hirdetés
hirdetés

Aláírták az új reklámetikai kódexet

Az eddiginél is hangsúlyosabb szerepet kapott a szabályozásban a gyerekek védelme, és változott a kozmetikai szerek reklámozásának megújult szabályozása is.

hirdetés

Aláírta a megújult magyar reklámetikai kódexet az Önszabályozó Reklám Testület, a Magyar Reklámszövetség, valamint 22 szervezet. A június 30-tól hatályos dokumentumban kiemelt hangsúlyt kap a gyermekvédelem, a viselkedésalapú reklámokkal kapcsolatos szabályozás, és bekerültek a kozmetikai reklámokra vonatkozó alapelvek is. Urbán Zsolt, a MRSZ elnöke az aláíráskor hangsúlyozta: a reklámetikai kódex az önszabályozás alapköve, nemcsak kötelezettségvállalás, hanem iránymutatás is.

Megyer Örs, az Önszabályozó Reklám Testület elnöke a szerdai Ma reggelben a módosítás szükségességét azzal indokolta, hogy 2009 óta, amikor utoljára hozzányúltak a szabályozáshoz, nagyon sok minden változott. Ami például akkor elég volt a digitális reklámok területen, most már biztosan nem az, ezért is kapott hangsúlyos szerepet most ez a szegmens. Fontos elem a kozmetikai szerek reklámozásának megújult szabályozása is, amely – elsősorban nyugat-európai kezdeményezésre -, nem tűri például az aránytalan digitális beavatkozást egy kozmetikai termék okozta hatás bemutatásába.

Még az eddiginél is hangsúlyosabb szerep jut az új szabályozásban a gyermekvédelemnek, mintegy 20 paragrafust kapott, a cél egyértelműen a felelős reklámozás. A reklám nem ösztönözhet például arra, hogy a gyerek a lefekvés előtt egyen, és nem népszerűsíthet termékeket a kicsik körében különösen ismert szereplőkkel – sorolta fel a szakember.

Megyer Örs hozzátette: az Önszabályozó Reklám Testület nem hatóság, nincsenek jogai érvényt szerezni a szakma működésének alapjait megrajzoló reklámetikai kódexnek, de a legtöbb esetben meg tudja állítani a tisztességtelennek ítélt reklámokat, ha pedig ez mégsem sikerül, van lehetősége kifejteni a véleményét arról, miért tart etikátlannak egy adott anyagot.

A testület egyébként évi 800-900 reklámot vizsgál meg, és döntéseinek majdnem 100 százalékát el is fogadják az érintettek, emellett kezeli a lakossági panaszokat, és, ha kell, mediálja a cégek közti vitákat is.

(forrás: M1/Ma reggel)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél