hirdetés
hirdetés

Odatesszük magunkat a Nemzetközi Zöld Héten

A tavalyi partnerországi megjelenés után az idén is reprezentatív nemzeti standdal vesz részt Magyarország Berlinben a Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche - IGW) kiállításon, a világ legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói vásárán, amely pénteken nyitja meg kapuit a látogatók előtt.

hirdetés

A Földművelésügyi Minisztérium (FM) az MTI-hez eljuttatott csütörtöki közleményében kiemelte, hogy a január 28-ig tartó rendezvényt hagyományosan magas szintű agrárminiszteri találkozó, illetve több szakmai rendezvény kíséri. Magyarország legfontosabb agrárpiaca Németország, ezért különösen jelentős, hogy minden évben részt vegyen a világ legnagyobb fogyasztói vásárán, amelyre mintegy 65 országból érkeznek állami vezetők - tették hozzá.

A magyar delegációt Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter vezeti, aki várhatóan 16 külföldi tárcavezetővel egyeztet a legaktuálisabb szakpolitikai kérdésekről. A miniszter egyeztet a magyar gazdák jövőjét meghatározó, kiemelten fontos témáról, az EU közös agrárpolitikájának 2020 utáni támogatási rendszeréről.

Fazekas Sándor a magyar álláspontot következetesen képviselve a visegrádi négyek (Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia) soros elnökeként is amellett foglal állást, hogy az uniós agrártámogatások jelenlegi szintjét és EU-költségvetésbeli arányát meg kell őrizni. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a gazdák továbbra is megfelelő minőségű és mennyiségű élelmiszerrel tudják ellátni az európai piacot, a fogyasztók számára kedvező áron - hangsúlyozta az FM.

Forrás: www.gruenewoche.de

Az idei, 83. IGW-n 66 országból 1660 kiállító vesz részt, 31 ország - köztük Magyarország - önálló nemzeti standdal. Több év kihagyás után visszatér Oroszország, és ismét az önálló standdal jelentkező országok között van Szlovákia. A magyar stand a lengyel és a francia nemzeti stand között kapott helyet. A díszvendég ezúttal Bulgária. A rendezvényre várhatóan 400 ezren látogatnak el, köztük 100 ezer szakmai vendég.

A vásáron az ágazat új, meghatározó tendenciái külön tematikus kiállításokon is megjelennek, így például kiemelt téma a kézműves ital-, és ételkészítés, és külön csarnokban mutatják be a streetfood előretörését. A berlini rendezvény az agrárdiplomácia egyre fontosabb fóruma is. Az idén tizedik alkalommal tartják meg az agrárminiszterek csúcstalálkozójának is nevezett Globális Élelmezési és Mezőgazdasági Fórumot (GFFA), amelyen részt vesz Fazekas Sándor.

Az első IGW-t 1926-ban rendezték, azóta 129 országból 88 ezer kiállító mutatkozott be a vásáron, 32,9 millió látogató előtt.

Ott vagyunk

Magyarország Kiváló magyar élelmiszerekkel, termékekkel, magyaros ízeket felvonultató „Magyar föld legjava” elnevezésű bisztróval, színes színpadi programokkal és hamisítatlan hazai dallamokkal mutatkozikbe a rendezvényen. A kiállításon az Agrármarketing Centrum (AMC) immár 21. alkalommal vesz részt közösségi standdal, idén egy több mint 500 négyzetméteres területtel és 9 kiállítóval.

Magyarország az IGW kizárólagos partnerországaként óriási sikert aratott 2017-ben, így az Agrármarketing Centrum a 2018-as évben is hangsúlyos magyar megjelenéssel készült a rendezvényre. A hazai részvétel célja, hogy a kiállításon bemutassa és népszerűsítse a kiváló minőségű magyar élelmiszereket és ízelítőt adjon az ország sokszínűségéből. A látogatók nemcsak a tradicionális ételeket és italokat kóstolhatják meg, hanem Magyarország kulturális értékeiből is ízelítőt kaphatnak a magyar színpad változatos programjain keresztül, hagyományőrző produkciókkal, táncos és zenés műsorszámokkal – élő zenével -, illetve egyéb szórakoztató műsorszámokkal tarkítva. A tavaly is nagy sikert arató mutatványosok, operett slágerek és a hamisítatlan cigányzene idén sem maradhat el a palettáról.

A kiállítás szerepét, jelentőségét és grandiózus méreteit a számok is jól mutatják: a 2017. évi IGW vásáron 65 ország 1550 kiállítója mutatkozott be mintegy 118.000 négyzetméteres területen. A 10 napos rendezvényen közel 400.000 ezer látogatót regisztráltak, ebből közel 85.500 fő volt szakmai érdeklődő. A látogatók a vásár ideje alatt 48 millió euró értékben vásároltak a megjelenő kiállítók portékáiból. Nemzetközi jelentősége vitathatatlan, tavaly 70 ország 5.000 újságírója tudósított az eseményről. A kiállítás mellett számos mezőgazdasági egyeztetésre, fórumra kerül sor minden évben, az évek során az európai döntéshozók és agrárpolitikusok fontos találkozójává vált.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél