hirdetés
hirdetés

Közeleg a székhelyszolgáltatás igénybevétel

Szeptember 29-ig minden vállalkozásnak be kell jelentenie, ha székhelyszolgáltatást vesz igénybe; az idei szerződésen alapuló szolgáltatásnyújtásnál ez már eddig is kötelező volt. A kötelezettséget a cégtemetők visszaszorításának szükségessége indokolja. A vallalkozokforuma.hu szakértője, az Írisz Office Könyvelő, Tanácsadó Zrt. összeszedett a székhelyszolgáltatással és a bejelentéssel kapcsolatos minden fontos tudnivalót.

hirdetés

Miért lehet előnyös valaki számára a székhelyszolgáltatás igénybevétele?


A legnagyobb motiváció jellemzően a helyi iparűzési adó alóli mentesség, ami ugyan nem jár a székhelyszolgáltatáshoz, de a szolgáltatók – a jobb értékesíthetőség érdekében – előszeretettel választanak maguknak olyan szolgáltatási helyet, ahol a helyi önkormányzat nem vet ki iparűzési adót.
Előfordul az is, hogy az önkormányzat a vállalkozások ösztönzése érdekében a befizetett gépjárműadó egy bizonyos százalékát visszaadja. Ha tehát az önkormányzat a rá jutó adó 50%-át visszatéríti, úgy 20%-kal kevesebb lesz a gépjárműadó fizetési kötelezettségünk (mert az önkormányzatnak az adóból 40% jut, a többi az államé, és a 40% felét, tehát 20%-ot juttat vissza a támogatott vállalkozásnak), ami szerencsénkre a cégautó adó fizetési kötelezettségünket nem befolyásolja.


A székhelyszolgáltatások sok esetben konvergencia régióban létesülnek, ami nagyon fontos azoknak a vállalkozásoknak, akik ki szeretnék használni azokat a pályázati lehetőségeket, amik Közép-Magyarországon nem elérhetőek, vagy egyszerűen a magasabb támogatási intenzitás miatt célszerű a vidéki székhely vagy telephely.


A konvergencia régiónak adózási szempontból egy előnyösebben megkülönböztetett fajtája a szabad vállalkozási zóna. A szerencsésebbek olyan székhelyszolgáltatóval tudtak szerződni, akiknél a szolgáltatási helyszín ennek a kritériumnak is megfelel.


Sok vállalkozás azért viszi a székhelyét székhelyszolgáltatóhoz, mert a vállalkozásának nincs saját ingatlana, és el szeretné kerülni azt, hogy a NAV pl. az ügyvezető saját lakásában tartson adóellenőrzést.
Vannak olyan külföldi vállalkozók, akiknek eleve nincs más lehetőségük, mint székhelyszolgáltatóhoz fordulni, mert túl keveset vannak Magyarországon ahhoz, hogy a mindennapi ügyintézést (értjük itt elsősorban a posta kezelését) határidőben intézni tudják.
Vannak, akik egyszerűen spórolni szeretnének, és ezért veszik igénybe ezt a szolgáltatást egy ingatlan bérlete helyett, vagy ezért választanak egy vidéki szolgáltatót, ami önmagában jellemzően alacsonyabb árakat jelent, mint a budapesti szolgáltatási helyszín.
Végül, de nem utolsó sorban, ha a székhelyszolgáltatónk a jobbak közé tartozik, akkor nem csak a posta átvételét tudja biztosítani, hanem megfelelő helyszínt is egy üzleti megbeszéléshez, taggyűléshez vagy reprezentációhoz.


Előny lehet az is, ha a székhelyszolgáltatás helyszínéül szolgáló ingatlan illusztris, megfelelő technikai felszereltségű, ami a látszatát is kizárja annak, hogy a nyújtott szolgáltatás hiteltelennek vagy alacsony színvonalúnak tűnjön.


Ki minősül székhelyszolgáltatónak?


Az a személy, aki üzletszerű gazdasági tevékenységként az adózó megbízásából gondoskodik az adózó üzleti és hivatalos iratainak munkaidőben történő átvételéről, érkeztetéséről, megőrzéséről, rendelkezésre tartásáról, valamint a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítéséről, így különösen a cég székhelyéhez és a cégiratokhoz kapcsolódó hatósági kényszerintézkedések tűréséről.


Milyen adatokat kell bejelenteni székhelyszolgáltatással kapcsolatban?


A székhelyszolgáltató elnevezését, székhelyét, adószámát, e jogviszony keletkezésének és – határozott idejű jogviszony esetén – megszűnésének időpontját.


Mikor kell bejelenteni a székhelyszolgáltatás igénybevételét?


Újonnan alakult vállalkozásoknak a cégbírósági bejegyzéstől számított 15 napon belül, újonnan alakult egyéni vállalkozóknak a bejelentkezéssel egyidejűleg.
Már létező vállalkozás esetében a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül meg kell tenni a bejelentést. Ez az alábbi esetekre vonatkozik:
- Korábban nem vett igénybe székhelyszolgáltatást a vállalkozás, tehát most teljesen új szerződést köt.
- A korábban bejelentett székhelyszolgáltatásra vonatkozó adatokban változás következik be.
- A székhelyszolgáltatást 2017. január 1-je előtti szerződés alapján veszi igénybe, így korábban nem kellett erre vonatkozóan bejelentést tennie, de az adatokban változás következett be. (Tehát a változás miatt bejelentési kötelezettség keletkezik.)
Már létező vállalkozás esetében, ha a székhelyszolgáltatás 2017. január 1-jénél korábban kelt szerződésen alapul és nem következett be változás 2016. december 31-ét követően az adatokban, akkor a bejelentést 2017. szeptember 29-ig kell megtenni.


Hol kell megtenni a bejelentést?


Cégbejegyzésre kötelezett adózóknak a 17T201T nevű nyomtatványon, míg az egyéni vállalkozóknak a 17T101E nyomtatványon.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél