hirdetés
hirdetés

„Keresd a vevőt és a dolgozót!”

2014 óta összesen közel 230 milliárd forint támogatás áramlott az élelmiszeripari szektorba hazai és EU-s forrásból, mely ösztönzőleg hatott a beruházásokra is – mondta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár az Agóra szakmai konferencián.

hirdetés

Az Agóra konferenciát második alkalommal rendezték meg idén a Magyar Termék Nonprofit Kft. szervezésében. A „Keresd a vevőt és a dolgozót!” című programon olyan témákról hallhattak előadásokat és beszélgetéseket a résztvevő élelmiszeripari cégek, melyek egytől egyig fejlődésük kulcsterületei. 

 

Zsigó Róbert nyitóbeszédében hangsúlyozta: 2017-ben az élelmiszeripar eredményes évet zárt. A nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik, melyen belül az élelmiszeripar a maga 3 232 milliárdos kibocsátásával egymaga a második legnagyobb értéket, 13 százalékot biztosított a 12 feldolgozóipari ágazat között. 

 

Mint ismertette: a hazai vállalkozások fejlesztéseinek és a kormány következetes stratégiájának köszönhetően a magyar élelmiszeriparban évről-évre növekszik a feldolgozottság mértéke is. Termelési értékben hazánk az EU 28-on belül a 16. és V4 tekintetében a 3. helyet foglalja el, valamint elmondható, hogy a 2015-ös évhez képest a termelési értékünk 3 százalékos növekedést ért el.

 

Az agrártárca államtitkára felhívta a figyelmet, hogy a magyar kormány számos intézkedésével támogatja a hazai élelmiszerek piacra jutását. Az élelmiszerek minőségének emelése, a vásárlói tudatosság fejlesztése, valamint a hatósági tevékenység hatékonyságának növelése érdekében tavaly júliusban „20 pontos akciótervet” fogadtak el. A Magyar Élelmiszerkönyv minőségi előírásainak szigorítása mellett a terv legfontosabb célkitűzése, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, jó minőségű, az egészség megőrzését támogató élelmiszerekhez jussanak hozzá, és ezek minél nagyobb részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból. 

 

Az államtitkár szólt arról is, hogy egyes termékcsoportok esetében kialakul, másokéban tovább bővül a helyi termékek kiskereskedelmi értékesítése. Ezt ma már nemcsak a kormány vidékpolitikája ösztönzi, de a fenntarthatóság, a rövidebb ellátási lánc ökológiai szempontjai, valamint a fogyasztók növekvő tudatossága, magasabb igényei is sürgetik. 

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél