hirdetés
hirdetés

Rekordokkal fejeződött be az Anuga szerdán

Biztató képet mutatott az élelmiszer ágazat jelenlegi helyzetéről a világ idei legnagyobb élelmiszeripari szakvására, az Anuga. A szerdán lezárult rendezvényen száznyolc országból 7 ezer kiállító mutatta be termékeit, a látogatók száma pedig elérte a 160 ezret. Bajai Ernő tudósítása Kölnből.

hirdetés

Az élelmiszer ágazat a globális pénzügyi válság után visszatért a rendes kerékvágásba. Ezt tükrözi többek között a világ idei legnagyobb élelmiszer szakvásárán, a kölni Anugán, hogy száznyolc országból rekord számú, 7 ezer kiállító mutatta be kínálatát szombattól a szerda esti zárásig. De a kiállítók és az öt nap alatt regisztrált, 196 országból érkezett 160 ezer látogató nagy része is arról számolt be, hogy sok új üzleti kapcsolatot létesített, illetve meglévő partnerekkel a forgalom bővülésében bízik. A látogatók száma 3 százalékkal haladja meg a legutóbbi Anugáét.

A kiállítók között 89 százalékot ért el a külföldiek aránya, míg a látogatóknál 68 százalékot.

A Német Élelmiszerkereskedelem Szövetségi Társulásának (BVLH) elnöke, Friedhelm Dornseifer így nyilatkozott szerdán este: - A bel- és külföldi kiállítók valamint látogatók nagy érdeklődése mély benyomást tett rám, és kifejezi az Anuga jelentőségét, mint a világ legfontosabb élelmiszer és ital szakvására.

Szintén új rekordot jelent, hogy hatvannégy magyar cég állított ki. Közülük harmincnyolcan a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának támogatásával közösen; huszonhat vállalat pedig önállóan, többségükben látványos, reprezentatív standokon várta az érdeklődőket.

Most először az Anuga történetében magyar élelmiszerek külön bemutatójára is meghívtak német kereskedőket a Rajna egyik kis szigetén lévő kölni Csokoládé múzeumba. A düsseldorfi magyar főkonzulátus szervezésében huszonöt kis- és középvállalkozó találkozhatott többek között a német élelmiszer-kereskedelem olyan tekintélyes képviselőivel, mint Michael Jäger, a Rewe csoport elnökségi tagja és Michael Wedell, a Metro Rt. politikai és külkapcsolati vezetője.

A rendezvényen Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára üdvözlő beszédében hangsúlyozta: - Magyarországon az élelmiszertermelésbe a beruházások 20 százalékkal nőttek 2014-ben, az előző évhez viszonyítva. Legnagyobb export piacunkra, Németországba a magyar élelmiszer exportja idén értékben várhatóan meghaladja az 1,2 milliárd eurót.

A német meghívottak részéről Michael Jäger rámutatott: - Magyarországon a Rewe választékának 70 százaléka magyar termék, és hatszáz saját márkás árucikkünk is Magyarországon készül. Eddig 200 millió eurót fektettünk be Magyarországon, és közel kétszáz Penny Marketünk lefedi az országot. További 100 millió euró befektetést tervezünk.

Hozzátette, hogy magyar beszállítóiknak meg kell felelniük a csomagolással szemben támasztott magas igényeknek is. Élelmiszerek gyártásánál pedig fontosnak tartja, hogy a magyarországi gyártók következetesen, céltudatosan korszerűsítsék technológiájukat.

Michael Wedell is kiemelte, hogy a Metro magyarországi hálózatában a szortiment jelentős részét, 60 százalékát helyben gyártják, illetve termelik: - Támogatjuk magyar beszállítóinkat abban, hogy megfeleljenek a globális minőségi és szállítási sztenderdeknek, hogy ezáltal exportképesek is legyenek – jelentette ki többek között.

- Németországban a Metró 98 ezer cikkelemet listázott be, és értékesítésünket legjobban az eladótér nagysága befolyásolja, a költségekre nehezedő nyomás és a vásárlók változó elvárásai. Például a német fogyasztók egyre inkább olyan húst keresnek, amelyek az állatjóléti feltételeknek megfelelő állattartásból származnak. Ez is jelzi, hogy a fogyasztók egyre minőségtudatosabban választanak. Magyarországon a Metro kiemelten kiváló minőségű borok és lekvárok előállítását támogatja.

A vásár keretében tartott mintegy száz további kísérő rendezvény leggyakoribb témája, hogy a fogyasztók életmódjával együtt változnak étkezési szokásaik is, amelyekhez alkalmazkodniuk kell mind a gyártóknak, mind a kereskedelemnek és az ellátási láncnak is.

Ami a pénzügyi válság utáni hangulatot illeti, idézzük Christian Schmidt német mezőgazdasági minisztert. Megnyitójában azzal kapcsolatban, hogy az idei Anuga partner országa Görögország, kijelentette: - Mindannyiunk érdeke, hogy Görögország gazdasági potenciáljával hamarosan újra egy jobb jövő felé vezető úton találja magát.

Bajai Ernő
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél