hirdetés
hirdetés

Budapestet ellepik a világító gyermekrajz baromfiudvarok

Rendkívüli díjat kap a baromfis gyermekrajzpályázat győztese

Különleges első díjban részesül a nyolcéves Kutor Gábor, a Baromfi Termék Tanács (BTT) általános iskolásoknak meghirdetett rajzpályázatának győztese: munkája világító reklámokon jelenik meg Budapest-szerte a terméktanács magyar baromfit népszerűsítő kampányában.

hirdetés

A BTT a tanév kezdetén küldte el pályázati felhívását az általános iskoláknak. A 6–14 éves gyerekek feladata az volt, hogy rajzolják le a baromfiudvart, ahogy ők látják.
„Kampányunk a kiváló minőségű, ellenőrzött magyar baromfi és baromfitermékek népszerűsítéséről szól – mondja Csorbai Attila, a BTT igazgatója. – A korszerű baromfitenyésztés és tojástermelés, ez a több tízezer embernek megélhetést adó, sikeres agrárágazat a háztáji baromfitartás több évszázados tradícióiból táplálkozik Magyarországon. A csirke, a pulyka, a liba, a kacsa, a tojás nem az áruházak polcain terem, s ezt nem árt már gyerekkorban tudatosítani” – fogalmaz Csorbai azzal kapcsolatban, miért fordultak az iskolás generációhoz a kampány szervezői.

A rövid határidő dacára a pályázatra több mint százötven alkotás érkezett az ország minden részéről: megannyi szubjektív baromfiudvar rajzokon, festményeken, digitális képeken. „A bírálóknak szebbnél szebb munkákból kellett válogatniuk, legszívesebben mindenkit díjaztunk volna” – mondja Lőrincz Attila grafikusművész, a zsűri elnöke.

A választás végül Kutor Gábor munkájára esett. A kisfiú a marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola második osztályos tanulója. „Közel áll a gyerekekhez a téma, szívesen vettek részt a pályázaton – mondja Markhardné Dergecz Éva, aki festészetet tanít a művészeti iskolában, s „felnőttként” maga is fontosnak tartja a hazai termékek támogatását.

A nyolcéves „reklámgrafikus” élénk színekkel operáló, expresszív zsírkrétarajza októberben egy hónapon keresztül lesz látható Budapest 200 világító reklámhelyén (citylightokon).

Szubjektív baromfiudvarA további díjazott munkák a Fejér megyei Tordasról és Budapestről a Terézvárosból érkeztek, alkotóik tárgyjutalomban részesülnek. A harminc legjobb alkotásból a BTT vándorkiállítást szervez, amelyet a kampány saját arculatelemekkel kipingált Volkswagen T2-es transzportere, a magyar baromfit népszerűsítő baromfibusz fuvaroz el az országjáró kampány összes további állomására.

A baromfibusz felbukkanását egyébként is érdemes lesniük a gyerekeknek és szüleiknek, hiszen az állomásokon felismerőjáték, kivágós és kvíz szórakozatja az apróságokat, az összes generáció kedvencéről, az örökzöld Kukori és Kotkoda rajzfilmsorozatról már nem is beszélve. A baromfibusz szeptember 25-én Szarvason vonult fel a Pulyka Napján, ezt követően október 2-án a szentesi kacsaünnepen állomásozik, végül október 9-én a siófoki Tojásfesztivál keretében lehet találkozni vele.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél