hirdetés
hirdetés

Olcsó LCD-tévékkel rukkolhat elő a Tesco

Nem élelmiszer saját márkákkal akar erősíteni a brit lánc

Több saját márkás termék piacra dobásával próbálja felpörgetni az élelmiszereken túli termékkínálatát a Tesco, amely az utóbbi időben viszonylag kevés elektronikai cikket értékesített.

hirdetés

TescoAz elemzők várakozásától elmaradó árbevétel-növekedésről adott számot a Tesco Plc, Nagy-Britannia legnagyobb áruházlánca. A vállalat üzleti évének első negyedében, amely a május 28-át megelőző 13 hetet foglalja magában, egy százalékkal bővítette – az üzemanyag-értékesítést figyelmen kívül hagyó, az áfát azonban tartalmazó – árbevételét legalább egy éve nyitva tartó hazai üzleteiben. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők 1,5 százalékos növekedést vártak. Ezen belül a nem élelmiszer termékek eladása öt százalékkal hanyatlott. Az elektronikai cikkek iránti kereslet visszaesése különösen fájó a cégnek, miután ezekből származik élelmiszereken túli eladásainak harmada. A vállalat arra készül, hogy több saját márkás terméket dob piacra a helyzet javítása érdekében, elemzők ugyanakkor arra hívják fel a figyelmet, hogy ezen a területen nem lehet gyors eredményeket elérni.fresh

A nemzetközi piacon elért árbevétel  − az üzemanyag-eladásokat is figyelembe véve − 2,8 százalékkal emelkedett. Az USA-ban a legalább egy éve nyitva tartó Fresh & Easy-áruházak – ott ez alatt a márkanév alatt tevékenykedik a Tesco – 11 százalékkal bővítették bevételüket, és a cégvezetés szerint az amerikai piacon a terveknek megfelelően 2013-ra elérik a nullszaldót. Ázsiában 3,2, Európában kétszázalékos növekedést ért el a vállalat, utóbbin belül Közép-Európában és Törökországban javultak az értékesítések, Írországban gyengélkedik a kiskereskedelem.

(forrás: Napi Gazdaság)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél