hirdetés
hirdetés

Stresszmentes karácsony online vásárlással

Az ajándékbeszerzés a magyarok számára különösen nagy kihívást jelent.

hirdetés

A PayPal éves karácsonyi vásárlási szokásokat vizsgáló nemzetközi felmérése1 szerint az ajándékvásárlás a magyarok számára különösen nagy kihívást jelent, aminek egyik oka, hogy egyre később kezdünk ajándékokat keresni: tavaly még 83% volt azoknak az aránya, akik a karácsonyt megelőző négy hétben már vásároltak valamit, idén viszont már csak 64% gondol ilyen korán a meglepetések beszerzésére.

Mik a karácsonyi vásárlással járó stresszforrások?

Az ünnepi időszakban az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság a magyarok 63%-a számára jelent kellemetlenséget, 56%-nak volt már negatív tapasztalata udvariatlan, vagy tolakodó emberekkel sorban állás közben. Tízből négyen (42% – ez az arány közel azonos, mint a megelőző évben) aggódnak, hogy nem fogják tudni befejezni időben a karácsonyi ajándékok beszerzését, 37% pedig attól fél, hogy nem tudja, milyen ajándékkal lepje meg barátait vagy családtagjait (13 százalékponttal több mint tavaly). Szerencsére a modern technológia egyszerű megoldásokat kínál a karácsonyi őrület enyhítésére, és egyre gyakrabban használjuk is ezeket.

Tegye kellemesebbé karácsonyát mobiljával!

Az online vásárlás az egyik módja annak, amivel megpróbáljuk csökkenteni az ünnepi vásárlással járó kellemetlenségeket, a felmérés szerint idén tíz magyar közül négy vásárol az interneten ajándékokat. Ezen belül 27% vásárol mobileszköz használatával, ami 7 százalékpontos emelkedést jelent az előző évhez képest. A mobil vásárlók közel negyede szerint a mobileszközökkel történő vásárlás legfontosabb előnyei, hogy az ötlet megszületésének pillanatában meg lehet vásárolni az ajándékot, elkerülhetők a tömeggel, hosszú sorokkal, illetve a hosszadalmas parkolóhely kereséssel járó bosszúságok. Ötből egy fogyasztó számára a mobil vásárlás fontos előnye továbbá, hogy készüléke segítségével bárhol vásárolhat, 15% pedig azért kedveli, mert a vásárlás mellett párhuzamosan más feladatokat is el tud végezni készülékén.

A tengerentúlról a karácsonyfa alá

Mivel tíz magyarból három aggódik, hogy ajándékuk nem fogja elnyerni szeretteik tetszését, nem meglepő, hogy egyre nyitottabbá válunk a külföldi webshopokból történő vásárlásra.

Forrás: 123rf
 
„Az ünnepek alatt a magyarok több mint fele (69%) tervezi, hogy külföldről vásárol ajándékokat. Ennek a legfontosabb okai, hogy sokszor alacsonyabb áron juthatnak hozzá a kívánt termékhez, illetve könnyebben találhatnak valamilyen egyedi ajándékot” – jegyzi meg Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „Mindazonáltal vannak bizonyos félelmek, amelyek megakadályozzák a magyarokat abban, hogy határokon túlról vásároljanak, mint például az aggodalom, hogy a termék egyáltalán nem érkezik meg (33%), különbözik attól, amit várnak (31%), vagy félnek a nehézségektől, amit a termék visszaküldése, illetve kicserélése jelent (27%). Örülök, hogy ezen a téren segítsükre lehet a PayPal-Vásárlói védelem2 és a Visszatérített visszaküldés3 szolgáltatásunk.”

Az egyediség mindenekelőtt  

Idén a magyar vásárlók közel egyharmada több ajándékot tervez vásárolni, mint tavaly, a legnépszerűbb ajándékok a könyvek (35%), a játékok (30%) és a ruhák (24%). A kutatás szerint a többség átlagosan 32 000 Ft-ot költ szeretteinek megajándékozására és csak ötből egy fogyasztó költ ugyanannyit magára, mint azokra, akiket megajándékoz.

 „Noha a karácsonyfa alatt idén is számíthatunk a szokásos ajándékokra – néhány még a tavalyinál is vagányabb zoknira, vagy illatszer csomagokra – azt látjuk, hogy a magyarok is egyre jobban értékelik az egyediséget” – teszi hozzá Giela Abdelwahab, a PayPal közép- regionális fejlesztési vezetője. „Én magam is azok közé tartozom, akik kedvelik a kis online boltokat, amelyek nagy figyelmet fordítanak a minőségi termékekre, ugyanakkor vásárlás előtt mindig érdemes ellenőrizni, hogy érvényesek-e ránk a webshop visszaküldési ill. visszatérítési feltételei. Ha nem, győződjön meg arról, hogy a kiválasztott fizetési mód kínál-e megoldást az esetleges problémák megoldására.”


[1] A reprezentatív kutatást a PayPal megbízásából készítette a Kantar Millward Brown piackutató intézet 2018. október 17-e és november 5-e között. Az online felmérés 11 országban (Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Izrael, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Oroszország, Dél-Afrika, Svédország) 1000 (11 017) felnőtt (18-65 évesmegkérdezésével történt. Az adatokat súlyozták a külső torzító hatások kiszűrése érdekében.

[2] Conditions apply: link

[3] Conditions apply: link

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[231926] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél