hirdetés
hirdetés

A Tesco ernyőmárkával népszerűsíti a magyar borokat külföldön

A WineConcept brand az ország 5 borrégiójából 18 különböző típusú palackozott bort kínál a vásárlóknak.

hirdetés

A Külgazdasági és Külügyminisztériummal, a Magyar Nemzeti Kereskedőházzal és a WineConcept Zrt-vel való együttműködésben népszerűsíti közép-európai és Egyesült királyságbeli piacain a magyar bort a Tesco. A cseh, lengyel és szlovák Tescóban eladott magyar borok 12 százaléka már az együttműködés eredményeképpen létrejött WineConcept ernyőmárka termékei. A kínálattal hamarosan a brit fogyasztók is megismerkedhetnek:a WineConcept egyes borai ugyanis 2018 áprilisától már az Egyesült Királyságban található Tesco áruházakban is elérhetővé válnak.

22 borászati régió, számos borfajta, még több pincészet – sokszor a magyar borkedvelőknek is nehéz kiigazodni a magyar borkínálaton, a külföldi borfogyasztók számára pedig végképp túl bonyolult ez az üzenet. Ennek leegyszerűsítésére és a magyar borok nemzetközi népszerűsítésére jött létre a WineConcept ernyőmárka, amely egy név alatt az ország 5 bor régiójából (Balaton, Eger, Szekszárd, Tokaj, Villány) 18 különböző típusú palackozott bort kínál a vásárlóknak.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Tesco, valamint a WineConcept Zrt. stratégiai együttműködésének célja, hogy közösen tegyenek a magyar borexport fellendítésért, egy fenntartható üzleti modellt hozzanak létre, valamint megmutassák, hogy piaci (kereskedelmi és termelői) és kormányzati szereplők hogyan tudnak hatékonyan együttműködni egy stratégiai cél elérése érdekében.

Az együttműködés keretében 2017 szeptembere óta a cseh, lengyel és szlovák Tesco áruházakban eladott magyar borok 12 százalékát a WineConcept kínálatból értékesítette az áruházlánc, ami több mint 170 000 palack bort jelent, míg az együttműködés kezdete óta az eladott mennyiség már eléri a félmillió palackot. Most pedig az áruházlánc készen áll, hogy következő lépésként a WineConcepttermékek exportját kiterjessze az Egyesült Királyságra is: 2018 áprilisától a brit Tesco áruházak polcain is elérhetőek lesznek az ernyőmárka egyes tételei.


„Az egyik legnagyobb borkereskedőként fontos számunkra, hogy a régió országaiban élő borkedvelő közönséggel megismertessük és megkedveltessük a kiváló minőségű magyar borokat. Büszkék vagyunk magyar borkínálatunkra és arra a partnerségre, amely lehetővé tette, hogy a WineConcept borokkal bővítsük választékunkat, nemcsak Közép-Európában, hanem hamarosan az Egyesült Királyságban is. Büszkén jelentem be, hogy 2018 áprilisától a WineConcept két terméke, egy Chardonnay és egykésői szüretelésűtokaji bor közel 400 Egyesült Királyságbeli Tesco áruházban is elérhetővé válik a vásárlók számára. Reméljük, hogy egy tesztidőszakot követően fokozatosan növelni tudjuk majd az ottani eladásokat is.” – foglalta össze a Tesco céljait és terveit Matt Simister, a Tesco Európa ügyvezető igazgatója.

Az ernyőmárka, valamint a hazai borexport eredményeit összefoglaló sajtóeseményen a Külgazdasági és Külügyminisztérium képviseletében dr. Pana Petra külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkárkiemelte, a V4 országok piaca egy folyamatosan fejlődő, közel 65 milliós piac, ami a WineConcept együttműködés keretében kiszámítható és biztos keresletet jelent a magyar borok számára. A helyettes államtitkár üdvözölte a Tesco azon lépését is, hogy Egyesült Királyságbeli áruházaiban is bevezeti a WineConcept borokat, ami a közvetlen pozitív gazdasági hatások mellett akár olyan közvetett eredményeket is hozhat, minthogy a brit borkedvelők éppen a magyar borok miatt látogatnak majd Magyarországra, és így a magyar turizmus fellendülését is segítik.

„A WineConcept kezdeményezéssel rövid idő alatt hazai viszonylatban példátlan és kimagasló eredményeket sikerült elérni. Az eddigi eladási adatok állandó növekedési tendenciát mutatnak. Reményeink szerint a növekedés fenntartható lesz a jövőben is, ennek érdekében folyamatosan figyeljük a piacot és termékeinket a fogyasztók igényeire szabjuk.” – számolt be az ernyőmárka fejlődésével kapcsolatos várakozásokról Petkovits Gábor, a WineConceptZrt. értékesítési vezetője.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél