hirdetés
hirdetés

Kétszámjegyű növekedés a dm-nél

A dm pozitív mérleggel zárta a 2016/17-es gazdasági évet a magyarországi piacon: összesen 302 millió eurós forgalmat ért el a drogéria, ez 10 százalékos növekedést jelent.

hirdetés

A dm 259 üzlettel zárta a gazdasági évet. A dm boltjait folyamatos megújulás jellemzi, az idei évben 44 bolt kapott modernebb külsőt, vagy éppen nagyobb alapterületet, 6 új üzletet nyitottunk 2 üzlet bezárása mellett. A jövő gazdasági évben is folytatódik a boltok modernizálása, tervezetten 11 új üzletet nyit majd a dm.

A folyamatos fejlődés, amelyet vásárlóinknak köszönhetünk, lehetővé tette a dm számára, hogy ajánlatainkba, árainkba, boltjaink megjelenésébe invesztáljunk, és persze nem utolsó sorban munkavállalóink elismerésébe – adott hangot örömének Csoknyainé Horváth Gertrud ügyvezető.

A dm-nél az elmúlt évben, és a drogéria előtt álló időszakban is a Mindig megéri koncepció áll a középpontban. A drogéria megbízható, négy hónapig érvényes árat biztosít a teljes szortimenten, üzletpolitikájával támogatni akarja azt a törekvést, hogy a vásárlók valóban akkor vásároljanak meg egy terméket, amikor valóban szükségük van rá.

A dm továbbra is piacvezető Magyarországon, átlagosan minden harmadik arcápolási és dekorkozmetikai terméket a dm-ben vásárolnak meg, minden negyedik testápolási termék ebből a drogáriából kerül a fürdőszobákba.

A dm Európában

Az elmúlt gazdasági évben az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban, így Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában és Macedóniában a forgalom 8,62 százalékkal 2402 millió Euróra nőtt.

A dm csoport Németországgal együtt most először átlépte, a 10 milliárd eurós határt, a konszern összes forgalma 10 259 millió Euró volt az elmúlt gazdasági évben, ez a tavalyihoz képest 5,7 százalékos emelkedést jelent.

A dm 12 országban van jelen Európában, összesen 59 046 munkavállaló tartozik a dm gazdasági közösségéhez, a dm-csoport országaiban 3464 üzletben szolgálja ki a drogéria a vásárlói igényeket.

Májusban megépült a dm központja Olaszországban is, jelenleg 50 munkavállalót foglalkoztat a vállalat. A dm expanziós terjeszkedése 2018 első felére várható 6 észak-olasz régióban.

Siker a vásárlóknál és a szakmában is

Nem csak a gazdaságimutatók, a kutatások és szakmai díjak is okot adnak az örömre. A dm a tavalyi év után idén is elnyerte a Superbrands minősítést, a díj történetében hetedszer.

A dm két üzlete is felkerült idén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által bevezetett „Pozitív listára”. A drogéria kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a fogyasztók elégedettek legyenek a náluk megvásárolt termékekkel, a nekik nyújtott szolgáltatásokkal, a dm tavaly elindította önálló ügyfélszolgálatát is.

A dm üzletpolitikájának fontos pillére az egészségtudatos életmód támogatása, polcain bio élelmiszerek széles kínálata érhető el, a polcokon díjnyertes termékeket találnak a vásárlók. 2015 tavaszán érkezett meg a 25. dm márka, a dmBio, a szortimentben mára több, mint 440 egészséges termék közül lehet válogatni, a márka 2017-ben ismét elnyerte idehaza az Év terméke díjat. A márka Németországban elnyerte a GreenBrand 2017/18 díjat.

A dm saját márkái a JOY Prix de Beauté – A szépség nagydíja elnevezésű rendezvényén is sikert arattak: négy díjat nyertek el a versenyen: Bio- és Natúrkozmetikum kategóriában az alverde MED gyógyvizes arckrémelső helyezést ért el.  Női arcápolás-széles körben terjesztett kategóriában a Balea Beauty Effect homloktapaszt második helyezéssel jutalmazta a zsűri. A dm márkák közül két alverde termék nyert el harmadik helyezést: a Dekorkozmetikumok- kéz kategóriában az alverde 2in1 BB körömápoló lakk, míg a Dekorkozmetikumok – szem kategóriában az alverde szemhéjtus, golyós applikátorral. Az alverde Beauty&Fruity micellás arclemosója első helyezett lett a Legjobb arclemosó termék kategóriában a Cosmo Beauty Awards 2017 versenyén.

Úttörő kezdeményezések a dm-nél

A fogyasztói igényekre reagálva a dm július közepétől széles termékkörre fogadja el az egészségpénztári kártyákat üzleteiben, így a vásárlók kényelmesen, széles termékkörre használhatják fel az összegyűjtött egészségpénztári forintjaikat.

A dm applikációja folyamatosan fejlődik, a vásárlók a kuponok mellett már a dm-mel kapcsolatos aktuális hírekkel, érdekességekkel is találkozhatnak. Az applikációt 380 ezren töltötték le, az indulás óta 1 870 000 kupont váltottak be a vásárlók.

A vásárlókkal való kapcsolattartásban kiemelt szerepe van a dm fogyasztói márkamagazinjának, amelyet az elmúlt gazdasági évtől már digitálisan is elérhetnek az olvasók: az active beauty Online Magazin naponta frissülő, naprakész, minőségi tartalmakat kínál a szépség, szórakozás, életmód, inspiráció és család témakörökben.

Új oldaláról mutatkozott be a dm idén augusztusban: családi fesztivált szervezett a vállalat Velencén, két napon át várták a családokat változatos programokkal, s megmutatták, milyen egy igazán kényelmes fesztivál, amely minden korosztályra gondol.

Szépségkompetencia és egészségtudatosság

A dm az aktuális trendeket figyelembe véve a vásárlói igényekre reagálva tavasszal átalakította üzleteinek kínálatát, és a szépségápolási termékek sora dinamikusan bővült. Exkluzív saját márkaként érkezett a dm-be a trend IT UP kollekció, és nyáron tovább bővült az alverde natúrkozmetikai termékek köre is.

Közel száz újdonságnak örülhetnek a természetes sminktermékek hívei.
A trend IT UP termékekkel a s.hestylezone és az alverde termékek utána dm a harmadik saját dekorkozmetikai márkáját vezette be a piacra. Így a három márka összesen közel 1500 termékkel van jelen a polcokon. 

A trend IT UP minimalista megjelenéssel hívja fel magára a figyelmet, magas minőségű receptúrák és innovatív megoldások jellemzik a márkát, amely 300 inspiráló terméket kínál felfedezésre. A márka árnyalatai félévenként megújulnak.

A dm tavasszal és ősszel állítja középpontba a szépséget, ennek keretében többféle aktivitással szólítja meg a vásárlókat:tavasszal a drogéria sminkkamionjában szépülhettek meg a hölgyek az ország több pontján, ősszel öt bevásárlóközpontban várta a dm beauty lounge szépségszigettel az érdeklődőket.

2017 őszén először rendezte meg a drogéria a Szépségsztorik elnevezésű beauty workshopját, ahol a vállalat hazai bloggereknek kínált lehetőséget a tapasztalatcserére, s elindította őszi szépségkampányának weboldalát, a szepsegsztorik.dm.hu-t, amely bloggerek számára kínál felületet a szépségápolással kapcsolatos tartalmak megosztására.

4500 család karácsonyát teszi szebbé a dm

A dm működésének több területén tetten érhetőek a fenntarthatósági törekvések, a vállalat évről évre olyan ügyek mellett köteleződik el, amelyek pozitívan hatnak a gyerekek egészségnevelésére, segítenek a bajba jutott családokon, s amelyek civil kezdeményezéseket támogatnak.

2017-ben a dm egy új kezdeményezést is indított, karácsonykor 4500 családnak készülnek ajándékkal a dm dolgozói. Az ajándékdobozokba dm márkás higiéniai termékek kerülnek, s mellé a dm dolgozóinak kézzel készített ajándékai, személyes üzenetei.

A megajándékozottakat a dm osztályai, boltjai választják ki, s a szervezetek helyi irodáin keresztül juttatják el a rászoruló családoknak, így a program az ország minden szegletébe elér.

Munkáltató márkaépítésben is erősített a dm

A dm 2017-ben ismét átvehette a legvonzóbb munkaadó díjat kiskereskedelem kategóriában. A vállalat mellett harmadik alkalommal tették le voksukat a válaszadók.

A győztes címeket a világ legnagyobb független munkáltatói márka kutatása alapján ítélik oda. A lista alapjául szolgáló EmployerBrand Research reprezentatív kutatásban a megkérdezettek kilenc szempont szerint, többek között a karrierlehetőségek, a továbbképzések, a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága, illetve a munka és magánélet egyensúlya szerint is értékelték a cégeket.

A dm tudatosan építi munkáltatói márkáját, hisznek abban, hogy a vállalat azért is áll ellen ilyen hatékonyan a munkaerő-piac által támasztott kihívásoknak, mert kiemelt figyelmet szentel a munkáltatói márkának. Fontos, hogy a vállalat hiteles legyen leendő és jelenlegi munkavállalói előtt. Fókuszterület a munka-magánélet egyensúlyának megteremtése, a folyamatos képzési lehetőségek biztosítása.

Állandó megújulás és fejlesztés jellemzi a vállalatnál a kollégák számára elérhető képzéseket, amelyek nem csupán szakmai továbbképzések, hiszen a személyiség fejlesztése is középpontban áll a dm-nél.

Az „employerstory-k” fontos részét képezik a munkáltatói márkának, a munkavállalók munkáltatói videókon keresztül is bepillantást nyerhetnek a dm életébe.

A dm igyekszik minél több fórumon közel kerülni leendő munkavállalóihoz, figyelve a különböző generációk elérésére. A dm aktívan részt vesz az utánpótlás képzésében is, szakmai gyakorlatos programjával a kereskedelmi pályát szeretné vonzóvá tenni a fiatalok számára 2017-ben.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés

Címkék

dm
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[214114] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél