hirdetés
hirdetés

A sonka továbbra is slágertermék húsvétkor

A húsvéti szezon nem okoz meglepetést, tonnaszám vesszük a főtt sonkát és a csokoládényulat.

hirdetés

A sonka kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot 2016. március-áprilisban, ami két százalékkal magasabb az előző évi azonos időszak forgalmánál. Mennyiség szempontjából három százalékkal emelkedett az eladás. A szezonális édességek iránt viszont csökkent a kereslet, hiszen értéket tekintve 9 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 11 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest - többek között ezt állapítja meg a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriáját vizsgáló kiskereskedelmi indexe. Ragaszkodnak a jól bevált hagyományokhoz a magyarok húsvétkor, és a boltokban tarol a főtt sonka: a kétnapos húsvéti időszakban 92 százalék jutott rá a kategória teljes bevételéből, közel 4000 tonnányit vásároltunk belőle. Ezek zömét a diszkontokban, szuper- és hipermarketekben szerezzük be, a vásárlások háromnegyedét itt ejtjük meg.

Forrás: https://hu.123rf.com
Forrás: https://hu.123rf.com

Nincs azonban húsvét édességek nélkül: a szezonban 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot vásároltunk fel különféle üzletekben, 3,5 milliárd forint értékben. A csokinyúl és csokitojás „harca” viszonylag kiegyenlített: 100 csokoládéból 40 magyar csokoládényulat tesz kosarába, míg 46-an voksolnak a csokoládétojásra.


„Kétségtelenül szeretjük a tejcsokoládét: a fogyasztók a húsvéti édességekre szánt összeg 86 százalékát költötték erre” – mondta Andreas Christou, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. „A nugát iránt kevésbé rajongunk, piacrésze folyamatosan csökken, tavaly 4 százalékos volt. Az étcsokoládé, a tavalyelőtti adatokhoz képest változatlanul a vásárlók hat százalékánál favorit.” A vizsgált időszak a szezonális édességekre vetített teljes – forintban mért – forgalma árnyalja a képet: a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék, míg a csokoládényúl 41 százalék maradt. 

A hagyományos és a speciális húsvéti csomagok piacrésze együttesen 10 százalék. A húsvéti édességarzenálból az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 8 százalékot ért el múlt évben.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél