hirdetés
hirdetés

Sikerrel búcsúzott a magyar pavilon a berlini Nemzetközi Zöld Héten

Óriási sikerrel és elképesztő, 400 ezres látogatószámmal zajlott le a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói vására, a Nemzetközi Zöld Hét (IGW) Berlinben, amelynek Magyarország volt a kizárólagos partnerországa, immár második alkalommal.

hirdetés

Január 29-én zárta kapuit a berlini Nemzetközi Zöld Hét, amelyen idén Magyarország partnerországként vett részt, immár második alkalommal. Az ország a kiemelt partneri státuszának köszönhetően egy egész pavilonban, közel 1700 négyzetméteren mutathatta be 33 kiállító kiváló minőségű termékeit és szolgáltatásait. A partnerországi részvétel a magyar kormány azon törekvésére helyezte a hangsúlyt, hogy a magyar élelmiszerek megbízható forrásból, minőségi alapanyagokból készülnek. Ez különösen fontos hazánk számára, hiszen a kormányzat – elsőként a világon – alaptörvényben mondja ki, hogy tilos a GMO köztermesztésbe vonása Magyarországon.

Az „Ungarnhalle” névre hallgató magyar pavilon központi eleme a már évek óta nagy népszerűségnek örvendő csárda volt, amely - idén megújult formában - a kiállítás 10 napja alatt teltházzal működött.  A német látogatók a hagyományos termékeink, mint a pálinka, a szalámi, a kolbász és a bor mellett, szívesen megkóstolták és megvásárolták a kürtöskalácsot, a mangalicából készült ételeket, sajtokat és a hidegen sajtolt olajokat is. Az egységes kiállítási arculat - amely a klasszikus és modern elemeket ötvözte - láthatóan sikeres volt, a közönség és a kiállítók egyaránt elismerésüket fejezték ki.

 

A látogatók nemcsak tradicionális ételeinket és italainkat kóstolhatták meg, hanem hazánk kulturális értékeiből is ízelítőt kaphattak a magyar színpad változatos programjain keresztül, hagyományőrző produkciókkal, táncos és zenés műsorszámokkal – élő zenével -, illetve egyéb szórakoztató műsorszámokkal tarkítva.

Számos szakmai találkozó is zajlott a kiállításon.  Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az első napon Christian Schmidttel magyar-német együttműködési megállapodást írt alá az agrárdigitalizáció területét illetően. A tárcavezető ezt követően több megbeszélésen is részt vett.

A kiállítás jelentőségét mutatja, hogy a 10 nap alatt 48 millió euró értékben vásároltak a látogatók a vásáron megjelenő, 66 országból érkezett 1650 kiállító portékáiból.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Share on Tumblr

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél