hirdetés
hirdetés

A SPAR átveszi a magyarországi Plus üzleteket

A SPAR Magyarország Kft. átveszi a német Tengelmann vállalatcsoporttól 174 magyarországi Plus üzletét. A versenyjogi jóváhagyást követően a SPAR Magyarországon több mint 378 üzlettel fog rendelkezni. A SPAR természetesen átveszi a Plus mind a 2300 magyarországi dolgozóját is. A felek a vételár tekintetében titoktartásban állapodtak meg. A SPAR Magyarország Kft., a SPAR Ausztria csoport egyik tagvállalata, ezzel az átvétellel következetesen folytatja az utóbbi évek expanziós tevékenységét. Erőteljes saját expanziója mellett már 2003-ban átvett 22 Kaiser’s üzletet a Tengelmanntól. (SPAR sajtóközlemény, 2008. 03. 10.)
hirdetés
Miután Németországban az Edeka és a Tengelmann megállapodott a Plus üzletek további sorsáról, rögtön elindult a találgatás annak kapcsán, hogy vajon nemzetközileg mi történik a Plus lánccal. Csehországban végül a Rewe vehette meg a láncot, Ausztriában a Spar vásárolta meg a Plus (ottani nevén Zielpunkt) üzleteit. Nem kellett sokáig várni az újabb hírre, miszerint Magyarországon is a Spar veheti meg a láncot (a tranzakció még versenyhatósági jóváhagyásra vár). Piaci információk szerint viszont a Spar csoport nem tervezi a diszkontcsatornában való terjeszkedést, a következő három évben megtartja a Plus márkát, a saját márkás termékportfolióval együtt, és csak ezután kezd azok átalakításába. Emiatt úgy gondolom, rövidtávon ez a tranzakció nem lesz mérhető hatással a piacra. Hasonlóan vélekedem az Aldi megjelenése kapcsán, de legalább egy évnek kell eltelnie ahhoz, hogy ennek érezhető piaci hatása legyen, emiatt 2008 végéig inkább a diszkontok és a hipermarketek további erősödésére számítok. Az idei év végén és 2009-ben is csak mérsékelt hatása lesz érezhető, ugyanakkor ha a Tesco továbbra is szupermarketek nyitására koncentrál, valamint a Spar is folytatja erőteljes expanzióját a szupermarket szegmensben, könnyen lehet, hogy a szupermarketek továbbra is „tartani tudják magukat” a diszkontokkal (és hipermarketekkel) szemben 2009-ben is. Annak, hogy a Spar megvette a Plust, legkorábban 2–3 év múlva lesz hatása, ekkorra remélhetőleg a gazdaságban is elkezdődik egy erőteljesebb stabilizálódási folyamat, nő a vásárlóerő, és ekkor már bátrabban alakíthatja át a Spar is a Plusokat akár szupermarketté, akár kényelmi boltokká. Summa summarum, szerintem a szupermarket szegmens csak 2010-től fog érdemi növekedést produkálni és piacrészt szerezni a diszkontoktól (továbbá a kisboltoktól), de ehhez hangsúlyozottan életszínvonal- és vásárlóerő-növekedés szükséges.
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél