hirdetés
hirdetés

Merre tart a Mere?

Lipcse külvárosában szibériai konszern nyitotta meg első németországi diszkont élelmiszer-boltját. Sok továbbit is terveznek, de piaci elemzők nem adnak nekik nagy esélyt.

hirdetés

A szibériai Krasznojarszkban 2009-ben alapított Torgservis Oroszországban, Kínában és Romániában összesen 800 diszkont élelmiszer-boltot üzemeltet már, tavalyi forgalmuk 1,3 Mrd. eurót tett ki.

Az üzletek viszonylag korlátozott kínálatának 70 százaléka élelmiszer és azt német viszonylatban igazán olcsón kínálják: egy kiló (B-osztályúként megjelölt) disznóhúst három, fél kiló fasírthúst egy euróért. Nem véletlenül célozzák meg Németország keleti részét, ahol a lakosság vásárlóereje viszonylag kisebb, mint a nyugati tartományokban.

Fotó: manager-magazin.de
Fotó: manager-magazin.de

Piaci elemzők vizsgálata szerint a lipcsei, Mere néven, egy Aldi-fiók helyén nyílt üzlet áruinak jelentős része Lengyelországból és Csehországból származik, ahol a beszerzési árak alacsonyabbak és vannak orosz termékek is. Minőségi gondokat a elemzők nem találtak, de meggondolandónak ítélték a másodosztályúként megjelölt húst, valamint az áruk összetételének hiányos megjelölését. Az orosz bolt egyébként nem hirdet: a cél a maximális takarékosság, az üzlet berendezésében is, hogy tarthassák az alacsony árakat.

Szakértők nem adnak nagy esélyt a kezdeményezésnek, bár a Torgservis vagy 100 németországi üzletben gondolkodik. Szakmai körökben emlékeztetnek, hogy korábban több nagy német élelmiszerbolt-hálózat próbálkozott diszkont-fiókokkal, de a kísérletek nem jártak eredménnyel.

(forrás: Piac & Profit)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél