hirdetés
hirdetés

Forgalmuk tekintetében előkelő élelmiszer-kategóriának számítanak a jégkrémek

Értékét tekintve stagnált, mennyiség szempontjából pedig öt százalékkal csökkent, de még így is 26 milliárd forintos maradt a magyar jégkrémpiac. A trendeket nagyban befolyásolja az időjárás.

hirdetés

Továbbra is maghatározó szerepet tölt be az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a jégkrémek értékesítése – derült ki a a Nielsen által a Világgazdaság érdeklődésére közölt adatokból. A jégkrémpiac mérete meghaladja a 26 milliárd forintot, ezzel a piackutató által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti top 20 terméke közé tartozik. Értékét tekintve stagnált, a mennyiség szempontjából pedig öt százalékkal csökkent a jégkrémek kiskereskedelmi eladása 2016. május és 2017. április között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. A Nielsen hangsúlyozta, az időjárás döntő szerepet játszik a trendekben: a 2015-ös melegebb nyár elősegítette a kategória két számjegyű növekedését, a tavalyi hűvösebb, esősebb időszak viszont nem kedvezett a kereskedelemnek. A jégkrémszegmensbe nem tartoznak bele sem a gombócos fagylaltok vagy fagylaltalapú sütemények, sem pedig a fagylaltporok, mint ahogy a 26 milliárdos piacméret a vendéglátás és a szezonális egységek nélkül értendő.

Forrás: 123rf

A Nielsen adatai szerint a legnépszerűbbek a dobozos és a vödrös jégkrémek, az értékesítés 56 százalékát ez a két kiszerelés teszi ki – részarányuk két százalékponttal csökkent az előző évhez képest. Eközben egy-egy százalékponttal nőtt a pálcikás és a tölcséres jégkrémekre eső hányad, előbbi 32, utóbbi 8 százalékon áll. A leginkább kedvelt íz változatlanul a vanília 16 százalékos értékbeli részesedéssel, ezt követi a csokoládé (9 százalék), a képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig az eper osztozik a vanília-csokoládé kombinációval (5-5 százalék). Ami pedig a bolti eladást illeti, másfél százalékkal 78,5 százalékra nőtt a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek súlya. Változatlan maradt a kereskedelmi márkák pozíciója, a vizsgált időszakban 40 százalékát adták a magyar jégkrémpiacnak.

(forrás: Világgazdaság Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél