hirdetés
hirdetés

Hogyan viselkedünk egy webáruházban?

A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban teli a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban. 

hirdetés

A Mall.hu webáruház összegyűjtötte a vásárlók online térben tanúsított viselkedéséről és szokásairól a 2017-es év legszemléletesebb statisztikáit és – ahol érdekes tendencia mutatkozott – összehasonlította őket a 2016-os adatokkal is.

A férfiak kevesebbszer vásárolnak, de nagyobb értékben

A felmérés néhány érdekes megállapítása:
• Átlagosan kicsivel kevesebb, mint 3 percet töltünk egy oldalon nézelődéssel a Mall.hu webáruházában, míg átlagosan 4 oldalt nézünk meg egy-egy böngészésünk alkalmával
• A 2017-es évben majdnem kiegyenlítődött az online vásárlók nemi aránya: a hölgyek 49%-ban, míg a férfiak 51%-ban vásároltak.
• Ez azt jelenti, hogy 2016-hoz képest (hölgyek: 45%, férfiak: 55%) a 2017-es évben a hölgyek többször, míg a férfiak kevesebbszer vásároltak
• 2017-ben a férfi vásárlók összesen csaknem 21 ezerrel kevesebb tranzakciót indítottak, mint a nők
• Azonban a nők átlagos rendelési értéke 6500 forinttal elmarad a férfiakétól, vagyis a férfiak kevesebbszer ugyan, de nagyobb értékben vásárolnak

Kissé kevesebb házhozszállítás mellett több a személyes átvétel

• 2016-hoz képest az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10%-kal csökkent a házhozszállítást kérő vásárlók aránya
• Rendkívül érdekes módon a nagyháztartási gépek kategóriájában is csökkent a házhozszállítást igénybe vevők aránya: 2017 során csaknem 23%-kal kevesebben kérték
• A Mall.hu átvételi pontjain ezzel párhuzamosan 2016-hoz képest hozzávetőlegesen kétszeresére emelkedett azon vásárlók száma, akik a személyes átvételt és a személyes ügyfélszolgálati kapcsolattartást preferálták
• A 2016-os évhez képest a házhozszállítást választók aránya egyedül a fotós tartozékok (22%-kal), a napi fogyasztási cikkek (FMCG, 126%-kal) és a kerékpárok (423%-kal) kategóriáiban nőtt

LED TV-k és társasjátékok országa vagyunk

• 2016 után 2017-ben is a LED TV-k kerültek a termékcsoportok által generált forgalom alapján összeállított toplista csúcsára
• A dobogón a 2017-es év tekintetében egyetlen változás történt: az okostelefonok a harmadik helyre szorították a tavalyi második helyezettet, a szabadonálló elöltöltős mosógépet
• A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt láthatunk, ők pedig nem más, mint a 60. születésnapját ünneplő LEGO, ami 66%-os növekedést követően a 2017-es lista 14. helyén landolt, és a Nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amely forgalmának 118%-os növekedése a 12. helyre volt elég
• Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok 2016 után 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször
• Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a 6-8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban 10 ezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek
• Az abszolút toplista tetején egy gyorsaságon és megfigyelésen alapuló játék, a Dobble található

 

 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[218922] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél