hirdetés
hirdetés

Magyar termékek lesznek a közértekben

Az élelmiszer-kiskereskedelemben legkésőbb június 30-ától az értékesített áruk 80 százaléka magyar eredetű lesz – közölte Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter. Az agrártárca vezetője azt követően tartott sajtóértekezletet az élelmiszer-termékpálya vezető érdekképviseleteinek megbízottaival közösen, hogy az alapanyag-termelők, a feldolgozók, a kereskedők és a minisztérium képviselői megtárgyalták a készülő etikai kódex alapelveit. (FigyelőNet, 2009. február 13.)

hirdetés

Az élelmiszer-termékpálya képviselői ezekben a napokban is egyeztetnek, hogy olyan szöveg születhessen az etikai kódex tárgyalásokon, amely minden érintett fél számára vállalható, aláírható. Nyilvánvaló, hogy a készülődő megegyezés nem old meg minden problémát varázsütésre. Mégis azt várjuk tőle, hogy a stratégiai ágazatnak tekintett hazai élelmiszeripar lendületet kaphasson, s legalább a hazai pályán otthon érezhesse magát. Ehhez szükség van természetesen a versenyszféra szervezeteinek kölcsönös érdekeket elismerő együttműködésére és a megoldásközpontú közigazgatásra, azonban mindez kevés, ha az élelmiszerlánc legfontosabb szereplője, vagyis a fogyasztó közömbös a minden oldalról erőfeszítéseket igénylő megállapodással kapcsolatban. Hiába a 80%-os polchossz és hiába a közösségi marketing, ha ő nem érti és nem értékeli azokat az előnyöket, amelyeket tudatos választásával biztosíthat magának. A magyar termék nemcsak magyar munkahelyeket jelent, hanem minőséget és élelmiszer- biztonságot is: a hazai üzemeket hatékonyan ellenőrzi és szükség esetén elszámoltathatja a hatóság. A 80%-os arány nem old meg tehát mindent, de fontos üzenet. Az itt élő, itt dolgozó ember számára azt jelenti, hogy van remény. A multinacionális kereskedő számára pedig eszköz, amellyel kifejezheti országunk iránti megbecsülését, s európai identitásunk mellett ápolt magyar identitásunk iránti tiszteletét. A polcfelületen számított 80% mérhető. Vannak persze olyan részletek, amelyeket még egyeztetni kell (például hogyan számítsuk a másodlagos kihelyezéseket, és nem mellékesen: mi számít egyáltalán magyar terméknek?). Azonban ha mindaz, ami most történik, elmélyíti a fogyasztókban a halványan már meglévő, magyar termékekkel kapcsolatos preferenciáit, s ez megfelelő kereskedelmi árpolitikával találkozik, akkor nem lesz szükség méricskélésre.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél