hirdetés
hirdetés

Dinnyeügy: reagált a Tesco a NAK hatósági és etikai aggályára

A hatályos versenyjogi jogszabályi környezet nem teszi lehetővé, hogy a Tesco bármilyen külső nyomás hatására változtasson árain, mert az felveti a fogyasztói árakban való megállapodás gyanúját – tudatta szerkesztőségünkkel az áruházlánc.

hirdetés

„Az áruházláncnak nem áll módjában visszavonni az előre meghirdetett, a magyar dinnyeszezon kezdetét jelentő promóciót, amellyel azt kívánják biztosítani, hogy a hazai vásárlók néhány napon keresztül kedvezményes áron vásárolhassák meg idei első magyar dinnyéiket.”

Mint arról beszámoltunk: a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) felháborítónak tartotta a Tesco akcióját, amivel a náluk néhány napja még 249 forintért kínált dinnyét július 6-9. között 99 forintért árulja. A NAK a mai napon felszólította a Tesco-t, hogy azonnal vonja vissza a magyar termelőket megalázó és etikátlan akcióját.

Dinnyeszállítók, akik kiállnak az áruházlánc mellet

A vállalat hazai görögdinnyéből az idei évben várhatóan – a tavalyihoz hasonló mennyiséget – 10 ezer tonnát értékesít Magyarországon, és ugyanennyi magyar dinnye kerül majd a Tesco cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. A hazai áruházláncok között úttörő módon idén először magyar sárgadinnyét is sikerül értékesíteni az említett országokban. Az exporttal a vállalat szintén a hazai termelőket támogatja, ráadásul ez a csatorna segítséget jelenthet túltermelési válság esetén is a magyar gazdák számára - áll a tesco közleményében.

A közös nevező: fontosak a hazai szállítók

A Tesco közleményében részletezte: számára is kiemelten fontosak a hazai szállítók, ezért túlnyomó részben közvetlenül termelőktől, illetve Termelői Értékesítő Szervezetektől, az ország minden jelentősebb dinnyetermesztő régiójából – Békés, Heves, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Baranya, Bács-Kiskun és Csongrád megyékből – szerzi be a görög-, illetve sárgadinnyét.

– A Tesco hazai és külföldi piacaira szállított kiváló minőségű dinnyénket a korszerű technológiával termeltük, és így minden tekintetben megfelel az áruházlánc (általánosnál jóval szigorúbb) minőségbiztosítási rendszerének. A Tesco közép-európai hálózatába kizárólag a minőségéről híres, kiemelten jól teljesítő magyar gyümölcs kerül, ezzel is öregbítve a hazai dinnye hírnevét – mondta Dorcsinecz Balázs dombegyházi termelő.

"Ez is a magyar dinnyét népszerűsíti"

– Az elmúlt években nagyon jó és tisztességes partnerségi kapcsolatot alakítottunk ki a Tescóval – mondta Bánfi Péter a Körös Project Kft. ügyvezetője és tulajdonosa. – A kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés biztos piacot, kiszámítható bevételt, és ezáltal biztonságot jelent az egész éves munkánk során. Fontosnak tartom a magyar dinnye promotálását, hiszen ez is a magyar dinnyét népszerűsíti, és növelni fogja az értékesítési volumenünket. Ezáltal jelentős bevételnövekedést érünk el, csakúgy, mint azzal, hogy a Tescón keresztül közvetlenül külföldi piacokra is eljut a terménye sok magyar termelőnek”
 

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A kereskedelmet nem, de a kereskedőket igenis korlátozni kell!!!
A multikat a jog erejével megkell szűntetni!!! A multik mindegyike visszaél erőfölényével, és ha akarja egyész országok, sőt országcsoportok gazdaságát teheti
tönkre mivel a befogadó országoknak nincs olyan eszköz a kezében mellyel saját érdekeit érvényesíthetné a multival szemben. Élelmiszer iparunk jelenlegi állapotát
jelentős részben a multikereskedelmi hálózatoknak köszönhetjük.
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél