hirdetés
hirdetés

Az ország legjobb borait díjazta a Magyar Bormustra

7 Nagy Arany, 82 Arany és 30 Ezüst Díjat osztottak ki a Magyar Bormustra országos borverseny díjátadóján. A legjobbak közül hármat különdíjjal is elismert a verseny főtámogatója, a Tesco. A vállalat és a versenyt szervező Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közös célként fogalmazta meg, hogy az ország legjobb borait a nemzetközi piacokon is elismertessék. Az áruházlánc a Tesco Európa révén arra törekszik, hogy a díjnyertesek a visegrádi négyek országaiban is bemutatkozhassanak, a HNT pedig nemzetközi versenyeken támogatja indulásukat.

hirdetés

Az idei Magyar Bormustrára 124 pincészet összesen 409 mintát nevezett.Az elmúlt évek legnagyobb mintaszámú megmérettetésére 175 fehér- és 139 vörösbor érkezett. A 22 borvidékről a legtöbb mintát a villányi (50), kunsági (45) és szekszárdi (44) borászatok küldték. A 35 fős, többek között szakújságírókból és fiatal borászokból álló zsűri két napon át kóstolta és értékelte a mintákat, hogy kiválassza a legjobbakat.

 A magyar borok kiváló minőségét bizonyítja, hogy a maximális 100 pontból 96 pontot elérve 7 bor is Nagy Arany díjat kapott. A Nagy Arany, Arany, és Ezüst Díjak, valamint a kategória győztesek[1] elismerése mellett különdíjakat is kiosztották[2]. A legeredményesebb fiatal borász Geszler Tamás (Geszler Családi Pincészet), a női borász Gálné Dignisz Éva (Gál Szőlőbirtok és Pincészet), a legeredményesebb nevező pedig a Mészáros Borház lett. Best buy elismerést érdemelt a Bárdos és Fia Pincészet 2014-es Mátrai Chardonnay fehér bora és a Csobor Pincészet 2013-as Agárdi Cabernet  Sauvignon vörös bora.

Különdíjat kapott a verseny főtámogatójától, a Tescótól három fajta győztes, aranyérmes bor is: a Frittmann Testvérek 2014-es Irsai Olivérje, a Gál Szőlőbirtok és Pincészet 2014-es Kékfrankos rozéja és Bock pince 2013-as Kékfrankosa. A tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesítő áruházláncnak kiemelten fontosak a minőségi hazai beszállítók, ezért az együttműködés részeként támogatja azt is, hogy a magyar borok minél jelentősebb exportlehetőséghez juthassanak. A Tescónak jelentős szerepe van a kelet-európai borpiacon, hiszen az előző pénzügyi évben Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia borforgalmának 40 százalékát a magyarországi Tescókban értékesítették. A Tesco Európa létrejöttével a magyar borászok előtt a nemzetközi piacok is megnyílhatnak.

A versenyt szervező HNT szintén nem csak itthon törekszik a magyar borkiválóságok elismerésére. Hogy a díjnyertes borok ne csak elérhetőek legyenek a külföldi piacokon, de a vevők felismerjék és le is vegyék azokat a polcokról, a HNT célja, hogy a Magyar Bormustra nemzetközileg elismert borverseny legyen, sőt a díjnyertes borokat nemzetközi versenyeken is indítaná. A magyar borászoknak ehhez szakmai támogatást is nyújt, a versenyeken való indulás nevezési díját pedig részben átvállalja.



[1] fehér, rose, vörös, pezsgő, tokaji illetve borkülönlegesség

[2] A díjazottak listáját külön háttéranyag tartalmazza

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél