hirdetés
hirdetés

Óriási potenciál a hazai online fizetési piacban

Az elmúlt években dinamikus növekedés jellemezte a hazai online fizetési piacot: alig hat év alatt megtízszereződött a volumene. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2016-ban 375 milliárd forint értékben fizettek az interneten belföldön a hazai kibocsátású bankkártyákkal. Ezzel a forgalommal egyáltalán nem vagyunk elmaradva a világ élvonalától is – derül ki az eNET Internetkutató friss eTrends Monitor kutatásából, amely az OTP Mobil megbízásából online fizetési szakértők megkérdezésével készült.

hirdetés

Várhatóan intenzívebbé válik a verseny idehaza is a szereplők között. Az online fizetési piac még egy kiaknázatlan terület, rengeteg lehetőséget rejt magában, így érdemes megismerni a működését. Tavaly az első három negyedév online fizetési forgalma 363 milliárd forintra rúgott.

Az eNET az OTP Mobillal közösen eTrends Monitor néven kutatássorozatot indít, amely a digitális világ legfontosabb fizetési trendjeit mutatja majd be rendszeresen. Azonban még van hová bővülnie a területnek, amihez szükség van a tudatosság növelésére. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a bankkártyás fizetés biztonságosabb a készpénznél.

Nő az online fizetés szerepe

A nagyobb szolgáltatók és kereskedők elkezdték felismerni a digitális fizetés fontosságát. A folyamatos innovációnak és fejlődésnek köszönhetően egyre bővül a nyújtott szolgáltatások köre, amellyel még egyszerűbbé válik az online fizetés (többek között telekommunikációhoz, közműhöz kapcsolódó szolgáltatások esetén vagy kereskedelemben, vásárláskor, biztosítás megkötésekor is elérhetőek már digitális fizetési megoldások).

Bőven van potenciál

A fejlesztés kulcsfontosságú ezen az állandó fejlődést megkövetelő területen. A folyamatos fejlődés hatására ugyanakkor az online fizetési piac további bővülésére lehet számítani. A tavalyi első három negyedév 363 milliárd forintos fizetési forgalmát, a 2016-os év azonos időszakának 264 milliárd forintja előzte meg. A 2017-es adat megközelítette 2016 teljes évi forgalmát (375 milliárd forint). A hazai online fizetési piac pedig néhány év alatt elérheti akár az 1000 milliárd forintos forgalmat is. 

„Az elmúlt évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel azt a problémát, hogy ha nem kínál választási lehetőségeket a vásárlóinak a fizetési mód kiválasztásakor, akkor egy évi 40-50 %-ot növekvő piacból maradhat ki” – mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető – helyettese. „Azonban az elérhető fizetési megoldásokat kihasználó kereskedők száma még mindig kevés annak ellenére is, hogy egy online fizetési rendszer bevezetése már nem jelent nagy költséget a cégeknek, hiszen a befektetett összegek hamar megtérülnek. Elég csak arra gondolni, hogy a vásárló kisebb eséllyel áll el a vásárlástól, ha ott helyben lehetősége van kifizetni a kiválasztott terméket és nem kell napokig várnia az utánvétes kifizetésre” – tette hozzá.

Kik a piac meghatározó szereplői?

Az online fizetési piac legjelentősebb szereplői az eNET kutatása alapján (abc sorrendben) a Barion, Borgun, CIB Bank, Erste Bank, Global Payment, K&H Bank, OTP Bank, OTP Mobil és Simple, PayPal, Six Payment, Wirecard.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél