hirdetés
hirdetés

Nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok forgalma

Regionálisan emelkedett a Centrum (Budapest és Pest megye) továbbá a délkeleti megyék piacrésze.

hirdetés

„Kétszámjegyű növekedést ért el például a tusfürdő, dekor kozmetikum és testápoló krém bolti eladása” – Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a boltok bevétele 6 százalékkal, mintegy 230 milliárd forintra nőtt idén január-augusztus között. Mennyiségben 1 százalékkal adtak el többet, mint a tavalyi első nyolc hónap során. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

„ Az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést értékben főleg nagy forgalmú testápolóknál és kozmetikumoknál regisztráltunk: például tusfürdő, dekor kozmetikum, testápoló krém, arc- és szemránckrém valamint parfüm esetében. Szintén 10 százalékos vagy annál nagyobb mértékben emelkedett a boltok bevétele öblítőből, papír zsebkendőből és toalett tisztítóból” – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Változott a kiskereskedelmi forgalom megoszlása a bolttípusok között. Az érték szerinti rangsor élén helyet cserélt a két éllovas. Tavaly január-augusztus között ugyanis értékben még a hipermarket rendelkezett a legnagyobb, 34 százaléknyi értékben mért piaci részesedéssel. Ez azonban idén 2 százalékponttal kisebb lett.
Mivel viszont a drogéria mutatója 32 százalékról 34-re emelkedett, az első helyre került.

„Figyelemre méltóan, 13 százalékkal emelkedett a drogériák bevétele egyik nyolc hónapos időszakról a másikra. Mennyiségben is jóval átlag felett, 6 százalékkal nőtt az eladás” – mutat rá Barta Mónika. – „Ebben a bolttípusban a legnagyobb forgalmú tíz vegyi és kozmetikai kategória értékben mért forgalmából az átlagosnál nagyobb piaci részesedést ért el idén január-augusztus között a pelenka, dezodor, tusfürdő és fogkrém.”

Regionális szempontból is változtak a trendek. A lakosság 28 százalékos számarányánál jóval nagyobb a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum 36 százalékos piaci részesedése a vegyi áruk és kozmetikumok értékben mért bolti forgalmából. Ez a mutató 1 százalékponttal nagyobb, mint a tavalyi első nyolc hónap során mért 35 százalék. A délkeleti megyék piacrésze is emelkedett, 14-ről 15 százalékra.

Északnyugaton és Délnyugaton viszont 1-1 százalékponttal 18, illetve 12 százalékra csökkent a piaci részarány.


Megjegyzés:

Az északnyugati Nielsen-régiót Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Vas és Veszprém megye alkotja.
Északkelet: Borsod-Abaúj Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Nógrád, Szabolcs-Szatmár-Bereg.
Délkelet: Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok.
Délnyugat: Baranya, Somogy, Tolna és Zala.

 

(forrás: Nielsen)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél