hirdetés
hirdetés

Többcsatornás értékesítés és egészségmegőrzés az Auchan jövőképében

Az Auchan Retail Magyarország 2016-ban 19 áruházban és 18 töltőállomáson 350,4 milliárd Ft éves bruttó forgalmat, 3,8 százalékos forgalmi fejlődést ért el. A vásárlások száma 43 millióra nőtt, az előző évhez képest 3 százalékkal növekedett. A vállalat mérleg szerinti eredménye pedig elérte a 3,6 milliárd forintot. Az áruházlánc így 2016-ban is növekedett és tovább erősítette magyarországi pozícióját a kiskereskedelmi szektorban.

hirdetés

A vállalat célkitűzése, hogy az Auchan márkát a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé a lakosság számára, ennek jegyében indította el online áruházát az áruházlánc tavaly novemberben és készül idén megnyitni első szupermarketjét is, Szekszárd belvárosában. Így a hipermarketek és töltőállomások mellett az e-kereskedelemben és a szupermarketek terén is képviselteti magát az Auchan.

Az Auchan Retail Magyarország 2016-ban 19 áruházban és 18 töltőállomáson 350,4 milliárd Ft éves bruttó forgalmat, 3,8 százalékos forgalmi fejlődést ért el. A vásárlások száma 43 millióra nőtt, az előző évhez képest 3 százalékkal növekedett. A vállalat mérleg szerinti eredménye pedig elérte a 3,6 milliárd forintot. Az áruházlánc így 2016-ban is növekedett és tovább erősítette magyarországi pozícióját a kiskereskedelmi szektorban. A vállalat célkitűzése, hogy az Auchan márkát a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé a lakosság számára, ennek jegyében indította el online áruházát az áruházlánc tavaly novemberben és készül idén megnyitni első szupermarketjét is, Szekszárd belvárosában. Így a hipermarketek és töltőállomások mellett az e-kereskedelemben és a szupermarketek terén is képviselteti magát az Auchan.

2016 az innováció éve volt, új értékesítési csatornával: megnyitott az Auchan Online Áruház

Az Auchan Retail Magyarország 2016-ban is stabil fejlődést ért el, így negyedik éve önfinanszírozó, vagyis sem működéséhez sem beruházásaihoz nem vesz igénybe külső finanszírozást. A pénzügyi eredmények alapján az áruházlánc éves bruttó forgalma 2016-ban 350,4 milliárd forintra nőtt, amely az előző évi eredményekhez képest 3,8 százalékos emelkedést jelent. A vállalat mérleg szerinti eredménye elérte a 3,6 milliárd forintot. Ezeket az eredményeket a többcsatornás kereskedelem kialakítása mellett az árpolitika megtartásával - piacvezető árakat kínálva - és széles választékával érte el a lánc.

Belépés az e-kereskedelemi piacra

A többcsatornás értékesítés felé fontos lépést tett tavaly a vállat, 2016 novemberétől ugyanis már online áruházában is várja vásárlóit. Az új szolgáltatás dinamikusan fejlődik mind a vásárlók száma, mind pedig a kiszállítási területek terén az első évben. Az Auchan célja, hogy 2017 második felére teljes lefedettséget érjen el Budapesten és vonzáskörzetében, hogy elérhetővé tegye az online vásárlást és kiszállítást az fővárosi és az agglomerációban lakók számára. A vállalat az online áruház kiemelt céljának tekinti a kiváló minőségű ügyfélkiszolgálást, amelynek alapja a személyre szabott figyelem és kiszolgálás. A minőségi szolgáltatás biztosítása érdekében a vállalat a teljes online kiszolgálást saját infrastruktúrával és saját alkalmazásban levő munkatársakkal működteti.

Cél: biztos jövőképet biztosítani a munkavállalóknak

Az Auchan 2016-ban előrehozta a 2017 évi béremelését, és már 2016. november 1-től átfogó bérfejlesztést hajtott végre az áruházi, központi és logisztikai területen, az alkalmazotti munkakörökben. Az átlagosan 14 százalékos béremelésben az áruházlánc minden alkalmazotti munkakörben foglalkoztatott, mintegy 5 400 munkatársa részesült 2016-ban. Ezzel a lépéssel az Auchan Magyarország egy év alatt 1,5 milliárd forintot fektetett be magyarországi munkavállalóinak bérfejlesztésébe. A korábbi, 2015. október 1-jén életbe lépett, 1,2 milliárd forint értékű béremeléssel együtt a francia áruházlánc összesen 2,7 milliárd forintot fordított két év alatt magyarországi bérfejlesztésre, amelynek köszönhetően ezidő alatt átlagosan 24 százalékkal növekedett áruházi munkatársainak bruttó munkabére. Idén is folytatódtak a béremelések, 2017 tavaszán a vezetői bérek emelésére újabb 300 millió forintot fordított a vállalat éves szinten.

Képzések kezdő alkalmazotti szinttől a felsővezetőig

Az Auchan elkötelezett munkavállalói elégedettsége mellett, ezért alapelvének tartja, hogy minden munkatársának stabil jövőképet biztosítson. Ennek érdekében számos belső képzési programmal biztosítja a megfelelő szakmai fejlődés lehetőségét kezdő alkalmazotti szinttől a vezetőig.  A MAN-GO illetve SEN-GO programok az áruházi menedzserek képzését és fejlesztését segítik szakmai vezetők és mentorok bevonásával. A BEF-MANGO képzés a kiemelkedő tehetséggel rendelkező munkatársaknak kínál egyéni lehetőségeket. Az Auchan Executive Graduate Program négy éves gyakorlati vezetői képzést nyújt. A vállalat legújabb képzése pedig az Auchan Leadership Program, amelyet kifejezetten a felsővezetők szakmai fejlődéséért hívtak életre.

20 alapítvány támogatása, 170 000 euró összértékben

Az Auchan kiemelten kezeli, hogy része legyen a helyi közösségeknek, ezért az áruházakban dolgozó munkatársak saját maguk is aktív részesei a környékbeli alapítványok támogatásának, akár önkéntes alapon. Emellett a tavaly 20. évfordulóját ünnepelő az Auchan az Ifjúságért Alapítvány pályázati úton, összesen 170 000 euróval, vagyis több mint 50 millió forinttal járult hozzá húsz hazai társadalmi célú projekt megvalósításához, áruházainak vonzáskörzetében.

2017 – újabb lépés a többcsatornás kereskedelem felé az első szupermarket nyitásával

Stratégiai célkitűzésével összhangban az Auchan Retail Magyarország a többcsatornás kereskedelmi formátum kialakításában egy újabb állomásához érve, hamarosan szupermarketet nyit Szekszárd belvárosában. Ezzel a lépéssel az áruházlánc még közelebb kerül a lakossághoz, erősíti dunántúli jelenlétét, és új formátummal bővíti magyarországi tevékenységét.

„A szekszárdi áruházunk nyitása fontos mérföldkő magyarországi kereskedelmi tevékenységünkben, hiszen ismét egy új formátummal, szupermarkettel szolgálhatjuk ki vásárlóink igényeit. A belvárosi helyszín lehetővé teszi, hogy a városkörnyéki hipermarketjeink mellett ezzel az új formátummal még közelebb kerüljünk vásárlóinkhoz” – mondta Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.

Az Auchan Retail Magyarország hűségprogramja három éve nagy sikerrel fut, ebben az évben eléri az 1 millió főt a kártyatulajdonosok száma.  Júniusban elindította a vállalat a Bizalomkártya Business hűségprogramját, így már céges partnerek is részesülhetnek az egyéni kedvezményekből.

Egyedülálló egészségmegőrző program indul az Auchannál

Július 6-tól az Auchan nemzetközi szinten, így Magyarországon is – a hazai kiskereskedelemben egyedülálló módon – egészségmegőrző edukációs programot indított. Az élet kék program nap mint nap segíti a vásárlókat, hogy egészségesebben éljenek. A program egyszerre ad tanácsot az étkezéssel, mozgással és életvitellel kapcsolatban, egyfajta társ a mindennapokban. A program négy alappillére a termékválaszték, az internetes applikáció a fogyasztói edukációért, ismeretterjesztő anyagok, illetve a munkatársak megfelelő képzése. Virginie Depardieu, az Auchan Retail Magyarország egészség projekt vezetője kiemelte, hogy a célok között szerepel, hogy "szórakozva tanuljanak".

Idén kb. 2 000 termék kapja meg Az élet kék ajánlást, segítve a vásárlókat

Az élet kék program keretében az Auchan magyarországi szakértői bizottsága szigorú kritériumok mentén választotta ki azokat a termékeket a kínálatból, amelyeknél az összetevők minősége és tápértéke kiemelt figyelmet kap. A szakértői bizottságban hónapok óta neves hazai szakemberek véleményezik a több tízezer terméket. Az élet kék termékek a logónak köszönhetően könnyen felismerhetőek az áruházakban és az online áruházban is, segítve a vásárlók döntését a mindennapokban.

 

A magyarországi szakmai bizottság független szakértői:

o             Dr. Zacher Gábor, toxikológus, a Honvéd Kórház sürgősségi osztályának vezetője

o             Dr. Hermányi Zsolt, diabetológus, belgyógyász, endokrinológus, a Bajcsy-Zsilinszky Kórház belgyógyászatának vezetője

o             Dr. Jeszenszky Emma, gyermekorvos,

o             Hegyi Adrienne, dietetikus, Bajcsy-Zsilinszky Kórház

o             Dr. Bobál Pál, Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi főosztályvezetője

 

 „Az élet kék kezdeményezéssel egy független szakértőkből, orvos-tanácsadókból és fogyasztóvédelmi szakértőből álló bizottságot hívtunk életre, akik felülvizsgálják az összes terméket kínálatunkból. Ez egy hatalmas munka, jövő év végéig több tízezer termék összetevőit, alapanyagait vizsgálják meg szakértőink, és határozzák meg kategóriánként a kritériumokat és ezek alapján ajánlásaikat. Az élet kék logóval jelölik meg a termékeket és segítik ezzel a vásárlókat az eligazodásban” – mutatta be magyar nyelven(!) a szakmai bizottság munkáját Virginie Depardieu, az Auchan Retail Magyarország egészség projekt vezetője. 

 „A statisztikák azt mutatják, és saját tapasztalatomból is úgy látom, hogy nagyon fontos Magyarországon felhívni az emberek figyelmét az egészségmegőrzés fontosságára. Nagyon örülök, hogy az Auchan ezt egy a hétköznapokhoz illeszkedő, könnyen követhető programmal támogatja”- mondta el Zacher Gábor toxikológus, az Auchan egészségprogramja kapcsán.

„Amikor az egészséges táplálkozásról vagy az egészségtudatos életmódról beszélünk, sokan hajlamosak valami nagyon nehezen követhető étrendre vagy szigorú edzéstervre gondolni. A most induló egészségprogram szerintem azért nagyszerű, mert megmutatja, hogy apró változtatásokkal, költséghatékony módon is odafigyelhetünk egészségünkre” – mondta Hegyi Adrienne dietetikus.

Az élet kék mobil applikáció: innováció a vásárlók egészségéért

Az áruházlánc a projekt indulásával egy időben elindította egészség-tanácsadó, Az élet kék mobil applikációját az Auchan Bizalomkártya-tulajdonosai számára. Az applikációban a vásárlás végén automatikusan megjelennek a vásárolt termékek adatai, melyek alapján felhasználójának segít jobban megismerni saját táplálkozási szokásait, valamint személyre szabott tanácsokkal és az egészséges életmódot támogató termékek ajánlásával segíti a kiegyensúlyozott életmód kialakítását.

Az egészségprogram ezzel párhuzamosan ismeretterjesztő anyagokkal is segíti vásárlókat a weboldalon auchan.hu/azeletkek linken és az áruházakban egyaránt.

Az Auchan emellett munkatársainak interaktív, önfejlesztő képzést is készített, amely szintén az egészségtudatos életmód kialakítását segíti, játékos módon, kiemelt figyelmet szentelve a munkatársaknak. 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[208915] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél