hirdetés
hirdetés

Egy év alatt 27 százalékkal nőtt a tv-reklámok száma

Megjelent a Nielsen 2017-es tévépiaci körképe, amelyből az is kiderül, hogy naponta átlagosan közel 300 percet tévéznek a magyarok, amely idő alatt 110 reklámot is megnéznek.

hirdetés

2017-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 42 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan ugyanannyit, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 2 óra 59 perc volt: 8 perccel kevesebb, mint 2016-ban. A 18-49 évesek naponta átlagosan 3 óra 36 percet tévéztek, 6 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 29 percet töltöttek a képernyők, ami 8 perccel több 2016-hoz képest. A teljes népesség tévénézési idejében 3,5 percet (1,2 százalékot) tett ki az időeltolásos tévénézés. Ez értékben az 50+ éveseknél volt a legtöbb: 4,1 perc (1,1 százalék), de arányában a 18-49 évesekre vonatkoztatva volt a legmagasabb (a tévénézési idő 1,5 százaléka; 3,3 perc).

A 2017-es év nagy nyertesei – kiegészülve a közszolgálati M3, Duna TV és Duna World csatornákkal – az általános szórakoztató csatornák 51,3 százalékkal, míg a filmcsatornák 11 százalékban, a hírcsatornák pedig 8 százalékban részesedtek a tévénézési időből.

További 6,4 százalékos közönségarányt képviselt az M2-vel kiegészült gyerekcsatornák csoportja, és 5,8 százalék jutott az ismeretterjesztő csatornákra is. A fennmaradó 17,5 százalékon osztoztak a sport-, életmód- és zenecsatornák, valamint a DVD/videó használat és az egyéb külföldi vagy egyedileg nem beazonosított csatornák. Az otthoni internet-használat szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy az otthon internetezők egyre nagyobb arányban vannak jelen a tévéközönségben (63,3 százalék), mely összefügghet az internet hozzáféréssel rendelkező háztartások számának növekedésével is.

Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,5 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 6,1 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 30 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 10,6 százaléka volt.

Egy néző naponta átlagosan 110 reklámot látott. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2017-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon megjelent tévéreklámok száma elérte a bűvös 10 milliót: összesen 10 062 586 hirdetés került képernyőre, amely 27 százalékkal több mint egy évvel korábban.

A vizsgált csatornákon naponta átlagosan 27 569 reklámfilmet sugároztak, ami az összesített hosszát tekintve 65 801 órának, azaz 7 és fél évnek felelt meg. A legtöbb hirdetés 30 másodperces volt, ezt követik a 20, majd a 15 másodpercesek, egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23,5 másodperc volt. A reklámblokkok 1,3 százaléka állt csupán egyetlen szpotból, 14,1 százalékuk 2-5 darabot, 49,2 százalékuk 6-10 darabot, míg 35,4 százalékuk ennél is többet.

Az elmúlt esztendőben 540 hirdető 1 022 márkát hirdetett 6 855 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 599 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2017-ben került képernyőre, és 38 százalékuk hétfői napon került először adásba.

Egy hirdetést átlagosan 1 468-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 29 101 alkalommal volt látható a képernyőn. A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (2 472 932 db), ezt követte a „Kereskedelem” (1 708 187 db) és az „Élelmiszer” (1 383 328 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 55 százalékát. A leggyakrabban hirdetett termékosztály a „Megfázás, influenza elleni termékek” (577 404 db) volt, ezt követte az „Élelmiszerkereskedelem” (480 376 darab) és a „Hitel, kölcsön” (449 574 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 24 százalékát fedte le.

 

A címlapképen egy amerikai srác örül első televíziójának az 1950-es években. A kép forrása: Flickr/John Atherton.

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: kreativ.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cik[219153] galéria
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nos igen látványos "fejlődés"! Én éppen a reklámok miatt nézhetetlenné vált csatornák miatt dobtam ki a TV-m 3 évvel ezelőtt. Az óta 1 percig sem hiányzott, sőt
megnyugtat, hogy nem bosszantanak az állandó műsor megszakítással...
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél