hirdetés
hirdetés

Harmadszor élen a Young & Rubicam az M+ Listán

A cannes-i versenyporondon tartják a szintet a magyar ügynökségek, ezen kívül viszont kevesebb nemzetközi fesztiválon születtek hazai sikerek. Az élboly alig változott 2015-höz képest: Young & Rubicam, Isobar, ACG a sorrend a Kreatív és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által összeállított M+ Listán.

hirdetés

Bal oldalon: Aczél László, a Y&R Group vezérigazgatója; Kerék Zita, az Isobar divízióvezetője; Blaskó Nikolett, az ACG alapító-tulajdonosa; jobb oldalon: Lőrincz Barbara, a Heineken csoport-márkamenedzsere; Gritz István, a Katona József Színház kommunikációs vezetője; Juhász Péter, a Magyar Telekom lakossági marketingkommunikációs vezetője
Bal oldalon: Aczél László, a Y&R Group vezérigazgatója; Kerék Zita, az Isobar divízióvezetője; Blaskó Nikolett, az ACG alapító-tulajdonosa; jobb oldalon: Lőrincz Barbara, a Heineken csoport-márkamenedzsere; Gritz István, a Katona József Színház kommunikációs vezetője; Juhász Péter, a Magyar Telekom lakossági marketingkommunikációs vezetője

Az M+ Lista a díjakról szól, a Kreatív jóslata pedig az volt a jóslata 2015 végén, hogy a három cannes-i magyar díj valószínűleg nehezen lesz megismételhető 2016-ban. Nos, meg lehetett ismételni, hiszen a Leo Burnett kettő, a Young & Rubicam egy oroszlánt hozhatott haza a Riviéráról, a Young & Rubicam díja ráadásul ezüstösen csillog. Az előző évhez képest viszont kevesebb nemzetközi fesztiválon születtek hazai sikerek: nem volt induló vagy eredmény a LIA, Clio, One Show és a DandAD versenyeken sem.

Mivel a Y&R csapat a hazai versenyeken sem muzsikált rosszul, a Hipnózison például ők lettek az év ügynöksége, mindezeket egybevéve nem meglepő, hogy harmadszor kerültek az M+ Lista élére. A második helyre lépett fel a rangsorban az Isobar, akik a 2015-ös listán még csak ötödikek voltak. Szinte minden fontos hazai versenyen bezsebeltek néhány aranyat, de külföldi sikerük is akadt, mint amilyen a Cresta-arany volt a Legyél Te a karmester! nevet viselő, a Telekomnak és a Budapesti Fesztiválzenekarnak készített munkáért. Az ACG megtartotta harmadik helyét, így ők lettek a listán a legsikeresebb hazai csapat, illetve EFFIE-sikereik révén továbbra is őrzik helyüket, mint a leghatékonyabb ügynökség.

A változások közül érdemes kiemelni, hogy nagyot ugrott felfelé a listán a Saatchi & Saatchi, akik számos nemzetközi díjat nyertek a Bántalmazás élő adásban című innovatív médiamegoldásukkal, valamint a Samsungnak nyert Cannes-i oroszlánoknak köszönhetően a Leo Burnett is előrelépett két helyet. Mivel a Possible-nek tavaly nem jutott hasonlóan sikeres megoldása, mint 2015-ben az Adventures of Poco Eco nevű kampány, amely hatalmasat futott itthon és külföldön is, így az ügynökség a negyedik helyről visszaesett a tizenhatodikra.

Újdonsága az idei listának, hogy először szerepel a 15-ben a White Rabbit és az Uniomedia, a hirdetői toplista élére pedig első alkalommal került nagy piaci hirdető, a Magyar Telekom, akik a korábbi években is a dobogón szerepeltek. Második helyen az ugyancsak évek óta előkelő helyen álló Katona József Színház, a harmadikon pedig a Heineken futott be.

A médiaügynökségi toplistán is történt érdemi átalakulás, első helyre ugrott fel az MEC, akik tavaly még nem voltak benne a top ötben. Kicsúszott viszont az élmezőnyből a tavalyi listán még első helyezett PHD.

Az M+ Lista legsikeresebb kampányai

A tavalyi év legfontosabb kampányai közül kiemelkednek a Cannes-ban is díjazott munkák, a Young & Rubicam által a Katona József Színháznak készített gifszínház, valamint a Leo Burnett munkája a Samsungnak, a See Colors. Előbbi egyértelműen organikus folytatás a gifszínháznak, amellyel a Y&R a 2014-es reklámévet tarolta le a versenyporondon. A közéleti, online médiás kreatívkodás lényege az volt, hogy a Katona művészei a youngosok koordinálása mellett kiválasztottak egy-egy aktuális napi hírt az Indexről két héten keresztül. Ezt követően mindegyik hírt még ugyanazon a napon feldolgozták egy rövid, egyperces színházi jelenetben, ami videó formájában felkerült az Indexre, egyenesen az inspirációt adó hír mellé. Cannes-ban ezüst oroszlánnak jutalmazták a pr-kategóriában.

A Samsung #SeeColors alkalmazása egy színtévesztés-mérő mobilalapp és egy okostévés alkalmazás házasítása, amely a színtévesztőknek kívánja kellemesebbé tenni a televíziózást. A program a mobilos tesztek eredménye alapján átkalibrálja a tévé színeit, így elvileg olyan színhelyes képet ad a színtévesztőknek, amilyet korábban nem láthattak. A #SeeColors Cannes-ban digital craft és mobil kategóriákban is bezsákolt egy-egy bronzot, idén pedig már el is érhető a Samsung egyes okostévéin.

A Telekomot a hirdetői lista élére röpítő egyik kampány a megosztás ereje. Az Isobar alkotása egy közösségi médiában megosztott recepten alapult. Ez volt az a magyar recept, amelyet százezren osztottak meg közösségi felületeken, a Magyar Telekom pedig átemelve ezt az offline világba, százezer darab sütit sütött a torta receptje alapján, a sütiket pedig szétosztották országszerte, és azokat is megosztásra ösztökélték, akik kaptak egy csomagnyit az édességből. A Kreatív szerkesztőségébe is jutott pár dobozzal a százezer süteményből, mi is szétosztottuk a kiadóban a kollégák között.

Emellett a szintén telekomos Sakkozó Bici néni megható történetéről is érdemes ejteni néhány szót. A DDB kampányának célja a Telekom 4G mobilhálózatának népszerűsítése volt. Egy 87 éves sakkmester kérte az ország lakosságának közreműködését, hogy megdönthesse a kubai sakklegenda, Capablanca szimultán-világrekordját. A játékosok egy dedikált oldalon sakkozhatnak Bici nénivel és járulhatnak hozzá egy-egy partival a 13 545 meccses Guinness-rekord megdöntéséhez, amely végül sikerült, Bici néni ugyanis elérte a 13 600 partit.

A Bántalmazás élő adásban névre keresztelt kampány a nők elleni erőszakra hivatott felhívni a figyelmet, és bár a magyar Saatchi & Saatchi kreatívjainak a fejéből pattant ki az ötlet, mégsem itthon került adásba. Pedig a kampány ötletével megkereste az ügynökség a TV2-t és az RTL Klubot is, de nem sikerült megegyezniük a csatornákkal. Végül Grúziában valósították meg a Rustavi2 nevű adón. Az ország egyik legnépszerűbb tévéjének a reggeli műsorában volt látható, ahogy az adásrendező elkezd ordibálni a műsor véletlenül hibázó egyik szereplőjével. A „médiahack” napokig beszédtéma volt az egész országban.

Az M+ Lista ötödik legtöbb pontot gyűjtő kampánya a Young & Rubicam pozícióját erősítette. A See Myself a Telenor számára készült, és még tavaly tavasszal írtuk arról az érdekes vonatkozásáról, hogy a világ két pontján, egy időben született meg ugyanaz a reklámötlet. A See Myself mobilalkalmazás célja a lányok és fiatal nők önbizalmának növelése volt. Ez tulajdonképp egy olyan emoji-szett, ami pótolja azt a hiányt, hogy nem látni magabiztos, vezető, erős, aktív és vagány lányokat az elérhető emoji-készletekben. Nagyjából az alkalmazás bemutatásával egy időben az Always az Egyesült Államokban hozta ki új reklámfilmjét, ami gyakorlatilag pontosan ugyanerről szól: legyen több női karakter az emojik között.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cik[201338] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél