hirdetés
hirdetés

Startol az Auchan Retail új programja

„Az Auchan jobbá teszi vásárlói, munkatársai és partnerei életét!” címmel bemutatták a lánc új jövőképét.

hirdetés

Az Auchan Retail úgy döntött, munkatársait és együttműködő partnerei segítségével visszaadja az általa folytatott kereskedő szakma régi fényét. A megmozdulás „Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezést kapta, melyet 14 országban egyszerre indítottak el.

A 2017. április 25-én elindított, hosszú távú kezdeményezés lényege, hogy aktív szerepet vállalva tegyenek az emberek egészségéért, jóllétéért.  A programot hónapról hónapra újabb és újabb kezdeményezésekkel bővítik.

„Fogyasztóink és munkatársaink egyre nagyobb figyelmet fordítanak saját jóllétükre, életminőségükre. Válaszul eme elvárásokra az Auchan Retail elindítja a „Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezésű programját, melyet a bennünket körülvevő ökoszisztémával együtt kívánunk kialakítani, és amelynek keretében 2025-ig bolygónk 8 milliárd lakója számára tesszük lehetővé, hogy jobban élhessen” – mondta el Wilhelm Hubner, az Auchan Retail vezérigazgatója.



Melyek az Auchan Retail első vállalásai?

1. Az Auchan Retail teljes körűen felülvizsgálja termékkínálatát, vásárlói kezébe adva az egészségesebb élet kulcsát. Ehhez országonként egy független szakértőkből, orvos-tanácsadókból álló bizottságot állítanak fel, melynek közreműködésével valamennyi terméküket felülvizsgálják. A vizsgálat során meghatározzák és – amennyiben szükséges – sajátmárkás termékeink esetében átdolgozzák termékeik tápértékét. A felülvizsgálattal egyidejűleg ismeretterjesztő oktatóanyagokat készítenek, ezzel is segítve fogyasztóikat világosabban látni, jobban eligazodni vásárlási döntéseikben.

Szakértői kollégium létrehozása

Tizenkét országban az Auchan Retail szakértői kollégiumot hoz létre független tudományos szakemberek részvételével. Táplálkozási szakértők, onkológus, allergológus, toxikológus szakorvosok, szociológusok osztják meg ismereteiket az Auchan Retail munkatársaival, fogalmaznak meg ajánlásokat, hagyják jóvá az általunk követett irányvonalakat és tökéletesítik az Auchan termékek összetételét.

Életkék-applikáció, a vásárló elkötelezett egészség-szakértője

Az Auchan Retail idén nyáron elindít és ezzel vásárlói szolgálatába állít egy egészség-tanácsadó mobilapplikációt. Az applikáció automatikusan kielemzi a pénztárban kapott blokkot, felhasználójának segít jobban megismerni saját táplálkozási profilját, az egészségét jobban támogató termékeket ajánl a számára, és tanácsokkal segíti őt kiegyensúlyozottabb életet élni. Az applikáció – melynek fejlesztésében francia start-up vállalkozásokkal dolgoztak együtt, és amely elsőként jelenik meg a táplálkozás területén – jelenleg tesztelés alatt áll Franciaországban, Magyarországon, Spanyolországban és Tajvanon. A tesztfázis néhány hónapja már tart, az applikáció kiterjesztésre pedig a tesztek lezárultát követően, 2017 júliusától kerül sor az Auchan Retail országaiban.


2. Az Auchan Retail célul tűzte ki, hogy példaértékű vállalati környezetet teremtsen a munkavállalói számára.
Az Auchan Retail a világ 35. legnagyobb munkáltatójaként meggyőződéssel vallja, hogy legnagyobb gazdagságát a vállalatcsoportnál dolgozó 345 396 munkavállalója jelenti. Ezért a legkevésbé sem meglepő, hogy „Az Auchannál kiállunk a jó minőségű, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezésű kezdeményezésben kiemelt helyet szánnak munkavállalóiknak: azt szeretnék, ha a munkavállalók lennének a kezdeményezés elsőszámú haszonélvezői, de természetesen aktív közreműködésükre is számítanak a megvalósításban. Az Auchan Retail tehát újító és felelős programokat indít számukra a képzéstől az egészségügyi állapotfelmérésig.

„Kvíz”, az Auchan Retail interneten elérhető oktatóanyaga

Az Auchan Retail egy európai start-up vállalkozással együttműködve kifejlesztett egy játékos, oktató alkalmazást, melyben rengeteg ajánlást, tippet és praktikus információt találnak azok, akik szeretnének egészségesebben élni, jobban odafigyelni önmagukra és családtagjaikra. A három hónap alatt fejlesztett kvíz teszt verzióban volt érhető el Luxemburgban és Magyarországon, a többi Auchan-országban pedig 2017 júniusában vezették be.

Ezzel párhuzamosan az Auchan Retail dolgozói számára több képzést is kínálnak az egészséges táplálkozás témakörében. Céljuk, hogy mindenkivel megismertessék azokat az egyszerű és könnyen betartható szakmai szabályokat, melyek hozzájárulnak a helyes táplálkozáshoz, munkatársaikat pedig abban támogatják, hogy maguk is a kiváló, egészséges, helyi termékek népszerűsítőjévé váljanak.

Mindannyiunk egészségéért

Az Auchan Retail 2017-től kezdődően világszerte valamennyi Auchan-országban 3 évente ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatot biztosít minden, 40. életévét betöltött munkatársa számára. Emellett számos kezdeményezéssel igyekszenek igazodni az egyes országok sajátosságaihoz. Ide tartozik például, hogy dolgozóik számára lehetőséget kínálnak egészségbiztosításuk finanszírozására, munkahelyi éttermeinkben elérhető áron kínálják a kiegyensúlyozott táplálkozást biztosító ételeket, kamatmentes hitelt nyújtanak az egészségbiztosítók által nem térített orvosi költségek finanszírozásához, a raktárban dolgozó munkatársak számára izomátmozgató órákat tartanak, illetve egészségnapokat szerveznek orvosok, dietetikusok és sportedzők részvételével.

3. Elkötelezetten működő alapítványaink helyi szinten végeznek támogató munkát a kiváló, egészséges, helyi termékek fogyasztásának előmozdításáért.

A vállalati szereplőkkel együtt létrehozott „Az Auchannál kiállunk a kiváló, egészséges, helyi termékek mellett” elnevezésű program hatóköre természetesen az Auchan Retail által támogatott alapítványokra is kiterjed.
Többek között ilyen az áruházi dolgozóinkon keresztül tevékenykedő Auchan az Ifjúságért Alapítvány, a franciaországi szupermarketek dolgozói által vezetett Megosztom veled Alapítvány, illetve a Weave our Future Alapítvány, melynek tevékenységében a lánc beszerzési csapatai vesznek részt.

4. Az Auchan Retail a bolygónk védelmének ügyéért világszinten legelhivatottabban cselekvő három élelmiszerlánc egyike kíván lenni.

A vállalat minden országban tudatosan tesz azért, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát, ezért az emberiség és bolygónk érdekében a minél környezettudatosabb termelési módokat választja. Az Auchan Retail által folytatott tevékenység – valamennyi országban, ahol áruházaival jelen van – elkerülhetetlen hatást gyakorol az élő környezetre, ide értve azt a több milliónyi vásárlót, akik nap mint nap betérnek áruházaiba, vagy internetes oldalairól rendelnek.

 

Az Auchan elkötelezett a pálmaolaj, a GMO-élelmiszerek és a növényvédőszerek használatának elkerülésében

Az Auchan Retail 2012-ben úgy döntött, hogy sajátmárkás termékeiben – amint lehetséges – más alapanyaggal helyettesíti a pálmaolajat. 2012 óta az Auchan az érintett termékek felénél átdolgozta az összetevőket, 2018 végére pedig az Auchan márkás termékek 100%-a immáron pálmaolaj nélkül, vagy csupán indokolt mennyiségű pálmaolaj felhasználásával fog készülni.

Ami a géntechnológiával módosított anyagokat tartalmazó élelmiszereket illeti, az Auchan által forgalmazott valamennyi sajátmárkás napi fogyasztási cikk az elsőáras termékektől a prémium kategóriáig GMO mentesen készül. Ez alól jelen állapot szerint csupán egyetlen, Ázsiában forgalmazott terméke képez kivételt, melynek vizsgálata folyamatban van.

A fentieket Franciaországban immáron a háztáji gazdálkodásban előállított, speciális hal- és hústermékekre is kiterjesztették, vagyis az Auchan Retail garantálja, hogy termékei GMO-mentes takarmánnyal táplált állatok húsából készülnek. Az Auchan Retail a géntechnológiával módosított anyagok vonatkozásában elindított programjához hasonlóan rövidesen azon is dolgozni kezd, hogy a vásárlók asztalára világszerte minél kevesebb növényvédőszert tartalmazó élelmiszer kerüljön.

Évente 100 felelős háztáji programot indítanak

Az Auchan Retail úttörő kíván lenni a mezőgazdaságban dolgozó kistermelőkkel, háztáji tenyésztőkkel fenntartható módon létrehozott együttműködések kialakításában. Mára már valamennyi nagy múlttal rendelkező Auchan-országban működnek felelős háztáji programok. Most „Az Auchannál a kiváló, egészséges, helyi termékekért harcolunk” program keretében világszerte minden évben száz új háztáji programot kívánnak indítani.

 A 2017-ben Franciaországban indítandó háztáji programjaikba eper- és cukkinitermesztőket, csirketenyésztőket vontak be, illetve újdonságnak számít a szintén háztáji előállítású surimink és bio kenyerük. Háztáji programjukat szélesítik azokban az országokban, ahol már jelenleg is működik (így többek között Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban), és bevezetik azokban az Auchan-országokban is, melyekben még nincs jelen. Háztáji programjaikat minden esetben a helyi mezőgazdasági szereplőkkel együttműködésben kívánják fejleszteni. Így például Oroszországban 2017 elején Tambov régióban indították el első háztáji programjaikat helyi sertés- és marhatenyésztők bevonásával.

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[208644] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél