hirdetés
hirdetés

A 10 legbefolyásosabb magyar influencer

A Sakkom Interaktív oldalán ingyenesen letölthető Influencer Magazin az ügynökség influencereket, megbízókat és követőket vizsgáló kutatásainak eredményeit mutatja be. Az influencerek csak 14 százaléka jelöli a termékmegjelenítést.

hirdetés

A Kreatívval, a Gemiusszal, a Special Effects Mediával, illetve Star Networkkel közösen készített kutatását nyáron indította a Sakkom Interaktív, és három szakaszban végezte: az influencerek, a megbízók és a követők preferenciáit, illetve szokásait vizsgálták. Ennek a munkának az eredményeit összegzi a most online megjelent és ingyenesen olvasható Influencer Magazin, itt.

A véleményvezérek a közvetlenségben (65%), egyediségben (48%) és humorosságban (45%) látják csatornájuk legfőbb vonzerejét, a folyamatos érdeklődést pedig elsősorban szórakoztató (31%), személyes (14%) és ismeretterjesztő (10%) tartalmakkal tudják fenntartani, derült többek között ki. Továbbá az is, hogy legnépszerűbb youtuberek heti 8-10 megkeresést kapnak megbízóktól, és ennek a fele komoly munka, azaz nem arról szól, hogy "ingyen termékért cserébe gyártsanak videót".

Csak 14 százalék jelöli a termékmegjelenítést

A kutatás szerint a véleményvezérek többsége (40%) a megbízóval való közös ötletelésben és az önálló tartalom-előállításban hisz, és ezt a másik oldal is kezdi felismerni. Tízből hét esetben szabad kezet kapnak az influencerek, de néhány szabályra oda kell figyelniük közben.

A megbízók a hitelességet keresik a termékük érdekében az influencerben, de a felmérés arra is rávilágít, hogy a követők hasznos és érdekes tartalmakkal (65%), illetve vicces, szórakoztató videókkal (48%) szeretnének találkozni. Az influencer pedig ezt a két értékrendet igyekszik összeegyeztetni a saját identitásával és brandjével.

Az is kiderül, hogy az influencerek 14 százaléka jelöli egyértelműen, ha egy cég megbízásából készít tartalmat vagy termékmegjelenítést alkalmaz, 86 százalék csak esetenként tesz erre utalást. „A követők körében végzett kutatásunk adatai ráadásul azt bizonyítják, hogy a promóció feltüntetése nem von le a végeredmény értékéből, 27 százalékukat egyáltalán nem zavarják a termékajánlók, 45 százalékot pedig csak akkor, ha nem hitelesen tálalja az influencer” – mondja Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója. Itt hozzátennénk, hogy a 27 százalék ebben az esetben éppen az ellenkezőjét bizonyítja az állításnak.

A marketingesek 80 százaléka szerint megéri influencerekkel dolgozni (bár 42%-uk ezt költségesnek tartja), a közös munka hatékonyságát pedig leginkább a bevonódás mértéke (35%), az elérés (31%) és a konverziók (24%) mentén mérik.

A tíz legbefolyásosabb influencer a vállalati marketingesek szerint:

1. Kasza Tibor
2. Dancsó Péter
3. Szirmai Gergely
4. Rubint Réka
5. Viszkok Fruzsi
6. Hosszú Katinka
7. Sebestyén Balázs
8. TheVR
9. Istenes Bence
10. PamKutya

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cik[213544] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél