hirdetés
hirdetés

A GVH vizsgálja a „magyar termékek” magyarságát is

A fogyasztóvédelem a hivatal ügyeinek kétharmadát teszi ki

A fogyasztóvédelem a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tevékenységében jelentős helyen szerepel, az elindított ügyek kétharmadát teszi ki – mondta Juhász Miklós, GVH elnöke az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságában kedden.

hirdetés

Juhász MiklósA bizottság keddi ülésén meghallgatta a versenyhivatal elnökének tájékoztatóját a hivatal tevékenységére vonatkozó elképzeléseiről, különös tekintettel a fogyasztóvédelemre.
A GVH elnöke kiemelte: a legjobb fogyasztóvédelem a verseny, amelyben a tudatos fogyasztói döntés felértékelődik.

Juhász Miklós elmondta, hogy a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével (PSZÁF) együttműködve a jövőben kiemelten kezelik a pénzügyi területet, és a fogyasztói csoportokat, továbbá az egészségre és gyógyhatásra utaló termékekkel, szolgáltatással foglalkozó területet, valamint a távközlési piacot.

Az elnök jelezte: az utóbbi időben a „magyar termék” szó egyre inkább előtérbe kerül, és magyarmunkájuk során vizsgálják azt is, hogy valóban erről van-e szó.

Juhász Miklós beszámolt arról is, hogy a hivatalban jól működő apparátust vett át, de változtatást javasol a panaszkezelésben. Tapasztalat, hogy a hozzájuk benyújtott panaszok jelentős része nem indokolt, és mire ez a hosszadalmas eljárás során kiderül, az apparátus jelentős részét leköti. Éppen ezért a panaszok intézésénél egyszerűsített eljárást is indokoltnak tartana bizonyos esetekben, de ehhez jogszabályt kell változtatni.

A GVH elnöke fontosnak nevezte a versenykultúra fejlesztését, köztük a hivatal feladatainak, céljainak ismertetését minél szélesebb körben, hogy ne egy általános panaszirodaként váljanak köztudottá.
Juhász Miklós jelezte a bizottságnak, hogy a hivatal az elektronikus ügyintézéshez szükséges infrastruktúrában lemaradásban van, és ennek felszámolása jelentős fejlesztést, forrást igényelne.

A képviselők hozzászólásaikban a bírság visszatartó ereje, a cégek együttműködési szándéka iránt érdeklődtek. A GVH elnöke válaszában elmondta, hogy a vállalkozók jó része jogkövető akar lenni, és arra is van példa, hogy a bírság nagysága nem mindig visszatartó.

Balogh Virág, a GVH fogyasztói iroda vezetője elmondta, hogy abban az esetben, ha az iroda nem illetékes a fogyasztói panasz intézésében, akkor válaszlevelében jelzi, kihez kellene az ügyfélnek fordulnia, illetve a társhatóságokkal közösen működtetett adatbázisból átkerül az illetékes szervezethez.

A bizottság keddi ülésén általános vitára alkalmasnak találta a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló törvényjavaslatot.






(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél