hirdetés
hirdetés

Környezettudatosabb vásárlásra biztat az OKTF NHI

Idén is meghirdeti a környezettudatos vásárlásra ösztönző kampányát az OKTF Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság (OKTF NHI). A Zöldlista Vásárló Program üzenete 2012-es elindulása óta változatlan: dönts környezettudatosan és vigyél haza kevesebb hulladékot a nagybevásárlások alkalmával. A pünkösdi hétvégén, 2016. május 13-14-én az ország 26 TESCO áruházában kínálnak lehetőséget a vásárlóknak a környezettudatos bevásárlással kapcsolatos tudnivalók megismerésére és elsajátítására. Az OKTF NHI 6 ajánlott vásárlási szemponttal segíti az érdeklődőket abban, hogy gazdaságosabban és nem utolsósorban környezettudatosan vásároljanak. A kampányban aktív szerepet vállal Till Attila, televíziós műsorvezető, aki maga is környezettudatosan éli mindennapjait.

hirdetés

Hazánkban évente fejenként 400 kg hulladék keletkezik, melynek jelentős részét bevásárlásaink alkalmával visszük haza. Vásárlásaink 40%-a nem előre tervezett, sok esetben felesleges. Az ebből származó haszontalan cikkekkel pedig csak a hulladék mennyiségét növeljük. Az OKTF NHI erre a problémára szeretné felhívni a figyelmet a Zöldlista Vásárló Program segítségével. A pünkösdi hétvégén, 2016. május 13-14-én országosan 26 TESCO áruházban mindenki próbára teheti magát: megtudhatja, valójában mennyire gondolkodik és vásárol környezettudatosan. A kampány keretében az OKTF NHI 6 vásárlási szemponttal segít abban, hogyan legyünk környezettudatos vásárlók.

„A környezettudatos vásárlás lényege nem az, hogy valahogy kitaláljuk az életünket úgy, hogy ne képződjön semmifajta hulladék körülöttünk. Ez lehetetlen. A környezettudatos vásárlás lényege az, hogy átgondoljuk, hogy mit csinálunk." – vallja Till Attila.

Bevásárlólista, bevásárlótáska, nagy kiszerelésű termékek, minimális csomagolás, hazai és idény termények, áruházi szelektív gyűjtőedények használata. Ezek segítségével környezettudatosan, a hulladékképződés csökkentését szem előtt tartva tölthetjük meg kosarunkat.

6 tipp a környezettudatos vásárláshoz

Listát készítve, bevásárló kocsit tolva nem kerül felesleges termék otthonra. – Az előre elkészített bevásárlólista nagy segítség lehet, hiszen azt követve hatékonyabb, gyorsabb és olcsóbb lehet a bevásárlás.

A szennyező műanyag szatyrokon túl a környezetbarát táska az úr. – Kinek ne állna otthon halmokban a sok nejlonszatyor? Ezek azonban nemcsak környezetszennyezőek, hanem kevésbé tartósak is, mint egy bevásárlókosár vagy bevásárlótáska.

A kevesebb néha nem több, hiszen a nagyobb kiszerelésű termékekkel hulladékot, időt és pénzt takarítasz meg. – Nagyobb kiszerelésű termék vásárlása esetén nemcsak pénz lehet spórolni, hanem a keletkező hulladék mennyiségét is lehet csökkenteni. Méreténél fogva tartósabb, hosszabb ideig elegendő, így nem kell minden bevásárlás alkalmával újra és újra megvenni.

Válaszd az egyszerűen különlegest: ne vigyél haza rengeteg felesleget! - Keressük a polcokon a kevésbé csomagolt árukat, utántöltőket, így kevesebb hulladék kerül a háztartásunkba.

Ha fontos az egészséged, válaszd a hazai, friss idényterméket! - A helyi áruk választásával jelentősen csökkenthető a szállítás okozta környezetterhelés, valamint a magyar termelők munkáját is támogathatjuk.

Készülj a nagy dobásra, szelektáld a hulladékot, segítsd annak újrahasznosítását! - A legtöbb áruházban a különböző csomagolási hulladékokon kívül (üveg, papír, fém, műanyag) a használhatatlanná vált világítótesteket, izzókat, lemerült elemeket és elektronikai készülékeket is átadhatod hasznosításra. Kösd össze a vásárlást a szelektív gyűjtéssel és indulj teli kosárral vásárolni!

Az OKTF NHI által ajánlott szempontok betartásával mindannyian hozzájárulhatunk környezetünk védelméhez, egyben kíméljük pénztárcánkat és időt is megtakaríthatunk. Hiszen a cél az, hogy „Legyen rutin a környezettudatos vásárlás!”.

A kampányban résztvevő áruházak listája és minden további információ a kampány honlapján érhető el: www.szelektalok.hu/zoldlista

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél