hirdetés
hirdetés

A Henkel megerősítette 2016-ra vonatkozó előrejelzését

Jól alakult a vállalat árbevétele és eredménye az első negyedévben.

hirdetés
  • Az árbevétel 4,456 milliárd euróra nőtt, a szerves növekedés +2,9 százalék volt (növekedés +0,6 százalék)
  • A fejlődő piacok szerves árbevétel-növekedése +6,3 százalékos volt
  • Az üzemi eredmény* 6,2 százalékkal 751 millió euróra nőtt
  • Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 1,27 euróra nőtt
  • Erőteljesen, 80 bázisponttal 16,8 százalékra javult az árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs)1

„A Henkel jól kezdte a 2016-os pénzügyi évet. Tovább növeltük az árbevételt és az eredményt, és jelentősen, 16,8 százalékra növeltük a korrigált árbevétel-arányos megtérülést. A jó összteljesítményhez mindhárom üzletág hozzájárult. Ismét jelentős szerves növekedést értünk el fejlődő piacainkon” – mondta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A folyó üzleti évre vonatkozóan Van Bylen kijelentette: „Összességében továbbra is kihívást jelentő piaci környezetre számítunk 2016-ban – csak mérsékelt globális gazdasági növekedéssel, nagy piaci bizonytalanságokkal és az árfolyamok kedvezőtlen alakulásával számolunk. Ezért elsősorban erős márkáink, vezető piaci pozícióink és innovációs képességeink kihasználására összpontosítunk, hogy elérjük ambiciózus céljainkat.”

A Henkel megerősítette 2016-ra vonatkozó előrejelzését

Van Bylen megerősítette a folyó pénzügyi évre vonatkozó előrejelzést: „A 2016-os pénzügyi év egészére 2 és 4 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést várunk. Várakozásaink szerint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) 16,5 százalék körüli értékre nő, az elsőbbségi részvények korrigált hozamának növekedése pedig 8 és 11 százalék között lesz.”

Az árbevétel és az eredmény alakulása 2016 első negyedévében

2016 első negyedévében az árbevétel 0,6 százalékkal 4,456 milliárd euróra emelkedett. A negatív árfolyamhatások 3,4 százalékos értékével korrigálva az árbevétel-növekedés 4 százalékos volt. A szerves árbevétel-növekedés, amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatását, 2,9 százalékos volt.

A Laundry & Home Care üzletág stabil, 4,7 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletágban a szerves árbevétel stabilan, 2,6 százalékkal nőtt. Az Adhesive Technologies üzletág szintén stabil, 2,1 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el.

Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény (EBIT) 6,2 százalékkal emelkedett, 707 millió euróról 751 millió euróra. Az üzemi eredmény 10,7 százalékkal, 648 millió euróról 717 millió euróra nőtt.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) jelentősen, 0,8 százalékponttal 16,8 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés 14,6 százalékról 16,1 százalékra emelkedett.

A pénzügyi műveletek eredménye 2 millió euróval -7 millió euróra javult. Ez elsősorban egy hibrid kötvény 2015. novemberi visszafizetésének tulajdonítható. Az adókulcs 24,2 százalék volt, szemben az előző év azonos negyedévének 24,6 százalékos értékével.

A negyedévi adózás utáni korrigált eredmény a kisebbségi részesedések levonása után 7,6 százalékkal, 510 millió euróról 549 millió euróra nőtt. A negyedévi nettó eredmény 11,6 százalékkal, 482 millió euróról 538 millió euróra emelkedett. A 13 millió euró összegű kisebbségi részesedések levonása után a nettó eredmény 525 millió euróra nőtt (2015. azonos negyedévében 470 millió euró volt).

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 7,6 százalékkal, 1,18 euróról 1,27 euróra emelkedett. Az elsőbbségi részvények hozama 1,09 euróról 1,21 euróra nőtt.

A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya 0,8 százalékponttal 5,4 százalékra javult, főként az árfolyamhatások és az alacsonyabb készletszint miatt.

A Henkel 2016. március 31-i nettó pénzügyi pozíciója 452 millió euró volt. 2015. december 31-én ez az érték 335 millió euró volt.

1.Az egyszeri költségek/bevételek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél