Lidl Beszállítói Akadémia – A föld termései – 2017. június 20.

Az Élelmiszer szaklap közreműködésével szervezett Lidl Beszállítói Akadémia idei rendezvénysorozatának második rendezvényén Miskolctapolcán a festői környezetben fekvő Hotel Avalonban találkoztak a Lidl beszerzői egy újabb ágazat, a zöldség-gyümölcs termékkör potenciális beszállítóival.

hirdetés

A Beszállítói Akadémián a felkért szakember előadók – piackutató, illetve az illetékes szakmai szervezet képviselője – az érintett termékkörök piacának helyzetéről, változásairól, kilátásairól beszéltek. Ezután a Lidl munkatársa, az érintett terület beszerzési vezetője mutatta be a kereskedelmi láncot az egybegyűlteknek, illetve beszélt az együttműködés lehetőségeiről, feltételeiről.

 

Elsőként Ledó Ferenc, a FruitVeb, Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke fejtegette a kereslet és kínálat alakulását az ágazatban, illetve beszélt arról, hogy miként tudnak alkalmazkodni a termelők a kereskedelem igényeihez. Kifejtette, hogy mind a fogyasztók, mind a kereskedők részéről alapvető elvárás a zöldség-gyümölcs ágazat szereplőivel szemben a frissesség és a kiváló minőség.

Mindezek mellett egyre fontosabbá válik a kereskedelemben a széles választék, a korszerű fajták térnyerése, valamint az organikus és biotermékek szerepe. Hogyan tudnak ezeknek az elvárásoknak megfelelni a hazai zöldség-gyümölcs piac szereplői. Magyarország földrajzi adottságai, talaj- és éghajlati viszonyai jórészt kiválóan megfelelnek a zöldség- és gyümölcstermesztésnek. Melyek a piaci szempontból legfontosabb zöldség-gyümölcs termékeink? Milyen potenciális fejlődési lehetőségek vannak ebben az ágazatban? – vetette fel előadásban Ledó Ferenc, a FruitVeb elnöke.

A frissesség és a minőség évek óta a legnagyobb vonzerő – szintén ezt hangsúlyozta prezentációjában Bakonyi-Kovács Krisztina, a GfK Hungária Senior Product Consultant munkatársa. Napjainkban egyre fontosabb vásárlói szempont, hogy az élelmiszer-ipari termékek hozzájáruljanak az egészséges életmódhoz. Ezzel összhangban a zöldségek és gyümölcsök a mindennapi étkezések alappilléreinek számítanak. Milyen trendek mutatkoznak a zöldség-gyümölcs, illetve a belőlük készült élelmiszerek vásárlásában? Milyen gyakran és mennyi zöldség-gyümölcs kerül a vásárlók kosarába, asztalára? Ezekre a kérdéseket válaszolta meg Bakonyi-Kovács Krisztina, a GfK Hungária munkatársa.


A személyes tárgyalások előtt a Lidl európai és magyarországi hálózatát Halász Gábor, a szortiment ágazatvezető mutatta be a vendégeknek. Beszélt a Lidl Beszállítói programjának 2013. márciusi indulása óta elért sikereiről, melynek célja még több magyar termék bevonása a kínálata, bevezetése, a hazai beszállítói kör bővítése, újabb hazai beszállítókkal az együttműködés kialakítása. Az eredmény: jelenleg 2500 féle, hazai beszállítóktól származó magyar termék kapható a Lidl áruházakban. A magyar termékek arány a hazai Lidl áruházakban több mint 60 százalékos. A cél: ezt a számot tovább növelni, új beszállítókkal együtt fejlődni, lehetőséget biztosítani arra, hogy a magyar termékek külföldi Lidl áruházak polcaira is eljussanak.



A Lidl sikereinek kulcsát az előadó röviden így foglalta össze: „Egyszerűség, minőség, frissesség, aktuális árucikkek, és folyamatos megfelelés a mindenkori vásárlói igényeknek.”

A Lidl Beszállítói Akadémia „A föld termései” című rendezvénye az elhangzottak kapcsán felmerült kérdések tisztázásával, személyes egyeztetésekkel, tárgyalásokkal ért véget.

 

A Lidl Beszállítói Akadémia további rendezvényei 2017-ben:

Tisztaság nap – szeptember 20.

A magyar hús ízei – november 7.

 

 

hirdetés

Címkék

hirdetés