hirdetés
hirdetés

A csokitojás minden számban vezeti a húsvéti mezőnyt

Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem. Mintegy 3,5 milliárd forintért több mint 900 tonna csokoládé tojást, nyulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban. Értéket tekintve 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig 1 százalékkal kisebb lett a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. 

hirdetés

Továbbra is a tojás és a nyúl figurák dominálnak ezen a piacon. Új helyzet, hogy a korábbi évektől eltérően tavaly először a csokoládé tojás értékben mért forgalma is meghaladta a csokoládé nyúlét: amíg a szezonális édességek teljes – forintban mért – eladásából tojásra 39 százalék jutott tavaly, addig nyúlra 38 százalék. Mennyiséget tekintve régóta a tojás vezet.

Utánuk az ajándékot is tartalmazó édességcsomag következik, 10 százalékos értékbeli piacrésszel. Az egyéb csokoládé figurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya ugyanúgy 7 százalékot ért el tavaly, mint egy évvel korábban. A hagyományos csomagra 6 százalék jutott.

Továbbra is a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben a fogyasztók. Húsvéti édességekre kiadott pénzük 81 százalékát költötték tejcsokoládéra tavaly, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.

A korábban évekig listavezető nugát piacrésze értékben egyre kisebb. A tavalyelőtti 11 százalékról a legutóbbi ünnepi szezonban 10-re csökkent.

A többi alapanyag közül az étcsokoládé 6 százalékos múlt évi, stabil mutatója emelkedik ki.

Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes - értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya a tavalyelőtti 45 százalékról a legutóbbi szezonban 48-ra emelkedett. A nagy szervezett élelmiszer üzleteké stabilan 14 százalék. Csökkent viszont, egyaránt 2 százalékponttal a diszkont mutatója 22, a kis üzleteké pedig 10 százalékra. A drogéria a tavalyelőtti 5 százalék után múlt évben 6 százalékot ért el.

tabl

 

(forrás: Nielsen)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél