hirdetés
hirdetés

Csúcsra járatva az önszabályozás

Reklámok előzetes véleményezése, átfogó vizsgálatok, panaszkezelés és új területek tanulmányozása – a reklám önszabályozás sikere érdekében sokat tesz az Önszabályozó Reklám Testület. Mindez hozzásegíti a reklámipar tagjait a Reklámetikai Kódexnek való jobb megfeleléshez, ezzel pedig a reklámba vetett bizalom megtartásához.

hirdetés

Közel hatszáz alkalommal fordultak az első három negyedévben az ÖRT-höz előzetes véleménykérés céljából. Vagyis a reklám megjelenése előtt, még a tervezés fázisában sokan kérik ki az ÖRT álláspontját a lehetséges probléma kiszűrése érdekében. Vannak cégek, akiknél a reklám vállalati jóváhagyási folyamatának részévé vált, van, ahol pedig kérdéses esetekben fordulnak az ÖRT-höz. Bizalom és gyorsaság nélkül nem lenne ilyen sikere ennek a szolgáltatásnak, amelyet a GVH a közzétett közlemény tervezete szerint továbbra is bírságcsökkentő tényezőként figyelembe vesz.


Átfogó vizsgálatok szempontjából is aktív a 2017-es év. Már eddig három monitoring volt, köztük egy nemzetközi program keretében az alkoholtermékek digitális oldalait vizsgálták, hogy a cégek által tett vállalások megvalósítását ellenőrizzék. A nagy alkoholgyártók ugyanis vállalták, hogy a social media oldalaikon is feltüntetik például a felelős fogyasztásra történő felhívást, biztosítják, hogy csak nagykorú férhessen a tartalomhoz, és a transzparencia jegyében jelzik, hogy a cég/márka hivatalos oldalát látja a látogató. Nemcsak a vizsgálat tárgya, de az is újdonság volt, hogy Európán kívüli országok (például Mexikó, Kanada) önszabályozó szervezetei is részt vettek az ellenőrző programban.


A reklámok elbírálásához pedig komoly tanulmányok, az egyes területek jobb megismerése szükséges. Például a gyerekek és a nemi szerepek reklámban való megfelelő megjelenítése már nemcsak a gyerekek veszélyes magatartása, és a nemi szerepek sem csupán a pucérság, hanem mindinkább az emberi méltóság szempontjából is vizsgálandó - hangsúlyozza Fazekas Ildikó ÖRT főtitkára. Ausztriában a panaszokat elbíráló zsűri mellé egy fiatalokból álló zsűrit is létrehoztak. Mi még itt nem tartunk, de érdekes és hasznos újdonság volt ezekről a kérdésekről itthon is egy fiatal „szakértői csapattal” beszélgetni. A szakmai konzultációk és a nemzetközi gyakorlat tanulmányozása mellett a „digital native” fiatalok szempontjainak megismerése fontos lépés volt a témák kezeléséhez szükséges információ szempontjából – tette hozzá Fazekas.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél