hirdetés
hirdetés

Kivonják a forgalomból a műanyagdobozos hámozott narancsot

Az amerikai Whole Foods nevű áruházlánc mindig is büszke volt arra, hogy milyen környezettudatosan és egészségesen áll az általa kínált élelmiszerekhez – világosít fel cikkében a Globoport. Ezért különösen kínos a legújabb botrány, melyet egy új termékük, a pucolt, műanyag dobozban kapható narancs okozott. Pedig a Whole Foods 2008-ban még a nejlonzacskókat is betiltotta üzleteiben.

hirdetés

Az egyfontos, tehát körülbelül félkilós kiszerelésben egyetlen, már meghámozott narancs kapott helyet, amelyet 5,99 dollárért lehetett megvásárolni. A borsos, nagyjából 1700 forintos ár mellé társult az a tény is, hogy a gyümölcsöt egy külön erre a célra gyártott műanyag dobozban árulták. Ha valamivel, hát ezzel biztosan nem szorítják vissza a környezetszennyezést.

A narancsokról készült fotó rövid időn belül bejárta az egész internetet a Twitteren keresztül. Összesen 65 ezerszer osztották meg. A felháborodás elérte a célját: a Whole Foods kevesebb, mint három órával a kép feltöltése után bejelentette, hogy leveszi polcairól a terméket.

Akadtak azonban, akik felhívták a figyelmet még valamire: nem feltétlenül csak a lusta és környezetszennyező embereknek jött jól a hámozott narancs.

„Bár én is ugyanúgy aggódom a környezetünkért, és jobban örülnék, ha találtak volna környezetkímélőbb csomagolást, ez a termék igazán jól jöhet a fogyatékkal élőknek” – írta egy Kim Sauder nevű Twitter-felhasználó.

Mások szerint az öregeknek vagy a fájdalmas betegségekben szenvedőknek is szükségük lehet előhámozott gyümölcsökre. Ők úgy vélik: könnyen lehet, hogy az ableism, tehát a fogyatékkal élőkkel szembeni előítélet húzódik meg a háttérben, hiszen sokan nem is gondolnak bele, hogy bizonyos embereknek jól jöhet az ilyesmi.

(forrás: Globoport)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél