategóriás, ám megfizethető pénztárgép, vagy akár egy pultszkenner aranyat ér a boltban! Növeli a pénztárosok hatékonyságát, fokozza a forgalmat, sorban állás nélkül.

3. Jó szolgáltató nélkül nincs jó rendszer!
Rengeteg kereskedő szenved kárt IT-beszállítójuk felkészületlensége vagy egyéb hiányosságai miatt. Csak olyan informatikai megoldásszállítóra szabad az üzleti folyamatokat bíznia, amely hiteles, több évtizedes piaci tapasztalattal és igazolható referenciákkal rendelkezik, felelősségteljes vállalásokkal és határidőre történő teljesítéssel végzi munkáját. Váltani sosem késő! „Sokszor tapasztaljuk, hogy olyan ügyfelek keresnek meg minket, akik csalódtak korábbi IT-beszállítójukban, mert sem a kellő szakértelmet, sem a határidőket nem tudták garantálni. Minőségügyi munkatársaink minden negyedévben felmérést végeznek ügyfeleink körében. Ennek során rákérdezünk, mennyire elégedettek a helpdesk, szoftver support, telepítés, oktatás munkájával, a kapott szoftverjavításokkal és a megoldások aktuális verzióival. A tavalyi felmérés során 10-es skálán 9,43-as értékelést kaptunk. Körülbelül ezt a szintet várnám el én is minden szolgáltatótól, akivel együtt dolgozom” – mondta Bessenyei István, a Laurel tulajdonos-ügyvezetője.

4. Ki kell használni a digitalizáció adta lehetőségeket!
Hiába dolgozik egy kereskedelmi rendszer, pusztán attól, hogy gyűjti és tárolja az adatokat, még nem kínál biztos alapot a döntések meghozatalához. Értékét az információ adja, amely kinyerhető belőle. Ha idejétmúlt, pontatlan vagy hiányos adatokra alapozza marketing, promóciós vagy ügyfélélményt nyújtó tevékenységét, igen költséges, mindazonáltal felesleges beruházásba vagy fejlesztésbe kezdhet. Nem kell kockás füzetből vagy 6 excel táblából kinyernie kereskedelmi adatait, ma már egy kávéház teraszán ülve az okostelefonjáról is figyelheti boltjainak forgalmát, vagy akár egy időszakos akció eredményeit.

5. Személyes ajánlat szóróanyag helyett!
Miután egy megfelelő kereskedelmi rendszernek köszönhetően sikerül megismernie a vásárlók szokásait, összetételét, hatékonyabban tudja kialakítani a kínálatot, és ennek megfelelően az eladóteret is. Egy ilyen környezetben már lehetőség van tömegprospektus vagy szóróanyag helyett eredményesebben hirdetni, célzottabb akciókat kínálni, hiszen a kereskedők számára az egyik legnagyobb kihívás a reklámzajban a vásárlók figyelmének felkeltése. Megfelelő informatikai szolgáltatóval a háttérben az in-store marketingeszközök bevetése sem okoz problémát. Számos megoldás kínálkozik a vevőhűség megőrzésére és az ügyfélélmény biztosítására, ilyen többek között az információs kioszkok, a különböző törzsvásárlói programok, a vásárlói asszisztens, az elektronikus blokk adásának lehetősége vagy éppen a Click&Collect vásárlás. Az ilyen jellegű rendszerekből kinyert adatok pedig még személyesebb ajánlatok nyújtását teszik lehetővé.

Az idén 24 éves Laurel az elmúlt időszakban a legkülönfélébb piaci kihívásokat teljesítette a kereskedelmi szektorban. A főváros egyik, elsősorban fánkokat és amerikai típusú bagelt árusító üzletét csúcstechnológiájú kereskedelmi megoldásokkal tette hatékonnyá, valamint Budapest egyik belvárosi, exkluzív csokoládéboltjába is Laurel megoldások kerültek a vásárlók professzionális kiszolgálása érdekében. A nemzetközi csokoládégyár döntését a Laurel rendszereinek tudása, a vállalat országos hírneve és számos referenciája indokolta. Budapest kedvenc 0-24-es üzletlánca, a Manna ABC a hatékonyság jegyében egyszerre 12 üzletében valósítja meg a Laurellel a kereskedelmi informatikai fejlesztést. Az egyik legnagyobb barkács áruházlánc fejlődése, hatékonyságának növelése és zavartalan működésének érdekében pályázatot írt ki meglévő kasszarendszerének leváltására, mellyel magasabb szinten tudja kiszolgálni ügyfeleit. A Praktiker Kft. által kiírt eljárás során a Laurel Kft. Laura kasszarendszerét választották a megvalósítás alapjául. Az Euronics hálózat pedig Magyarországon az elsők között indult a Laurel által engedélyezett PC-s kasszával, online2 előírásai szerinti kasszaprogrammal.

Kereskedelmi informatikai megoldások kisbolttól az áruházláncig! www.laurel.hu

(x)

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél