hirdetés
hirdetés

Izgalmas és gyümölcsös ízekkel csobbanunk a nyárba

A szénsavas üdítők piaci forgalma a tavalyi évhez képest valamelyest csökkent, köszönhetően a szénsavmentes vizek és ízesített üdítőitalok térnyerésének. A gyártók termékfejlesztési törekvései továbbra is az egzotikus és merészebb ízek szélirányába formálódnak, kielégítve a különböző fogyasztói rétegek igényeit, de az egészségtudatosság továbbra is a legfőbb szempont az innovációknál. Az Élelmiszer az aktuális hűsítőtrendekről, új termékekről kérdezte a honi piac képviselőit.

hirdetés

Az ásványvízpiaccal kapcsolatban Kozák Krisztina, a Magyarvíz Kft. marketingvezetője elmondta, hogy 2016-ban több mint négyszázalékos csökkenéssel számoltak: folytatódott a szénsavmentes termékek előretörése. Néhány százalékkal nőttek az ízesített vizek forgalma, 10% fölött volt a piacrészük 2016-ban. Tavaly a Mizse márkanév alatt kerültek bevezetésre narancsos, bodzás-szőlős, zöldalmás ízesítésű, 1,5 literes kiszerelésű szénsavas ásványvizeik. Marketingtevékenységüket tekintve elsősorban a rugalmas kiszolgálás, partnerközpontú gondolkodás, megbízhatóság és állandó minőség biztosítása a cél. Ezek mellett a családokat megcélzó, megkezdett Mizse-imázs alakítása zajlik tovább. Az elmúlt években megújult és letisztult címkét, színesebb, figyelemfelkeltőbb logót kapott a márka. Tavaly új kabalaállatot választottak a vásárlóik. A továbbiakban is együttműködnek partnereikkel specifikus marketingakciókkal, kihelyezésekkel BTL formájában, és idén sem hiányozhat a vásárlókat megszólító ATL. Maradnak a jól bevált, csomagoláson elhelyezett kommunikációnál. Nagyobb hangsúly kerül a printmegjelenésekre speciális nyereményjátékukból kifolyólag.

 

Egzotikus ízvilág, bővülő célcsoportok

A Topjoy márka az elmúlt években egyre nagyobb szerepet kap a gyümölcslépiacon: Cholnoky Anna brand menedzser szerint a növekedéshez hozzájárult mind a 0,25 literes üveges termékcsalád bővülése, mind a 0,4 literes PET-palackos és egyliteres, kartonos kiszerelésű Fruits of the World termékcsaládok bevezetése, illetve a stabil fogyasztóréteggel rendelkező egyliteres, kartonos kiszerelésű paradicsomlevek is. A kis kiszerelésű italok között a Topjoy meghatározó szerepet tölt be a kiskereskedelmi eladások tekintetében is. A termék különlegessége, hogy minden kupakban üzenet található. A kommunikációt is erre építik: tévé- és online kampány mellett folyamatos Facebook-aktivitással és nyereményjátékkal készülnek az elsősorban fiatal (13–25 éves) rajongóik számára.

Forrás: 123rf.com
Forrás: 123rf.com

A kis üveges termékeik esetében inkább a különleges ízeket preferálják a fogyasztók: az őszibarack mellett a legnépszerűbbek a kaktusz, mangó, görögdinnye, meggy-alma. Kis üveges kiszerelésben az ananász-kókusz íz kerül a polcokra, illetve a népszerű szőlőitalukat Aloe verával tették különlegesebbé. Idén fogyasztói promócióval készülnek: augusztus közepéig menő topjoyos ajándékokat lehet nyerni. 2017 év elején bevezetésre került egy nagy kiszerelésű termékvonal. Új Topjoy gyümölcsitalok 1,75 literes PET-palackban, mely 0,25 literrel több, mint a legtöbb prémiumkategóriájú PET-es gyümölcsital. Az új termékek az egész család és baráti társaságok számára kínálnak alternatívát: tartósítószer- és édesítőszer-mentesen, 12%-os gyümölcstartalommal háromféle ízben kapható: multifruit, grapefruit, és eper-egres. A termékbevezetést médiakampány és eladáshelyi aktivitás is támogatja. A legkisebbekre gondolva már kaphatóak az új, 0,2 literes, kartonos, szívószálas gyümölcsitalok, Disney-karakterekkel ellátott csomagolásban.


A piacvezető Kubu gyerekital idei újdonsága az új Play alma-szőlő íz. Várkonyi Vilmos group brand menedzser szerint idén tovább népszerűsítik a tavaly bevezetett keksz-termékportfóliót televíziós és online támogatással, bolti eszközökkel. A nyári szezonra a Kubu Play termékcsaládot jégkrém formában is bemutatják: a Kubu Play gyümölcsszorbet és jégkrém a Lidl, Spar és Tesco áruházakban lesz kapható.

Az Apenta a különlegesség jegyében idén két egzotikus ízkombinációval lép piacra – mondta el Halász Gábor brand menedzser. Már kaphatóak az üzletekben az Apenta japán ízei: yuzu-alma-zöldtea és kumquat-cseresznyevirág. Az egzotikus ízeken felül a Light porfólió narancsízű termékkel gazdagodott, illetve az Apenta Vitamixx ízesített ásványvíz-termékcsaládjuk is bővült az új áfonya-levendulás ízzel. Halász Gábor szerint a fő céljuk az utóbbi évben célcsoportjuk tágítása volt, ezzel együtt indult el a tudatos social media kommunikáció is. A kommunikáció középpontjában az Apenta sokszínűsége és széles ízválasztéka áll: „Mondhatni, szinte biztosak vagyunk abban, hogy mindenkinek van egy ízünk. A jelenleg is futó, családi szombat délutánt bemutató tévékampányunk szintén ezen az adottságunkon alapul” – emelte ki Halász Gábor. Június közepétől indul fogyasztói nyereményjátékuk, amelynek során július végéig izgalmas főnyeremények várják a vásárlókat.

 

Egységben a tudatosság a Coca Colánál

A Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. folyamatosan fejleszti termékportfólióját, hogy minél inkább találkozzon a változó fogyasztói igényekkel, és minél vonzóbb cukormentes termékeket kínálhasson, ezáltal választási lehetőséget nyújtva azoknak, akik szeretnék csökkenteni cukor- és kalóriabevitelüket – válaszolta lapunknak Pellion Ágnes kommunikációs vezető. Ennek megfelelően tavasszal új receptúrát kapott a Coca-Cola Zero. Kínálatukban megtalálható a Nestea Zero és Sprite Zero, de Fanta-ízek is kaphatóak cukormentes összetételben. Év elején bejelentették az „Egy Márka” stratégiát, melynek lényege, hogy az klasszikus Coca-Colát, a Coca-Cola Zerót és a Coca-Cola Lightot immár nem külön márkaként kezelik. Az egységes márkamegjelenés bevezetésének célja, hogy a fogyasztók jobban megismerjék és szívesebben kipróbálják a Coca-Cola különféle kalóriatartalmú és kiszerelésű változatait. A cukormentes termékvariánsok immár minden Coca-Cola-reklámfilmben és -hirdetésen is megjelennek.

Ezeknek a lépéseknek az eredményeként a cukor- és kalóriamentes termékek volumenrészesedésének növekedését várják a piacon. Az „Egy Márka” stratégiának megfelelően a Coca-Cola Zero és Light üdítők is megkapták a csomagolásukon az ikonikus piros Coca-Cola kört. A tavaszi kampányaikban egységesen kommunikáltak a különböző variánsokról, ez a Budapest számos fontos csomópontján megtalálható óriásplakátokon és épülethálókon is tetten érhető. A Coca-Cola márkán ezzel az egységes megközelítéssel találkozhatunk nyáron – mindezzel fel szeretnék hívni a fogyasztók figyelmét a különböző termékvariánsok közötti választás lehetőségére. Nagy erőkkel készülnek a kiemelten fontos nyári időszakra, de a konkrét terveikről nem árulhattak el részleteket.

 

Megújulásra törekszik a Pepsi

A Pepsi szerint az előző években tapasztalható növekedési tendenciát a szénsavas üdítőitalok piacán 2016-ban minimális csökkenés követte: a szénsavas üdítők mennyiségi eladása 1,6 százalékkal csökkent előző évhez képest, az értékbeni csökkenés 1,1 százalékra tehető. Ezt a csökkenést az ízesített szénsavas üdítőitalok idézték elő, amelyek aránya 4,6 százalékkal csökkent 2016-ban, a kóla és a jeges tea javára. Cégük a kólapiacon a Pepsi márkával a tavalyi évben kimagasló eredményt ért el azáltal, hogy a csökkenő piacon 2,3 százalékponttal tudta növelni piacrészét értékben 2015-höz képest. A Pepsi sikerét többek között a Q4-es kampányának köszönheti, amellyel visszahozta az ikonikus logóját a hetvenes, nyolcvanas évekből, felidézve a régmúlt pillanatait. A piac növekedésének motorja elsősorban a kólapiac, amely a teljes szénsavasüdítő-kategória több mint felét teszi ki a mennyiségi értékesítésben (52,5%).


A tavalyi év legdinamikusabban fejlődő íze a gyömbér, amely a piac 3,9 százalékát teszi ki. Új ízek jelentek meg a fekete teák között, de az egészségtudatosabb életmódot folytatók által kedveltebb zöldtea-portfólió is bővült több vezető márka esetében. A hagyományos 0,5 liter és 1,5 liter PET-csomagolások mellett 0,33 literes dobozos kiszerelés is elérhető a fogyasztók számára. 2017 nyarán három kedvelt Lipton jegestea-ízzel egyliteres kiszerelésben is megjelenik a Pepsi a piacon. A magyar jegestea-piacot nagyban meghatározzák az innovációk, ezért ők is folyamatosan újítják a Lipton ice tea portfóliót. A 2017-es évben a zöldtea-portfóliót bővítik új erdei szamóca-áfonya ízzel, a Lipton Green Wild Strawberry Cranberryvel. A zöldtea-szegmens egyre kedveltebb a fogyasztók körében. Az elmúlt 12 hónapot vizsgálva 3%-os növekedést mutat a teljes piacon belül. A globális trendek egyre inkább az egészségtudatosság irányába mutatnak, ezt a szabályozások tovább erősítik.

A tendencia nemcsak a kóla-, hanem a flavourspiacon egyaránt megfigyelhető. A fogyasztói trendekre válaszul a Pepsi 2017 májusában vezette be Magyarországon és Európában a cukor- és kalóriamentes Pepsi Blacket. A termék mögé ATL-támogatás mellett (tévé, cinema) BTL-kampány is párosul: júliusban és augusztusban országos, 12 állomásos roadshow keretein belül kóstolhatják meg a fogyasztók a maximális ízélményt nyújtó, kalóriamentes Pepsi Blacket. A jegestea-piacon idén tavasszal megújult a Lipton-portfólió egy izgalmas ízkombinációjú eper-vörösáfonyával. Az új íz május elejétől elérhetővé vált, és a Jasmine-Lychee ízt cseréli a zöldtea-kínálatunkban. Az eper-vörösáfonya ízű Lipton fél-, egy- és másfél literes kiszerelésében is kapható. A nyáron induló kampányuk középpontjában a testi-lelki megújulás és feltöltődés áll. Központi üzenete – „Térj vissza a természetes ritmusodhoz” – arra utal, hogy a Lipton zöld teái elhozzák a megújulást mindazoknak, akik feltöltődésre vágynak. Innovatív megoldásként a nyáron keresztül futó tévéreklámjukban is megjelenő esőerdő valósághű mását hozták létre virtuális valóságban (Virtual Reality). Ezzel a VR-kitelepüléssel a nyár folyamán több helyszínre ellátogatnak majd.

 

Innovációkkal készülve a fesztiválokra

Bogár Balázs trade marketing menedzser a Sió-Eckes Kft. nevében kifejtette, hogy az utóbbi években a frissítő gyümölcsitalok forgalmára egyre nagyobb hatással volt az ásványvíz-kategóriában növekvő ízesítettvíz-szegmens, a jeges teák piaca, illetve az egyre több ízesítettsör-innováció. A hazai fogyasztók az egészségtudatosság miatt a magasabb gyümölcstartalmú termékeket választják. Ezzel az innovációk terén újabb kihívások elé állítják a gyártókat. A SIÓ-Eckes Kft. az utóbbi években a SIÓ Limonádé termékcsaládjával volt jelen a frissítő gyümölcsitalok szegmensében, azonban tavaly az egyliteres kartonos szegmensbe bevezették a SIÓ CitrusFriss termékcsaládot, mely intenzív gyümölcsös ízként frissítő élményt nyújt a fogyasztóknak.

Az idei évben tovább bővült a CitrusFriss-portfólió, nyitva a fiatal célcsoport felé, a három, már megkedvelt ízben bevezették a 0,5 literes, kis kiszerelésű CitrusFriss termékcsaládot. A frissítő gyümölcsitalok szegmensében népszerű PET-palackban, modern és stílusos full sleeve dizájnnal új on the go fogyasztási alkalmat teremtve a fiataloknak. A tavalyi CitrusFriss kommunikációs kampány folytatódik, és május közepétől egészen augusztus közepéig teljes körű támogatást kap az új 0,5 literes termékcsalád. Klasszikus tévé- és outdoor kampányon kívül kiemelt online támogatással és social média kampánnyal érik el a fogyasztókat. Cél, hogy az új SIÓ CitrusFriss az idei nyári szezonban a fesztiválok, strandok egyik legkedveltebb frissítő itala legyen.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél