hirdetés
hirdetés

A CBA világhódításra készül hungarikumokkal

A magyar lánc delikát üzletek nyitását tervezi külföldön

A párizsi nemzetközi mezőgazdasági szakkiállítás magyar standjának sikere azt mutatja, hogy a külpiacon igény van a kiváló minőségű magyar élelmiszerekre, ezért a CBA hungarikum delikát üzletek nyitását tervezi Párizsban, Berlinben, Brüsszelben és Londonban – nyilatkozta Fodor Attila, az élelmiszeripari üzletlánc kommunikációs igazgatója.

hirdetés

Kormányzati és vállalkozói összefogásban 47 magyar termelő és gyártó mutatta be 327 termékét február 19. és 27. között a 48. Nemzetközi Mezőgazdasági Szakkiállítás magyar standján, Párizsban.

A CBA az Agrármarketing Centrum és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésével létrejött kiállítás összköltsége több mint 100 millió forint volt, amelyhez az Agrármarketing Centrum 40 millió forinttal járult hozzá meghatározott feladatok ellátásaként.

Fodor AttilaFodor Attila hangsúlyozta, hogy a magyar agrárium akkor tud versenyképes lenni, ha meg tudja veti a lábát a külföldi piacokon is.
 
A CBA tájékoztatása szerint a kiállítás ideje alatt több mint 20 000 látogató kereste fel a magyar standot, 7500-an vásároltak magyar ételspecialitásokat és hungarikum termékeket.

A CBA kommunikációs igazgatója elmondta, hogy még keresik a hungarikum termékeket külföldön árusító üzletek pontos helyét, országonként eltérőek az adottságot, így nem lehet még pontosan, megmondani, mekkora befektetést jelent majd egy-egy bolt megnyitása. Cél olyan helyeken nyitni a hungarikum delikát üzleteket és a hozzájuk kapcsolódó gasztronómiát is felvonultató bisztrókat, ahol sokan megfordulnak.

Fodor Attila kiemelte: mivel társaságuk profitorientált, így hosszabb távon azzal számolnak, Hungarikum sarok egy CBA-banhogy beruházásaik megtérülnek. „Nem kergetünk délibábot, tudatában vagyunk annak, hogy ez nem egy rövid távon megtérülő beruházás, hanem egyfajta küldetés is a termékek külföldre juttatása” – mondta Fodor Attila.

A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a párizsi kiállítás modellje – vagyis az, hogy az Agrármarketing Centrum, a Magyar Turizmus Zrt. és a CBA közösen szervezi meg a külföldi megjelenést – újszerű volt, és bevált. Szerinte van arra lehetőség, hogy ezt az új modellt tovább gondolják a szereplők a nemzeti érdekek mentén, az országimázs növelése érdekében.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél