hirdetés
hirdetés

Hat kiemelt digitális marketing trend 2018-ra

A Maryland állambeli Washington melletti Relevance promóciós online ügynökség minden évben közzéteszi digitális marketinggel kapcsolatos előrejelzéseit.

hirdetés

Idén hat fontos jóslatuk van, és bár egyáltalán nem biztos, hogy minden valóra válik, az tény, hogy az idei változások sok tekintetben alapjaiban forgatják fel a digitális marketinget. A három kulcsszó: transzparencia, mesterséges intelligencia, natív.



1.    A médiavállalatok globálisan jelentős piaci részesedést fölöznek el az ügynökségektől


 A médiavállalatok (különösen Európában) jelentős szolgáltatási szerződéseket kötnek márkákkal. Hagyományosan ez a költségkeret az ügynökségekhez vándorolt.  A natív hirdetések megjelenése és gyors növekedése arra késztette a médiavállalatokat, hogy saját tartalomstúdiókat (belső ügynökségeket) hozzanak létre és építsenek ki. Ezeknek a médiacégeknek azért van óriási előnyük a legtöbb ügynökséggel szemben, mivel megvan a saját közönségük, akiket elérnek a tartalom létrehozásával. A múlt évet ezzel kapcsolatban az jellemezte, hogy a médiavállalatok nem csupán kreatív szolgáltatásokat kínáltak. A fizetős médiától – a virtuális valóságig a tartalomstúdiók teljes jogú ügynökségekké válnak.

2.    Az influencer marketing taktikából a stratégia felé mozog

A szerző egy átfogó esettanulmányt említ egy olyan kisvállalkozásra vonatkozóan, amely influencer marketinget használ a marketing minden szempontjából. Csak influencerek által írt cikkeket publikálnak a blogjukon, az öszszes online tartalmuk véleményvezérektől származik. Minden hírlevelükben és éves magazinjukban is influencerekkel kapcsolatos tartalmat jelenítenek meg. Ez a megközelítés az elmúlt évhez képest 35% -os növekedést eredményezett számukra. Az ügynökség előrejelzése szerint egyre több vállalat fogja elfogadni az új trendet.

3.    A natív reklámügynökségek vagy az ilyen jellegű ügynökségi szolgáltatások tömegesen fognak megjelenni

A Relevance szerzője elárulja, hogy eddig csak hét olyan ügynökségről tud világszerte, amelyek a natív hirdetési tartalmak terjesztésére specializálódtak. Hozzáteszi: ez meglepő annak a ténynek köszönhetően, hogy ezen a téren több mint 360 natív ad-tech cég van. A natív hirdetési kiadások várhatóan meghaladják a 85 milliárd dollárt világszerte 2020-ban. „Megdöbbentő lenne, ha nem lenne több olyan ügynökség, amely a következő évben szeretne ebből részesedni. Az ügynökségek tulajdonosai több alkalommal keresték fel 2017-ben, kérve, hogy segítsek nekik létrehozni egy fizetett tartalomelosztó csapatot vagy egy natív reklámcsapatot.”

4.    Az influencer marketing taktikából a stratégia felé mozog

Bár a netsemlegesség eltörlésének új szabályozását az USA-n belül hozták meg, annak komoly következményei lehetnek az USA-n kívül is. Az internet szolgáltatók zöld utat kapnak, hogy gyors és lassú sávokat hozzanak létre, azaz ez potenciálisan azt jelentheti, hogy a fogyasztóknak többet kell fizetniük ahhoz, hogy hozzáférjenek bizonyos weboldalakhoz, és hogy bizonyos weboldalaknak többet kell fizetniük az internetszolgáltatók számára, hogy a fogyasztók hozzáférjenek a weboldalukhoz. Ez pedig nagy valószínűséggel hatással lesz minden olyan munkára és eszközre, amelyet a digitális kereskedők napi rendszerességgel használnak. Lehetőséget teremt arra is, hogy hatalmas akadályt teremtsen a felhőalapú megoldások – mind a fogyasztói, mind a felhőalapú szolgáltatások számára. Képzeljük el, hogy felébredünk, és nem tudunk hozzáférni a közösségi média oldalainkhoz, az Analyticshez, a Google Dokumentumokhoz, a Dropboxhoz, a Skypehoz stb. A szabályozást a legnagyobb cégek megtámadták a bíróságon.

5.    A blockchain behatol a fizetett médiába

A blockchain – ami egy algoritmus és a hozzá tartozó elosztott adatstruktúra – a technikai alapja a mai kriptovalutáknak. Megvan a képessége arra, hogy digitalizáljon, decentralizáljon, kiiktassa a központosított adminisztrációt, biztosítsa és ösztönözze a tranzakciók érvényesítését. Demokratizál az elosztott digitális főkönyvi technológia (Distributed Ledger Technologies, DLT) segítségével. A blockchain jelentős hatással lesz a digitális hirdetési világra – csökkenti a költségeket, ugyanakkor kiiktatja a veszteségeket és a csalást. Az olyan cégek, mint az adChain, a Bitteaser, a Native Video Box és a NEM, sorra beléptek a hirdetések technikai megvalósításának területére.

6.    A mesterséges intelligencia átalakítja a webes elemzést, és több SSP-t (ellátási oldali platorm) integrál

Egyre több mesterséges intelligenciát (AI), gépi tanulást és / vagy természetes nyelv feldolgozást használunk a programszerű megoldásokban, valamint az influencer hirdetési megoldásokban is. A legsikeresebb keresleti oldali platformok (DSP-k) közül sokan már integráltak valamilyen formátumú AI-t. A következő évben az ellátási oldali platformok (SSP) fogják elkezdeni szorosan magukhoz ölelni az AI-t. Ezen kívül 2018-ban új AI-vezérelt elemzések (DemandJump) új hulláma jelenik meg. Ezek a megoldások teljesen megzavarják a hagyományos elemzési eszközöket, amelyeket még sokan használnak. Az új módszerek lehetővé teszik a marketingszakemberek számára, hogy jobban megválaszthassák, hogyan költik hirdetésekre a pénzt, és így maximalizálják megtérülést.

(forrás: Élelmiszer magazin 2018/3.)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél