hirdetés
hirdetés

Hasít az online élelmiszer-kiskereskedelem

A Világgazdaság szerint van olyan élelmiszer-kereskedelmi lánc, ahol a webes értékesítés már eléri a teljes forgalom negyedét, az online kosárérték pedig egyes helyeken 25–40 ezer forint, ami háromszorosa a hagyományos bolti bevásárlások összegének. A cél ugyanakkor, hogy a napi bevásárlásoknál is mind többen használják a csatornát.

hirdetés

Negyedik szereplőként lépett be az online élelmiszer-kiskereskedelmi piacra a magyarországi áruházláncok közül az Auchan, amely így a CBA-val, a GRobyval és a Tescóval versenyez. Valamennyien a csatorna dinamikus bővülésére számítanak a következő években. A francia gyökerű Auchan hazai leányvállalata tavaly tizenkilenc áruház és tizennyolc töltőállomás kapacitásaira támaszkodva 350,4 milliárd forint bruttó forgalmat ért el, ami 3,8 százalékos növekedés 2015-höz képest. Tavaly novemberben nyitotta meg online áruházát a társaság, amely augusztusra érte el a teljes lefedettséget Budapesten.

A Világgazdaság érdeklődésére közölték: a vásárlói kosár összetétele a weben sem tér el a fizikai áruházakban tapasztalttól, hasonló arányban található benne tartós élelmiszer, friss áru, mirelit és háztartási termék. A vásárlások összegében viszont jelentős az eltérés. Gál Judit, a cég kommunikációs igazgatója kiemelte: internetes vásárlóik azért rendelnek lényegesen nagyobb tételben, mert az online költés követhetőbb, a vásárlás gyorsabb, akár korábban felhasznált vásárlási listát is lehet használni, a pontos kiszállítás pedig tervezhetővé teszi az átvételt.

Eközben a GRobynál a cégcsoport teljes forgalmának már most közel a negyede online értékesítés. Ennél nagyobbat azért nem lépnének előre, mert az online áruház mellett a hagyományos bolthálózat fejlesztése is cél. Nagy Sándor, a társaság ügyvezetője hangsúlyozta, az öt legnépszerűbb online vásárolt termék náluk a tartós tej, az ásványvíz, a kávé, az üdítő és a háztartási papíráru. Az Auchanhoz hasonló kosárértékbeli különbségről számolt be a GRoby: míg a szupermarketekben az 1–4 ezer forintos napi vásárlások jellemzők, addig az online áruház főként a kétheti vagy havi nagybevásárlásoknak ad teret, akár 25–40 ezer forint értékben is.

Várhatóan öt-tíz év múlva már a most külföldön tapasztalt részarányok jellemzik a magyarországi piacot Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint, vagyis az online értékesítés a teljes forgalom 8-15 százalékát képviselheti. Náluk is többszöröse a Príma üzletekben tapasztalt átlagos vásárlásoknak a webáruház kosárértéke, ahol 7000 árucikk alkotja a választékot. A frissáru-megrendelések aránya is jelentős, főleg a visszatérő vásárlók körében.

A Tesco 20 ezer élelmiszert, vegyi árut és háztartási cikket kínál a weben, a hipermarket szerint is az egyik legnagyobb előny a hazaszállítástól való mentesítés, s az is, hogy értékes idő spórolható meg, a termékek garantáltan frissek a megszokott árakon, az online költés ráadásul könnyedén nyomon követhető.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél