hirdetés
hirdetés

Élelmiszer exkluzív - Új szervezetben gyártók és kereskedők

A Kraft cég öt termékcsoportra, tíz márkára és tíz piacra koncentrálja erőfeszítéseit a külföldi piacokon a jövőben - jelentette be Irene Rosenfeld elnök-vezérigazgató az élelmiszerkereskedelmi világkonferencián New Yorkban.
hirdetés

Elmondta, hogy a rágcsálnivaló, ital, sajt, csokoládé és keksz kategóriákban érdekelt USA-beli óriásvállalat forgalmának 43 százalékát bonyolítja le más országokban. A hatékonyság növelése érdekében arra a tíz piacra kívánnak fókuszálni, amelyek határon túli eladásaik 60 százalékát adják. Előadása "a siker alkotóelemeiről" szóló CIES-konferencián, az "egyszerűsítés" témakörben hangzott el.
Brenda Barnes, a Sara Lee elnök-vezérigazgatója többek között hangsúlyozta, hogy vállalata termékeiről a fogyasztók egyszerűbb, érthetőbb felvilágosítására törekszik.
Jeff Nodle, az USA legnagyobb kereskedelmi vállalatai közé tartozó Supervalu elnök-vezérigazgatója a vásárlás egyszerűsítésével összefüggésben rámutatott: - Korunk fogyasztójának kevés az ideje, keresi a kényelmet és az értéket. A fogyasztási cikkektől egészsége és jó közérzete megőrzését várja el, az otthoni fogyasztást megkönnyítő feldolgozottságot, és nyugodt akar lenni az élelmiszerbiztonság felől. Most ezeket az igényeket kell kielégítenünk.
A konferencia második napjának híre, hogy az FMCG-világpiac szereplői új szervezetet hoztak létre. A kereskedők által alapított CIES The Food Business Forum több évtizedes, sikeres működés után egyesül a gyártók által létrehozott Global Commerce Initiative (GCI) nevű platformmal. Az új szervezet neve: "Fogyasztási Cikkek Fóruma - a vásárlók és fogyasztók szükségleteit kielégítő globális együttműködés".
A frissen alakult szervezetben gyártók és kereskedők egyforma súllyal képviseltetik magukat. Az igazgatótanácsba 25 kereskedelmi és 25 gyártó vállalat vezetőjét választották. Az egyik társelnök Pierre-Olivier Beckers, a CIES korábbi elnöke, a Delhaize csoport elnök-vezérigazgatója, míg a másik társelnök A.G. Lafley, a Procter&Gamble elnök-vezérigazgatója.
- A fogyasztók szükségletei és a kereslet egyre gyorsabban változnak - üdvözölte az új szervezetet Paul Bulcke, a világ legnagyobb élelmiszergyártója, a Nestle elnök-vezérigazgatója. - Ennek egyre magasabb szintű kielégítése prioritás az élelmiszergyártók számára.
A világ legnagyobb élelmiszerkereskedelmi vállalata, a Wal-Mart elnökhelyettes-vezérigazgatója, Mike Duke kommentárja: - A jelenlegi helyzetben a fenntarthatóság növelése nem csak saját cégeinken belül ró ránk nagy felelősséget, hanem az egész ágazatot illetően. Csak akkor tudjuk teljesíteni feladatainkat, ha hatékonyan együttműködünk.

elelmiszer.hu/Bajai Ernő

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél