hirdetés
hirdetés

A budaörsi Auchanban indult el a nyúlhús-fogyasztást népszerűsítő országos kampány

Országos kampány indult a nyúlhús-fogyasztás hazai népszerűsítésére a budaörsi Auchan áruházban. Az eseményen a Nagy István, az agrártárca miniszterhelyettese és a promóció fővédnöke, dr. Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője, Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi szervezet és Terméktanács elnöke, valamint Balogh Gabriella, az Auchan beszerzési igazgatója indította útjára a kampányt.

hirdetés

A megnyitón Bede Róbert mesterszakács készített ízletes nyúlételeket az érdeklődőknek. A következő hetekben országszerte több helyszínen lesz látványfőzés és kóstoltatás a kampány keretében, melynek célja, hogy minél többen megismerjék a nyúlhúsból készíthető ínyencségeket, azok élettani előnyeit és elkészítésének igen változatos módjait.


Az agrártárca miniszterhelyettese kiemelte, hazánk jelenleg Európa legnagyobb nyúlhús-exportőrének számít, ugyanakkor a hazai nyúlhús fogyasztásában a rangsor végén kullogunk. Itthon a becsült nyúlhús fogyasztás fejenként 2-3 dekagramm évente, míg például a mediterrán országokban ez meghaladja a 2 kilogrammot is. Nagy István felhívta a figyelmet a nyúlhús kedvező élettani hatásaira. A promóció céljáról pedig elmondta, azt szeretnék, hogy minél többen megismerjék a nyúlhús előnyeit és elkészítésének változatos módjait.
Dr. Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője elmondta, az AMC az elmúlt évtizedekben számos nagysikerű fogyasztásösztönző kampányt, áruházi akciót szervezett és bonyolított le. A most induló kampánnyal is az a céljuk, hogy segítsék a tudatos fogyasztói magatartás, az egészséges táplálkozás, a környezettudatos termékválasztás elterjedését, illetve a kiváló minőségű, hazai termékek piaci promócióját. A szóvivő kiemelte, az Agrármarketing Centrum fogyasztásösztönző kampányaival továbbra is aktív szerepet tölt be a magyar agrárium és élelmiszergazdaság versenyképességének javításában.

A Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke elmondta, hogy a kampány célja, hogy megismertessék a fogyasztókkal ezt a könnyen emészthető, zsírszegény, egészséges és ízletes fehér húst, hogy a nyúlhús minimum heti egyszer a magyar családok asztalára kerüljön. A nyúlhús gasztronómiai értéke is igen magas, talán nem véletlen, hogy a kiemelkedő konyhakultúrával rendelkező országokban gyakran kerül a családok asztalára. Számtalan kreatív módon elkészíthetőek a nyúl különböző részei, és bátran választhatóak akár az ünnepi menük csúcspontjának csakúgy, mint hétköznapi ebédek vagy grill partik ízletes főfogásának. A nyúlhús kedvező élettani hatásai alkalmassá teszik arra, hogy diétás étrenden élők, kisgyermekek és idősek is fogyaszthassák. Méltán mondhatjuk, hogy a nyúlhús a 21. század fehérje forrása.


Az Auchan áruházak a nyúlhús népszerűsítésére a széles termékkínálatban és a kedvező árakban látják a megoldást: állandó, széles választékkal várják a vásárlókat friss nyúlhús termékekből. A termékek között legnépszerűbbek a pecsenyenyúl lapocka, a nyúl apróhús, a pecsenye nyúl comb, de olyan különlegesség is megtalálható, mint a nyúlmáj. Balogh Gabriella, az Auchan Retail Magyarország beszerzési igazgatója elmondta, hogy bár a nyúlhús még csak közel 1%-át teszi ki a teljes hús forgalmuknak, de egyre népszerűbb. Az elmúlt évben az állandó, minőségi választéknak és a kedvező árnak köszönhetően kétszer annyi nyúlhúst értékesítettek áruházainkban, mint egy évvel ezelőtt, és bíznak abban, hogy a jövőben ez a húsféle még népszerűbb lesz.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél