hirdetés
hirdetés

Értékesítésnövekedésben lehagytuk Európát

A magyar kiskereskedelmi forgalom harmadik negyedévi növekedése Európában a második legmagasabb volt - közölte a Nielsen piackutató szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében.

hirdetés

Elemzésük szerint értékben 5,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ezzel továbbra is jelentősen meghaladja a 2,8 százalékos harmadik negyedévi európai átlagot, és csak Törökországban volt dinamikusabb növekedés - írja közleményében a Nielsen.

A piackutató azonban rámutat arra is, hogy változatlan áron számolva az eladások alig érzékelhetően, 0,1 százalékkal nőttek az előző év harmadik negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, míg Európában ennek mértéke átlagosan 0,3 százalék volt.

A magyar élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 5,2 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban, Európában az átlagos egységárak 2,5 százalékkal emelkedtek - közölte a Nielsen.

Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője a közleményben rámutatott arra, hogy a pozitív makrogazdasági mutatók és a Nielsen által is mért folyamatosan emelkedő fogyasztói bizalom várhatóan stabil bővülést hoz majd a következő negyedévekben is mind az élelmiszerek, mind a vegyi áruk piacán.

A piackutató elemzése szerint Európában a főbb országok gazdaságának a 2016-os teljesítménnyel szemben tapasztalható, gyorsabb növekedése mögött a megemelkedett fogyasztói kereslet áll, valamint az emelkedő, de továbbra sem számottevő infláció és a foglalkoztatottsági mutatók javulása.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél