hirdetés
hirdetés

A magyar fuvarozók nem bírják a versenyt a nyugati vállalatokkal

Súlyos anyagi és adminisztrációs teher a magyar fuvarozóknak is, hogy több uniós országban az ottani minimálbért kell fizetniük a dolgozóiknak, ezért egyes fuvarozók visszavonulhatnak az európai uniós piacokról - hangsúlyozta a Világgazdaság csütörtöki számában adott interjúban Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára.

hirdetés

A főtitkár szerint elfogadhatatlan, hogy a közúti áru- és személyszállításra kiterjedjen a kiküldetési irányelv hatálya. Mint mondta, az Európai Bizottság – az MKFE és további tíz uniós tagország fuvarozóinak folyamatos tiltakozása ellenére – sem próbál gátat szabni az unió alapelveivel ellentétes adminisztratív és bérfizetései szabályok bevezetésének.

A főtitkár szerint ezeknek a szabályoknak a betartása olyan nagy mennyiségű adminisztrációs feladatot ró a kisvállalkozásokra, amelyek ellehetetlenítik a működésüket. Mint mondta, máris több vállalkozás jelezte, hogy a bizonytalan jogi helyzet és a kilátásba helyezett irreálisan magas bírság miatt visszavonul egyes uniós piacokról.

„Becslésünk szerint a fuvardíjakat legalább 15, de bizonyos esetben akár 30 százalékkal kellene emelni, hogy a pluszköltségek mellett is rentábilisan működjön egy gazdaság” – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy ezzel szemben a piac jelenleg is nyomott árakat diktál, a megrendelők egyelőre elutasítják az áremelést. További veszély, hogy az Európai Unión kívülről érkező, valóban dömpingáron dolgozó fuvarosok miatt ezek az árak tovább csökkenhetnek – hívta fel a figyelmet Somogyi Gábor.

123rf

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[205082] galéria
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Az EU-nak mindig az a célja, amit az irányító (gyarmatosító) országok akarnak. A kelet európaiakra kötelező minimálbérrel éppen az volt a céljuk, hogy a multi
szállítmányozó cégek még áron alul se adjanak munkát a szállítást végrehajtó cégeknek. Két legyet ütnek egy csapásra hiszen tönkretételükkel átvehetik a kelet
európai országok helyi szállítási feladatait is!!!
#
A legfontosabbat elfelejtettem: SZÓ SINCS VERSENYRŐL!
Aki azt állítja, hogy a EU-ban verseny van az HAZUDIK. A tények elferdítését még a laikusok, is észrevették az áru, és személyszállítás esetében hozott
diszkriminatív (gyarmatosítók által hozott) tagállami törvények kapcsán.
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél