hirdetés
hirdetés

Az egymillió dolláros cukorpótló

A folyamatosan változó globális közízlés kielégítéséhez a Coca-Cola pályázattal próbál szert tenni számára idáig ismeretlen, egészséges édesítőszerekre.

hirdetés

Nem titok, hogy a fogyasztók még kedvenc szénsavas italukban se néznek jó szemmel a hozzáadott cukrokra. Éppen ezért a mesterséges édesítőktől egyre jobban ódzkodó hívei megtartása érdekében a Coca-Cola egymillió dolláros kérdéssel fordult a vásárlók felé. Augusztus elején az atlantai (USA) székhelyű cég a HeroX nevű ötletbörzén hirdette meg a Sweetner Challenge (Édesítőverseny) nevű pályázatát.

A felhívásban a Coca-Cola olyan „természetes, biztonságos, illetve csökkentett, alacsony vagy zéró kalóriatartalmú vegyületet” keres, amely „az ételekben és az italokban a cukoréval megegyező ízérzetet idéz elő.

A vegyülethez nem lehet steviát, a „szerzetesek körtéjének” is nevezett monk fruitot vagy egyéb nemzetközileg védett növényt, illetve anyagot felhasználni. Feltéve, hogy valaki talál (és felmutat) egy, a kritériumoknak megfelelő matériát, 2018 októberében a 131 éves cégóriás 1 millió dollárral fogja kifejezni felé a háláját.

Forrás: Mail Online

„Folyamatosan keressük az újabb és jobb összetevőket, és tudjuk, hogy a bámulatos ötletek bárhonnan beérkezhetnek.” – állította egy közleményben Robert Long, a Coca-Cola innovációs főnöke és rangidős elnökhelyettese.

Bár a Coca-Cola elégedett az általa jelenleg használt alacsony vagy nulla kalóriatartalmú édesítőszerekkel, tovább folytatja a hajszát az újabb és újabb komponensek után. A szakadatlan kutakodást indokolja, hogy a közízlés és az általános életmód folyamatos változása mellett az üdítők (az egyszerre szénsavas, édes és alkoholmentes italok) mind nagyobb teret vesztenek az innivalók piacán.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Fox News)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél