hirdetés
hirdetés

Édes borok bemutatóján szerepelt Madridban a magyar tokaji aszú

Természetes édes borok bemutatóján szerepelt Madridban a magyar tokaji aszú; a spanyol fővárosban a héten zajló Salón de Gourmets nemzetközi gasztronómiai vásárhoz kapcsolódó, egy-egy német, spanyol és magyar borvidéket bemutató borkóstolón Josep Roca, a többször is a világ legjobb éttermének választott El Celler de Can Roca sommelier-ja is méltatta a magyar borokat.

hirdetés

A kedd esti eseményen Spanyolország neves és elismert borszakértői, termelői, kereskedői valamint szakújságírói ismerhették meg a németországi Mosel, a spanyolországi Montilla és a magyar tokaji borvidék jellemzőit, termőterületeinek sajátosságait a madridi magyar nagykövetség szervezésében.

A szakemberek betekintést kaptak a térségek különböző természetes cukorfoknövelő eljárásaiba is, mint a fagyasztás, a szárítás, illetve a botritiszes érlelés, majd megkóstolhattak egy-egy ily módon készült borkülönlegességet is.

A bemutatón az édes borsort a német Egon Müller Scharzhof pincészetéből származó jégbor, a kizárólag árveréseken értékesített 1998-as Scharzhofberger Eiswein nyitotta, másodikként szerepelt a magyar Árvay Pincészet 2011-es Tokaji 6 puttonyos aszúja, zárásként pedig a spanyol Alvear pincészet következett a Pedro Ximenez Solera 1830 nevű borával.

A pincészetek a kóstolón az édes borok előtt egy-egy szárazborral kezdték a bemutatkozást.

Josep Roca a bemutató kezdetén "egyedi hármasnak" nevezte az összeállítást, az MTI-nek nyilatkozva pedig elmondta, hogy "lenyűgözőnek" tartja a magyar borokat. A tokaji borokról szólva a mögöttük rejlő több száz éves hagyományt, munkát, "ősi bölcsességet", egyediséget emelte ki. Személyes kedvenceként az aszú mellett a hárslevelűt említette.

A testvéreivel közösen működtetett három Michelin-csillagos étterem borszakértője szerint a borászat fejlődésének kulcsa Magyarországon is a kistermelők elismerése és értékelése, valamint az édes borok mellett a külföldön kevésbé ismert magyar szárazborok gazdagságának bemutatása a világnak.

"Az Egon Müller egy ikon. (...) egy ilyen körben borokat bemutatni a mi kis családi pincénkkel fantasztikus élmény" - értékelte a kóstolót Árvay János borász, aki szerint egy ilyen eseményen a szakemberek nemcsak felfedezhetik a magyar borokat, hanem viszonyítási alapot is kapnak, jobban el tudják helyezni a palettán ebben az esetben a tokaji borokat.

"Nekünk az a feladatunk, hogy ha megismernek így egy estén keresztül egy bort, akkor kedvük legyen többet megismerni". "Nem az a cél, hogy mi nagy mennyiségeket exportáljunk, hanem az, hogy ott legyünk bizonyos helyeken, (...) hogy egy tisztes étterem tartson Tokajit is" - fogalmazott Győri Enikő madridi magyar nagykövet az MTI-nek.

Arról is beszélt, hogy ehhez fontos olyan hiteles személyek megnyerése, mint Josep Roca vagy a magyar borokat a kóstolón bemutató Rafael Alonso sommelier, aki évekig vezette a spanyol Vega Sicilia vállalatcsoport tulajdonában lévő tokaji Oremus pincét.

A spanyol fővárosban a jelenleg zajló 31. Salón de Gourmets nemzetközi csúcsgasztronómiai kiállításon Magyarország önálló standdal is jelen van, ahol a magyar borok mellett például helyben készült kürtöskalácsot, mézeskalácsot, kézműves csokoládét, Unicumot, mangalicatermékeket kínálnak az érdeklődőknek.

A nagyszabású négynapos eseményre a szervezők 85 ezer embert várnak, akik összesen mintegy 35 ezer féle terméket kóstolhatnak meg. A rendezvény díszvendége ebben az évben Kanada.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél